Pilotfamilj Ungern
Hej!
MiIn man och jag har precis börjat samla papper för att få bli pilotfamilj i Ungern.
Är det någon mer som ska bli det? Det hade det varit roligt att följas åt
Hej!
MiIn man och jag har precis börjat samla papper för att få bli pilotfamilj i Ungern.
Är det någon mer som ska bli det? Det hade det varit roligt att följas åt
Vad är en pilotfamilj ? Skall du flyga eller
Ett PILOT-projekt är en slags förstudie, en första introduktion eller ett första projekt av något slag, som senare kan komma att bli permanent eller åtminstone långvarigt.
tex ett pilotavsnitt av en tv-serie är ju det allra första avsnittet.
I detta fall med adoption handlar det om länder som Sverige nyligen fått avtal med och dessa familjer får chansen att vara de första att "testa" och se hur det fungerar med adoptionsprocessen i det landet. = "pilotfamilj".
Spännande! Lycka till! Jätteroligt att det kommer nya adoptions-länder!
Vad spännande!!! Lycka till och berätta gärna hur det går.
Vi har också bestämt oss för att bli pilotfamiljer! :D Velade lite som du vet.... Men nu ska vi snart också vara på gång!
Åh va roligt! Grattis igen!
Då är vi i alla fall två familjer på gång
Så spännande! Lycka till båda två!
Tack snälla du!!
Vi ska oxå bli pilotfamilj för Ungern, genom Ffia. Vi har precis anmält vårt intresse och ska så snart Ffia tagit fram mer information börja samla papper. Wiiieee!
Vilken organisation tillhör ni?
Idoli-Ni var med i både Ac o Bfa va?
Hej!
Vad kul, såg i dagarna att även FFIA börjat samarbeta med Ungern! Vi adopterar via BFA och skickade in våra sista papper (fick komplettera lite på datum etc) till BFA igår. Vår handledare sa att hon omgående skulle sända våra papper till Ungern så det känns verkligen jätte spännande :)
Vad jag har förstått det så är det i nuläget två familjer (via BFA) som har sina papper i Ungern.
Va roligt att vi blir fler!
Vi är en utav familjerna som har våra papper i Ungern för BFA :)