• Flisan79

Kanske gravid, men vill inte föda igen :-/

Säger som de andra att så fort du ringer bm då du fått en graviditet bekräftad så säg då med en gång att du behöver hjälp. Det gjorde jag

Jag har som du haft 2 väldigt smärtsamma fl och tillsammans med min bm på psykosociala enheten har vi bestämt igångsättning med Eda lagd redan före och bäckenbottenbedövning som komplement. Igångsättningen kommer ske när min kropp är redo och jag är mjuk och ev lite öppen. Detta ger mer naturlig igångsättning och man kanske tom inte behöver värkstimulerande dropp.

• Flisan79

Du kan ha i åtanke att en igångsättning med nr 3 är enorm skillnad från en med nr 1. Förlossning brukar bli som en helt normal (ej igångsatt) förlossning. Kanske skulle vara något för dig att få som mig. Dvs Eda lagd före du sätts igång.

Mitt alternativ som jag har som plan b. Dvs om jag hinner sätta igång av mig själv är att jag får komma in vid första känning och när jag ringer ska jag be dem förbereda för Eda som ska sättas direkt jag kommer in.

Om du går hos Aurora eller liknande finns det massa av liknande möjligheter.

• Flisan79

Nej inte om du har fått det som förlossningsplan och därav i journal från spec-bm (Aurora). Det är ju lite av en deal man gör med dem och de är ofta väldigt villiga till det mesta så länge man går med på att inte ta snitt...haha.

Svar på tråden Kanske gravid, men vill inte föda igen :-/