Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Träningsnördar - här samlas vi!

SpanskaFlugan skrev 2013-08-04 21:38:20 följande:

Ryggproblem är ett helvete. Går själv hos sjukgymnast för mina ländryggsproblem.
    Jag hoppas bara att jag inte har diskbråck. Det skulle suga. Hoppas på att det bara är muskelvärk eller nåt man kan träna bort.
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2013-08-04 21:43:20 följande:

Ja inte är det kul när det sätter igång. Sedan blir jag lätt stillasittande när det är som värst eftersom jag blir värre när jag rör mig. Fast nu har jag kommit på vilka rörelser som är positiva (bl a slalom och målning )så nu vet jag hur jag ska röra mig.   
    Slalom och målning? Gör du liknande rörelser  när du åker slalom och när du målar? I så fall måste du skicka en video.

Jag vill mest veta vad som är fel så att jag vet vad jag ska göra i framtiden. Jag blir så passiv när jag inte kan göra marklyft. Vad ska man göra på gymmet om inte marklyft liksom?
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-04 22:04:02 följande:
    Varför kan du inte köra mark?
    Roddövningar är ju bra, både i maskin och med hantlar? OM det är just de musklerna du vill åt. köra BEN är bra för ryggen. Knäböjj rockar fett! Och utfall. Gärna dynamiska.
    Jag har inte sagt att jag inte kan köra mark. Men jag vill veta vad någon professionell säger innan jag gör det. Har en kompis som över tid arbetade fram ett diskbråck genom att göra marklyft och den vägen vill jag inte gå.

Men personligen tror jag att det är muskelvärk, för när jag värmer upp och stretchar in absurdum så blir jag helt symptomfri. Diskbråck funkar inte så va? Sen dagen efter är det mind over body som gäller för att ta sig ur sängen. 
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-04 21:53:34 följande:

När jag fick mitt diskbråck kom jag till akuten. Min man fick köra in bilen i ambulansintaget. Dom fick över mig på en brits gud vet hur. Och dm påpekade snällt att det FINNS ambulanser.
     Sen blev det sämmre. Jag skrek och grät när dom skulle sänka huvudändan på britesn jag låg på. Skulle på toa. Bad om smärtstillande. Fick morfin och voltaren injektioner.

Och ja, jag bitchade ett tag efter detta. Spydde som en katt av morfinet i 12 h. Kunde knappt gå till toa utan hjälp, trots Tiparol och voltaren och alvedon.  Tog ett tag innan jag var tbx på jobbet kan man säga. Fick ifs nervpåverkan, så det var ju inte så bra med mig. Ena benet följde inte med ordentligt när jag gick och det händer ännu ibland 6 el 7 år senare...
    TESTA INTE! Är tipset på diskskador.
    Precis. Jag vill inte testa diskbråck eller något som kan få mig på den vägen.
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-04 22:02:25 följande:
    Bästa av allt på akuten. Ligger på britsen precis överflyttad från bilen. GENOMSVETT av smärta. Så böjjer sig enperson al över mig "jag känner igen dig".
    Jag jobbar med missbrukare. Gissa vad jag höll på att svara?

*s*
    Tur för den personen att du hade akut diskbråck.
  • Scratchy
    Maria1982 skrev 2013-08-06 11:02:53 följande:
    Onödiga kommentarer som "tjejer ska styrketräna.." undanbedes vänligen men bestämt nu.

Jag löptränar ju en del. Har börjat få ont i knän och en ljumske. Ska jag ignorera och tro att det går över med tiden eller ska jag lägga om träningen lite?
    Jag säger som Wilowa, kolla skorna!

Värm upp och stretcha en himla massa (på alla sidor, inte bara där det gör ont).

Träna koordination.

Träna marklyft och knäböj men absolut inte i smith-maskin eller annan maskin.

Dejta en sjukgymnast (talar av erfarenhet (hur nayz som helst)).
  • Scratchy
    matildaolivia skrev 2013-08-06 16:23:27 följande:
    Jag gymmar (styrketränar) 3-4 gånger/vecka. älskar det!!
    Grattis, du vann just en Clown!!!
  • Scratchy

Den här tråden blir aldrig fet-markerad i mina favoriter för mig. Är det så för er också?

• Scratchy
    MissKaos skrev 2013-08-11 16:56:59 följande:
    På sko bo? Lämna tbx! Dom säljer väl salemon?
    Gubben ö
    Är nöjd med sina kläder och strumpor därifrån.
    Jag köpte dem när jag var på semester i Varberg, och när det gick sönder var jag långt borta. Det hade kostat mer att lämna tillbaka dem än vad de kostade.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!