• bonäslina

bra bilbarnstol

skulle gärna ta till mig lite tips om bilbarn stol som snart är dags att införskaffa till sonen. han har babyskydd nu men den kan han inte ha så jätte länge till så är det någon som har något bra tips på någon som är bra, som inte tar allt för stor plats i bilen men samtidigt rymlig i stolen så man inte behöver byta så fort igen. 

• Svar på tråden bra bilbarnstol
  • bonäslina

den verkar ju bra iallafall.. är den svår att sätta in?  vissa tycker jag är så svåra att sätta in så sen blir jag nervös att jag gjort fel.

• bonäslina
    stor grön drake skrev 2011-06-14 20:28:25 följande:
    vi har britax multitech och är supernöjda, sonen sitter som en prins och den är superenkel att montera bra.
    men är den inte ganska stor?
  • bonäslina
    våranstjärna skrev 2011-06-14 20:52:08 följande:
    man SKA INTE "byta så fort igen"
    en bakåtvänd bilstol SKA barn sitta i helst tills de är 4 år.

vi har maxi cosi mobi, är jätte nöjda med den. ett stort + med den är att den enkelt går att få i viololäge super när man reser långt & barnet somnar...
    har jag sagt något om att vända framåt? den första vi hade till vå dotter fick vi byta redan efter 7-8 månader för hon blev för lång för den och då är hon lite mindre än många andra i längden. och det stod att man kunde ha den till 4 år, därav frågan. men sen har det väl lite o göra med vilken bil man har eller har jag missuppfattat?
  • bonäslina

känns lite som att det lutar åt en maxi-cosi mobi. ska ta o kolla något nätsida om den finns där.

• bonäslina
    trädis skrev 2011-06-14 22:11:11 följande:
    låter som ett bra val

alla våra bekanta har den också, och enligt en av stans största babyaffärer så var det den överlägset bäst sålda stolen så helt tokig är den nog inte!
    låter toppen =) då ska jag bara höra vad maken säger=) men edt brukar bli som jag vill=) sista jag köpte till dottern sa han bara "så länge hon sitter säkert så köp va du vill" (han är inte mycket för att handla överhuvudtaget=)
Svar på tråden bra bilbarnstol