Pilotfamilj Ungern
Hej!
MiIn man och jag har precis börjat samla papper för att få bli pilotfamilj i Ungern.
Är det någon mer som ska bli det? Det hade det varit roligt att följas åt
Hej!
MiIn man och jag har precis börjat samla papper för att få bli pilotfamilj i Ungern.
Är det någon mer som ska bli det? Det hade det varit roligt att följas åt
Hej!!
Vi funderar på att adoptera från Ungern :)
Jag känner att jag har några frågor om detta...
Är de flesta barn därifrån äldre, och kan man adoptera syskon där, eller är det mer ovanligt?
Hur mycket kostar det att adoptera därifrån och hur lång är väntetiden innan man får barnbesked?
Sedan har jag läst att de flesta barn från dessa östeuropeiska länder alla har ngn form av diagnos. Vad innebär detta ??
Kram Katarina
Vad är pilotfamilj?
Igår kom godkännandet från Budapest!! Yes!! Nu kan det ske när som helst!!
Grattis Kiwi 10 - är det BB ni väntar nu?
Helt rätt Pippi. Nu ska vi bara matchas med de barn som finns :)
Hur ser prognosen ut - tid innan BB?
Jättesvårt att veta. Deg är ju ett helt nytt land för Ffia. 1-2 år skulle jag gissa
Är det lång väntan mellan BB och RB?
Är det hela processen som kan ta mellan 1-2 år.
När BarnBesked kommer ska man vara i Budapest inom tre veckor!!!
Å då är det som i Sydafrika 10 dar hade vi på oss!
Fick barnbesked i oktober från Ungern, vi väntar fortfarande på besked när vi får åka. Väldigt lååångsamt går det...
Pärlemor har ni samma organisation som Kiwi10?
Hoppas att ni snart får åka å hämta ert barn.
Pippi Långstrump, vi har BFA. Det verkar dock inte som de andra har väntat så här länge, vet inte varför allt drar ut så mycket på tiden. De vill uppdatera alla papper har vi fått info om i alla fall.
Pärlemor!!! Vad härligt. Är det ett eller två barn?? Hur gammal?? Gamla?? Hur fick ni besked om Bb.
Kiwi10 det är ett barn som är fyra år. De ringde från BFA och frågade om vi var intresserade och skickade sedan utredningar , kort och så på mail. Efter det att vi tackat ja skulle de återkomma inom kort med resebesked. Men inom kort verkar vara längre i Ungern än i Sverige, kan vi konstatera såhär drygt två månader senare...
Men så härligt Pärlemor!!! Då är det verkligen snart dags!!! Stort grattis!!!