Inlägg från: SVejsan |Visa alla inlägg
  • SVejsan

behöver man adapter till sin laddare om man ska t Storbritannien?

Generellt så gäller det att i vanliga uttag så funkar det inte pga av olika form

http://www.travel-images.com/electric-plugs.html

Men :

"The Europlug is compatible with 2-pin shaver sockets used in British bathrooms, which have isolating transformers. "

"While most modern BS 546 sockets include the safety shutter found on BS 1363 sockets the Europlug should fit in the 5A type of BS 546 socket. In modern sockets it may also be possible to push down the shutter with a blunt object or remove it completely."

(enl http://en.wikipedia.org/wiki/Europlug )

Så man kan ha tur, men säkrast är att hitta en reseadapter tex på clas ohlson

• SVejsan
    Per24 skrev 2016-01-01 23:25:26 följande:

Man kan ju använda en strömbank. Det finns sådana som inte ens behöver eluttag.  www.chosen4u.se/

Man kan använda en strömbank till att ladda en telefon ja. Men inget annat.

Den länkade varianten skulle jag dock undvika. En vev är värdelös, har haft en enkel bara för att testa (som jag köpt i Japan till ett betydligt bättre pris).
    Man får veva sig blå:

"170 -180 rotations per minute for15-20 minutes before connecting"

Denna hastighet kommer ingen upp till under 15 till 20 min; så veva på en timma funkar helt enkelt inte.

Det inbyggda batteriet är på 2200 mAh, och ger en väldigt låg laddström. Vilket med dagens mått är tämligen dåligt, En strömbank (utan en oanvändbar vev), med samma kapacitet kan ofta hittas för kring hundralappen. Så enheten verkar vara väldigt fel prissatt med 498 SEK. Bättre att köpa en strömbank på 12000mAh på Kjell och compani för 399 SEK dvs sex gånger så stor.
    Webshoppen saknar telefonnr till kundtjänst och saknar full adress. Båda rekommenderas man enligt enligt Konsumentverket att kontrollera för sin egen skull , ifall något skulle krångla.
Svar på tråden behöver man adapter till sin laddare om man ska t Storbritannien?