IVF/PGD väntar på eller är igång
Ringring: det går jättebra :) men de sätter oss på prov ibland hihi. Men det är jättemysigt. De är snart 2 månader :)
Mår du bra då? Det närmar sig för dig..!
Ringring: det går jättebra :) men de sätter oss på prov ibland hihi. Men det är jättemysigt. De är snart 2 månader :)
Mår du bra då? Det närmar sig för dig..!
Jag fick en tjej och en kille :)
Tjej25: vi lyckades på vårt andra och sista försök. Vi fick bara två försök av landstinget då vi har en son sedan tidigare. När han föddes visste vi inte om denna ärftliga sjukdom som finns i släkten. 1:à gången satte vi bara in ett ägg och det tog sig inte och inget av de övriga äggen klarade frysningen. Så fick göra om hela proceduren med spray och sprutor. Eftersom det var vårt sista försök så valde vi att sätta in två och de blev ju lilla Maja och Oliver.
Skillnaden jag gjorde från försök nr 1 till nr 2 var att efter insättningen ta det lugnt och inte stressa som jag gjorde efter första. Vet inte om det var det som gjorde skillnad men kanske?! Tänkte så som att har man det lugnt så kanske kroppen lättare tar emot äggen.
Håller alla tummar för er!
Tjej 25: Mina små är nu 2 månader. Så inte så länge sen jag var i Huddinge.
Vad intressant att de öppnat för att själv kunna bekosta pgd. När jag gjorde det så fanns inte den möjligheten.
Grattis nellang!!
Härligt simple82 :))
Åhh spännande ringring!! Håller tummarna att det sätter igång :)
Åh stort grattis ringring!! Vilken fantastisk förlossning du haft. Så glad för din skull, äntligen är dom här!
Finns du på fb föresten?
Grattis gossi!!
Ja vi kände samma att det skulle vara svårt att hinna men det gick bra. Det som var svårast var att hitta parkering i Solna då vi fick snurra runt. Vid Huddinge inga problem med parkering. Vi tog nått att äta på Huddinge för att vara säkra att inte missa tiden..
Nä, kanske 3 mån efter vårt besök. Det skulle kollas upp vilken analys de skulle använda vid pgd:n. det togs blodprover för det i solna. Det tog någon månad för oss men kunde ta längre tid sa dom. Sen skulle de tajma med menscykeln. Men det rullade på rätt snabbt efter vårt besök.
Håller tummarna :))
Simple: finns parkering precis utanför novumhuset. Vi har alltid fått plats där men vi hade kanske tur. Vi testade aldrig parkeringshuset.
Tez: håller tummar och tår :) en liten nyfiken fråga.. såg ni satt in ett ägg, rekommenderar Huddinge det eller valde ni det?
Tack för svaret :)
Grattis kattflickan!!!
Dag 10 tror jag gjorde ett tjuvtest... :)
Hejåhå: Härligt!! Blir det start i augusti? Jo det är jag som kommenterade på din blogg det var här jag hittade den haha :)
Håller tummarna!!
Kikar in här med :) mina små är snart 1.5 år. Måste dock berätta att min dotter verkar ha fått en annan ärftlig sjukdom! Vad är oddsen för det? När man blivit av med en så får hon en värre sjukdom. Dock har hon inte fått diagnosen helt klart..