IVF/PGD väntar på eller är igång
Prizzi tack så mycket
Prizzi tack så mycket
Cheif wiggum och kattflickan tack
Jag är nu i v 9, är verkligen jätte glad över dom små liven och vi hoppas med allt vi har att de bestämmer sig för att stanna.
Vad spännande att det snart är dax för er båda cheif wiggum och kattflickan. Hoppas att ni båda lyckas!
Prizzi: är inte 100% säker men jag har för mig att hon hette Eva, det var i allafall en kvinna med blont hår blåa ögon var i ca 35 års åldern. Är så dålig att komma ihåg namn och just då satt man på så mycket nerver. Vad hette den som förde tillbaka till dig?
Prizzi: det kan mycket väl vara samma, känner mig inte alls säker på namnet Eva, det kan mycket möjligt varit en Camilla. Lite glömsk
Jag hade jätte ont efter äp, dagen efter kändes det lite bättre på fm men fram på em så gjorde det ont för varje steg jag tog samt att magen var svullen. Hade kanske ont i 2-3 dagar efter äp.
Wiggum: spännande, hoppas att du inte k
Dumma telefon som skickar iväg innan jag är klar !
Wiggum: kul spännande att ni nu är igång
Jag hoppas att du slipper en massa jobbiga biverkningar och att behandlingen flyter på som den ska.
Nu ska det bli fler PGD gravida här i tråden tycker jag
Kattflickan: visst är det dags för dig nu snart också? Har för mig att du och wiggum skulle köra igång ungefär samtidigt.
Välkomnar er nya till tråden
Snuffan: Beklagar att även ni har behövt avbryta en graviditet. Läser att det är rätt så nyligen så jag kan tänka mig att ni fortfarande lever mitt i sorgen över förlusten av er lilla flicka. Och att ni mitt i sorgen fått veta att du har en translokation gör inte saken lättare.
Får oss har valet ang PGD varit väldigt lätt, efter att förlorat 1 barn i samband med förlossningen samt gjort ett sent avbrytande så vågade vi inte försöka på egen hand. Vi såg PGD som vår chans till en familj. Jag har lik som dig en balanserad translokation och både Isak och Ellie hade fått translokationen obalanserad och det är tyvärr inte förenat med liv. I februari i år påbörjade vi vår första PGD behandling och lyckligtvis så hade vi turen att lyckad på första försöket. Vi fick tillbaka 2 embryon och när vi var på vårt första vul så visade det 2 små levande gryn.
Så jag har inget negativt att säga om PGD för oss har det bara inneburit möjligheter.
Hoppas att ni kommer fram till ett beslut som passar er och er situation. Om det är något du undrar över så är det bara att fråga.
Kramar
Kul att ni båda är igång nu
Wiggum: för min del så stämde inte det preliminära datumet vi fick för äp, min ägg växte till sig lite långsamt så de ville att jag skulle spruta några extra dagar samt göra ett extra vul. Det var inplanerat till måndagen men det blev inte förens på torsdagen, så ombokningsbara biljetter är nog en bra ide.
Wiggum: vet att jag kände av lite huvudvärk under sprayningen men kommer inte ihåg när det började. Klarade mig ifrån att få allt för jobbiga biverkningar, lite huvudvärk samt att jag fick en massa finnar vilket jag inte brukar få.
2 veckor kvar till v 13 är i v 11 nu. Tiden går sakta men säkert framåt.