• Finesse

Akta graco, britax eller brio babyskydd??? Förvirrad....

stor grön drake skrev 2011-06-14 22:15:36 följande:
    älskade vårat (otympliga som många ser det) graco babyskydd. Flera i mammagruppen hade brio, och sa att deras barn avskydde vara i dem, för de kunde inte röra sig när de blev lite äldre, det var så trångt.
    Har verkligen ingenting negativt om graco logico s, jag tyckte inte ens det var klumpigt att bära, mer än vad andra var. vi hade gracovagn och allt var bara klick klick klick
    Men då byter man ju till en bakåtvänd bilbarnstol.. det här med babyskydd är faktiskt inte så noga tycker jag.. ja alltså det ska ju vara säkert men man har det max 6 månader.. OFTAST.. jag vet att det finns barn som inte kan sitta då men ja dom flesta kan det iaf.. Vi ska byta redan nu till sonen och han är 4 månader snart.. byter i juli nångång efter semestern.. 

Kan även tillägga att han snart väger 8 kg och ryms fortfarande i brion..
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Finesse
    lyckligt gift skrev 2011-06-15 17:53:43 följande:

En till grej jag reagerade på var att brion bara hade 3-punkts bälte medans aktan och britaxen hade 5-punkts,

Fler tips och råd???

På babyskydd spelar det ingen roll eftersom 5 punkts är tillför att barnet inte ska kunna åla sig ur stolen och sitta still säkrare.. men en bebis kan inte röra sig på det sättet.
  • Finesse
    stor grön drake skrev 2011-06-16 16:15:20 följande:
    man ska byta så de sitter mer upprätt, men med gracon kan man reglera lutningen och få den väldigt upprätt även för ett barn som inte är stort nog för bilstol rent storleksmässigt. Det är en av mina favoritgrejjer på den, då min son var 8 månader när han satt själv, och inte vägde över de minimi 9 kilona innan 9 månader.
    Fast en bilbarnstol är ju ändå säkrare med tanke på hur den sitter i bilen.. det tycker jag iaf.. 
  • Finesse
    stor grön drake skrev 2011-06-16 20:59:57 följande:
    nu förstår jag inte vad du menar, hur "sitter i bilen"? jag stör mig massor på att det inte går att få bilstol lika stenhårt fastspänd med stödbenet som babyskyddet med bas gick.
    Våra stolar har alltid suttit bättre än babyskyddet.. men brion sitter bra mkt bättre i vår bil än logicon.. men vi har skålade säten, saab 9-5:a... brion sitter fast med isofix..
  • Finesse
    stor grön drake skrev 2011-06-16 21:22:22 följande:
    aldrig testat isofix, men sen sä är jag en fena på att spänna ner bilstolar oxå
    Går bara inte att få bältad bilstol med stödben 100% stadigt då stödbenet i sig gör den aningens ruckbar i sidled
    våran hi-way satt iaf väldigt oruckbar... man måste bara dra fast den ordentligt..
Svar på tråden Akta graco, britax eller brio babyskydd??? Förvirrad....