Inlägg från: Anonym (undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar)

Varför så många ladyboys i Thailand?

Undrar varför fenomenet ladyboys är så vanligt i Thailand, vet inte om det  kanske är lika vanligt i andra asiatiska grannländer. 
    Lady boys, män som har manligt kön kvar med i övrigt är och ser mkt kvinnnliga o fina ut.
    Vad beror detta på,  är det mer vanligt med denna "störning" av identiteten, eller hur man nu ska uttrycka sig, eller beror det på att sexturismen är så stor och att män inte är så populära, och för att kunna konkurera med tjejerna.
    Så en utan de filmerna som går på bio just nu o därav min undran,. nån som tror sig veta? 

• Svar på tråden Varför så många ladyboys i Thailand?
  • Anonym (undrar)

Ja just brasilien shemales, de gånger man har sett dem har varit i porrfimer, och alltid brasilianska brunetter.
    De gör väl investeringar  i kroppen o får många gånger tillbaka? i guess  

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2011-06-18 12:37:43 följande:
    Har inte läst tidigare inlägg. Men har bott i thailand ett tag och träffat många familjer med en "ladyboy". Förklaringen jag har fått är att en familj som endast fått pojkar och gett upp tanken på att få en flicka, "uppfostrar" och ser till att den sist födda pojken blir en ladyboy just för att kunna dra in pengar till familjen (genom prostitution).. Skrämmande men sant! En tjej har ju lättare att dra in pengar genom prostitution än vad en kille har som skulle prostituera(Även om det kryllar av småpojkar också). Det är inte många ladyboys som INTE prostituerar sig... Detta är förklaringen (från familjer i thailand) till mig men förklaringen kan dock vara annat också.
    det var ju en liten annorlunda förklaring, men ja kanske.. 
    Alla har ju inte sån välfärd  som i sverige, så det kanske inte är så konstigt när man tänker efter. I många länder skickas ju döttrar ut för att försörja sina familjer. 
    Schnitzel skrev 2011-06-18 11:25:01 följande:
    Först och främst så har många thaikillar dom dragen att det är enkelt för dom att bli ladyboys.
    Men största anledningen som jag är helt övertygad är anledningen till denna utbredda ladyboyskara, är att det bara finns tjejiga kläder till barn i Thailand, har stora problem att hitta killkläder (könsneutrala förespråkare behöver inte kommentera det sistanämnda för jag skiter fullständigt i det ni säger och håller inte ett dugg med er hur mkt ni än viftar med forskningar och annat crap)
    låter superkonstigt att det inte skulle finnas kläder till pojkar, har själv rest i asien vet att det inte stämmer.
    Precis som det finns många ladyboys, finns det ett antal gånger fler vanliga män.

Att de skulle ha lättare övergång låter också dumt, bara för att de har tex många thailändare har höga kindben, som  annars är något kvinnligt, nä man som man säger jag.'

Att det finns så många just i det landet måste ju i grund o botten bero på efterfrågan, men sen att västerländska män tycker att det är tilltalande är för mig ofattbart. 

Svar på tråden Varför så många ladyboys i Thailand?