• Kattflickan

IVF/PGD väntar på eller är igång

Vecka 11+0 till 13+6 kan kub göras.

Jag går hos spec mödravården, mest pga min oro tror jag

• Kattflickan

Jättesorgligt LS! Ni som kämpat så! 

Kramar!

Millan 

• Kattflickan

Beklagar Ulrika! Vilken antiklimax! Har ni ett tredje försök kvar?

• Kattflickan

Hejåhå: Att vara en påläst " skitjobbig" patient är det bästa man kan vara. Hade jag inte varit det hade jag nog inte fått göra PGD. Min genetiker tyckte vi skulle försöka själva, men jag hade läst på om PGD och propsade på att få en remiss. För oss var setupen av analysen enkel, Trisomi 13, 18 och 21 är bland de vanligaste analyserna. Det tog bara några veckor för dem att anpassa den till oss.

Grattis Tez till äggskörden!

Lycka till Icegirl!

Jag har också läst att de blivit bättre på upptining av frysta ägg. Jag har en blastis i frysen. Om det går vägen nu i graviditeten så får vi väl fundera över om den får bli ett syskonförsök framöver.

• Kattflickan

Grattis Tez! Kommer de odla vidare de andra och frysa dem? Håller tummarna för att du snart får plus!

• Kattflickan

Tez, för mig gick det inte när jag fick två ägg, men däremot när jag fick ett. Så ett fint ägg räcker för att lyckas!

Jag är i vecka 34 nu. Har rivit tapet en stund i blivande barnrummet men orken tar snabbt slut. Har 5 veckor kvar på jobbet. Annars har vi förberett det mesta inför barnets ankomst.

• Kattflickan

Välkommen Nordhemsgatan! 

Vilken historia! Jag hoppas verkligen att er son klarar sig med enbart synskadan.

Svårt med ett så ovanligt genetiskt fel. Blev det klart att det var ett genetiskt fel först efter att ni fått er son?

Jag hoppas ni får göra PGD. Det enklaste vore könsbestämmande PGD.

Millan

• Kattflickan

Hejåhå: Ser bra ut. Frågan är om du behöver lägga till att reglerna gäller i Sverige?

Yrja: Grattis till 15 veckor! Vilken klinik i Tjeckien gjorde du PGD hos, vilken var kostnaden och hur lång väntetid var det?

• Kattflickan

Tack för infon!!! Det var Reprofit jag var mest intresserad av när jag gjorde mina efterforskningar! Det var innan jag visste om vi skulle få remiss till Karolinska. Om vi vill ha syskon till Pluttan så kommer vi först testa med vår frysta blastocyst, funkar det inte så får vi se. Jag har kanske hunnit bli för gammal då för ett PGD försök i Sverige. Så det är bra att få info om kliniker utomlands. Var ni nöjda med Reprofit?

• Kattflickan

Glömde skriva att det var ett bra pris!!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång