Inlägg från: Anonym (kolla ordentligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kolla ordentligt)

Inte får man väl anlägga brygga på annans mark!?

Anonym (Förbannad!) skrev 2011-06-21 14:31:09 följande:
    Svar på tal från kommunen: bryggan ska bort omedelbart annars åker vi dit. Han var dock så snäll att han gav oss en chans att säga till han som byggt den att ta bort den och sen vi att ta bort den om han vägrar plus att han inte riktigt hann ta tag i detta innan semestern så två veckor har vi kanske på oss. Vi har varken kula eller släp så måste vi ta bort den får vi fakturera han som byggt den.  Det kommer bli ett herrans liv när maken talar med honom ikväll,men så får det bli-han har inget att komma med! Strandskyddet gäller så inte ens vi hade fått bygga en brygga.
    Jag vet att ni måste ta bort den men kolla så att ni inte åker dit för egenmäktigt förfarande om ni gör det. Sveriges lagar kan vara ganska mysko ibland.

Ring en advokat/jurist och rådfråga. De brukar ha 15min gratis rådgivning
  • Anonym (kolla ordentligt)
    Anonym (Förbannad!) skrev 2011-06-21 14:42:29 följande:
    Hur kan vi göra det när kommunen sagt att den ska bort? Oavsett vem som tar bort den ska den väck ju. Samma gäller för alla olovliga byggen på annans mark-vägrar den som byggt får markägaren ta bort det som byggts. Men vi får hoppas det inte går så långt. Vi har varken möjlighet,lust,tid el. energi att ta bort den utan får hänvisa till kommunens regler. "Ovänner" är vi redan och värre lär det ändå bli för vi har köpt all mark runt dem sen några dar. Skrattande
    Jo, jag vet - därav min kommentar om mysko lagar och att ni bör kolla upp det (förslagsvis innan ni pratar med grannen så ni har torrt på fötterna)
Svar på tråden Inte får man väl anlägga brygga på annans mark!?