• Kattflickan

IVF/PGD väntar på eller är igång

Grattis Hejåhå!!!!

• Kattflickan

Grattis Nellang! Vädret i Uppsala är rätt trist det med.

Hejåhå: Hur går det? Starka tester nu?

• Kattflickan

Mitt illamående kom och försvann om vartannat. Behöver inte betyda nåt. Förstår att det känns långt till VUL.

• Kattflickan

Det krävs att man har ett genetiskt fel som gör att det är hög risk att ens barn får en svår sjukdom eller allvarligt kromosomfel för att få göra PGD i Sverige.

AlexiaGuilia: Grattis!

Gott nytt år till alla er PGD are!!! Jag hoppas 2014 blir minst lika lyckosamt som 2013!

• Kattflickan

Grattis tjej25 och Hejåhå!!

Härligt med de första fosterrörelserna Nellang!

Känns som om det går rätt bra i tråden nu! Jag hoppas få tillbaka mensen snart, vill göra FET i juni. Ammar fortfarande en del, men försöker minska ner, lillan är över 10 månader nu. Är rädd att jag inte ska få tillbaka mensen och hinna bli för gammal för nytt PGD försök om inte FET funkar.

• Kattflickan

Icegirl: Jag hade två ägg med ofullständig analys som frystes och ytterligare analys gjordes. Ett av dem kunde inte helt frikännas med avseende på ett annat kromosomfel, men troligen var det friskt. Det andra väntar i frysen. Jag lyckades få ett barn på det enda ägget som direkt kunde sättas in.

Lider med dig! Skulle ÄD kunna vara något för dig? Kram!

• Kattflickan

Min ivf pgd gjordes i juni 2012. Jag önskar dig verkligen lycka till! Om du kan få ut din journal så skulle du kanske kunna skicka delar av den till någon bra klinik utomlands för att få en andra bedömning? Kram!

• Kattflickan

Ja, det var på Karolinska vi gjorde vår PGD. Jag minns att de uttryckte sig " att det var brus i analysen" vilket gjorde att de behövde analysera två ägg ytterligare. Antar att de odlade vidare på det material de tagit ut.

Jag tror att bra kliniker är måna om sitt rykte och inte försöker lura.

• Kattflickan

Jag fick i princip inga biverkningar av spray eller sprutor. Äggplocket kändes knappt. Fick så mycket morfin att jag frågade om de skulle börja plocka när de var klara. Lite molvärk efteråt, men inte mycket. Lycka till!

• Kattflickan

Tappa inte Hoppet Tossen. Vid min första ivf fick jag ut 4 ägg, trots högsta dosen menopur. Två blev befruktade och bägge var friska och sattes in. Fick plus men sen tidigt missfall( kanske pga vinterkräksjukan). Vid min andra ivf fick jag ut 8 ägg. Wow tänkte jag. Nu lär jag få flera ägg. I slutändan var det bara två friska ägg av dessa åtta. Ett till mig och ett till frysen. Det blev min fina dotter!

Så, det är inte säkert att resultatet blir sämre denna gång. Kram!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång