• Mommy89

Oerhörd gynskräck, hur fan ska jag klara av att föda?

Jag har tyvärr inga råd att komma med då jag fick snittas, men om inget annat hjälper kanske det kan vara något?
    Typ en sista utväg eller nåt. 

• Mommy89
    Illusion skrev 2011-06-17 20:56:03 följande:
    Fast man slipper ju inte gynundersökningar för att man snittas. Som sagt förlossningen i sig är jag inte rädd för, det är bara själva undersökningarna som jag är rädd för.
    Jag behövde då ingen gynundersökning varken före eller efter mitt snitt Förvånad
  • Mommy89
    Illusion skrev 2011-06-18 18:54:32 följande:
    Mommy89 skrev 2011-06-17 23:16:08 följande:
    Jag behövde då ingen gynundersökning varken före eller efter mitt snitt Förvånad
    Så du menar att de aldrig förde in fingrarna och kände hur mycket öppen du var? Då undersökte de dig gynekologiskt.

Nej det gjorde dom inte, för jag skulle ju ändå snittas.
  • Mommy89
    Illusion skrev 2011-06-18 19:00:08 följande:
    Jaha, ja men då är det ju en annan sak. Jag ska ju inte snittas. Men jag trodde man ändå undersökte eftersom man trots snitt får sår efter moderkakan och blöder i några veckor. Så du slapp alltså helt gynekologisk vaginal undersökning efteråt och runt grav/förlossningen?
    JA!
  • Mommy89

Dumförklara mig gärna men - cellprover? Förvånad

• Mommy89
    Makka Pakka skrev 2011-06-19 16:25:29 följande:
    Jaha, då hoppas jag du slipper drabbas av cellförändringar!
    För det har jag och behöver opereras i höst för att slippa få cancer.

Sorry OT jag vet Skäms
    Ja jag chansar och hoppas nog faktiskt på att turen är på min sida fram till den dag dom kan kolla på något annat sätt Obestämd

Hoppas det går bra för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Mommy89
    NenneLo skrev 2011-06-20 11:34:14 följande:
    ...Tyvärr är ju gynundersökningar ingenting man kommer undan, så det är bäst att söka hjälp så fort som möjligt.
    Jo, du kan leva i 100 år och få 10 barn utan att vara tvungen att genomgå en gynundersökning - det är inget måste...
Svar på tråden Oerhörd gynskräck, hur fan ska jag klara av att föda?