Inlägg från: martinam |Visa alla inlägg
  • martinam

Har en sparv i lägenheten..

Varför inte bara gå in å ta ut den själv? Ta ett lakan, de brukar funka.

Han sitter nog bara å tar igen sig.

• martinam
    hehe men det är ju bara en fågel. Han är räddare för dig än du för den. ta den inte i handen om du e rädd för dom har en tendens å bitas när dom blir fasthållna (även om deras näbbar är rätt svag så de gör inte så ont) en nymfparakit eller pappegojja DET gör ont.. ta ett lakan och stäng in den i ett hörn sen tar du bara lakanet runt fögeln å släpper ut den, eller föser den mot fönstret med lakanet.
  • martinam

troligtvis så lever den och sitter väldigt väldigt stilla någonstans högt upp.. eller så har den flygit ut. men de kan ju va bra å kolla kanske..

• martinam
    Jennifer 060828 skrev 2011-06-13 13:08:42 följande:
    Fast kan dem dö av chock.. den blev liksom rädd när jag kom?

Och hur stor är chansen att den skulle sitta stilla uppe på hennes bokhylla när den flaxade som sjutton första gången jag såg dewn och inte nu?
    För att fåglar fungerar så... dom kan få jätte panik och sen sitta blixt stilla och hyperventilera i timmar.
  • martinam
    Hur gick det? är fågeln i det fria nu?
  • martinam
    Jennifer 060828 skrev 2011-06-13 16:40:19 följande:
    Hej!
    Det har gått bra, Tog hjälp av grannen. Vi letade i genom hela rummet, men sen trodde vi den hade flugit ut, när vi plötsligt hörde hur den flaxade. Den hade gömt sig i dotterns leksakslåda, så vi drog ut den och den flög ut genom fönstret.

Puh, tur den inte dog,.

Du ser, slutet gott allting gott =) jag skulle dock rekomendera att du städar igenom lådan då fågeln troligtvis bajsat rätt mycket, vilket dom gör när dom är stressade, och fågelbajs innehåller rätt mycket bakterier.. vet inte hur gammal ditt barn är men det är inga bakterier som hon vill ha i munnen.

Svar på tråden Har en sparv i lägenheten..