Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    bonäslina skrev 2011-06-14 20:37:09 följande:
    men är den inte ganska stor?
    Nej, det tycker jag inte. Vi valde mellan den och akta graco cosmic comfort och AGCC tog iof mindre plats, förutsatt att man hade hela stolen på sätet, dvs att där stolen slutade trycktes mot stolsryggen (=inget benutrymme alls) när vi monterade den som man skulle göra efter 11 kilo (men klacken över kanten) fick det inte rum någon i passagerarsätet.
    Jag tycker inte att MTn tar speciellt mycket rum, och det är den enklaste stolen jag någonsin monterat, det är helt logiskt. Går lika snabbt att flytta den (om förankringsbanden är på plats) som att flytta babyskyddet...
  • stor grön drake
    våranstjärna skrev 2011-06-14 20:52:08 följande:
    man SKA INTE "byta så fort igen"
    en bakåtvänd bilstol SKA barn sitta i helst tills de är 4 år.
    tror TS menade så att de inte skulle behöva byta till en större för att förlänga bakåtåkandet utan kunna använda stolen länge
  • stor grön drake
    Zäta skrev 2011-06-14 22:28:53 följande:
    Jag har med en fråga... hoppas det är ok att låna tråden!?

Jag har hört så mycket bra om Britax two way.. att de kan ha den till de är 6 år. Låter ju toppen... men det står att den är från 9 månader. Jag vill inte använda babykyddet till lillen är så gammal!
    Skulle vilja byta nu helst och ändå ha en stol som han kan ha hela tiden.

Han kan sitta med stöd och är snart 4 månader, men rätt lång och gosigt knubbig. Babyskyddet börjar redan kännas lite litet. 
    Britax twoway är utformad för äldre barn i första hand, och efter vad jag läst här på FL tycker de flesta att barn under 2 år sitter regelrätt dåligt i den, iom att den är så öppen på sidorna och är så bred.
    Men gå in i bilstolstråden ( www.familjeliv.se/Forum-3-101/m55363042.html ), där finns flera "proffs", jag har dålig koll på andra modeller än dem jag själv (alltså sonen) prövat
Svar på tråden bra bilbarnstol