ThePointOfItAll skrev 2011-06-18 10:36:13 följande:
Nu minns jag inte exakt vad min föreläsare sa om detta, men det har inget med prostitution att göra i grunden i alla fall. Något om att familjer utan döttrar fostrar en pojke som flicka för att bibehålla balansen.
Det jag vet är i alla fall att det inte handlar om sex eller porr, utan att pojkar fostras som flickor och att det inte är något konstigt. I många asiatiska kulturer är kvinnan familjeöverhuvud, då män ofta dör unga. Många saker är också könsbundna, män kan inte utföra vissa saker helt enkelt.
Föreläsningen handlade inte om detta men hon tog det som exempel eftersom många svenskar åker till Tahiland och ser dessa ladyboys och säkert undrar.
Försökte googla men det kom bara upp porr
Nja, att det inte alls skulle handla om prostitution och porrfilmsbranchen tror jag inte på. Visst kan det ha sin grund i det du beskriver, men nu existerar det verkligen en jätteindustri kring dessa människor. Och jag antar att de som operarerar in bröstimplantat finansierar det genom ett lån som de får betala av genom att sälja sina kroppar. Antagligen blir de livegna hos nån hallick.
Du skriver ju själv att du bara hittar porr när du googlar...