Kjell2 skrev 2011-06-21 15:44:46 följande:
Du fick det tipset redan förra veckan, se inlägg #24. Du har missat en massa värdefull tid nu.
Driv detta parallellet med flera spår, kfm, polis, brev till granne, komunen, advokat osv. Vänta inte med att en åtgärd inte funkar utan ta allt på en gång.
Vi har inte missat nån tid alls! Kommungubben var där först idag och innan vi pratade med honom kunde vi inget göra. Dra igång en hel cirkus för en brygga tänker vi
inte göra! Polisen-varför då? Då åker vi själva dit ju för den står på vår mark! Dessutom gör polisen ingenting åt sånt här,de utreder inga småbrott längre. Det är kommunen som har ansvar för strandskyddat område och han sa att vi skulle göra så här. Finns i nuläget inga skäl att dra in nån fler i detta,vi pratar med personen ifråga ikväll och hör vad han tänker göra. Han får två veckor på sig att riva bryggan. Advokat!? Tror ni vi skiter pengar eller? Eller har vilken ork som helst psykiskt att tjafsa? Inget skulle hända om vi själva rev bryggan heller,vi bor på landet i en jätteliten kommun-här håller man inte på som i storstan. Dessutom tror jag han kommer riva den med hotet att den ändå ryker.
Nu har jag sagt mitt f.n..Återkommer sen med
info.om vad han svarade.