Varför känguruvårdade inte du?
Vi låg också på neo och hade en IVA-plats i början (samvårdsrummen var fulla då). Då fanns det plats för en säng i varje IVA-"kub" och där fick min man sova i början - med S på bröstet (hon föddes i v 34+2). Jag sov uppe på BB för att få vila och ladda kraft eftersom jag fick en rejäl lunginflammation innan hon föddes (därav att hon föddes för tidigt - kroppen orkade inte vara gravid längre) så jag behövde vila en hel del. Vi sondade henne något dygn eller två, oftast liggande på bröstet på pappa då också. Jag hade henne på mig så mycket jag kunde och ammade så mycket det gick också direkt - men jag kunde inte ligga på rygg med henne på magen då jag hostade för mycket och hade ont efter lungdränage.
Vi kom sen hem på permission redan efter fyra dagar för hon var så pass pigg och då fortsatte vi att pappan sov med henne på bröstet de första veckorna för att jag inte kunde och så tog jag henne och ammade när det behövdes.
Var vi inne dagtid (vilket vi var mest då det var så sabla kallt i februari) så "påsade" hon under en tröja någon månad till.