• leanos

Ljög om graviditet som hämnd?

Jag har sedan några månader separerat från min numera f d sambo. En av anledningarna var att jag hittat en ny kvinna att leva med, men de största orakerna till mitt beslut om separation har vuxit fram under några år.
    Någon vecka innan jag skulle flytta ut, gav min sambo beskedet att hon troligtvis var gravid med mitt barn. Tyvärr kunde det rent tidsmässigt stämma.

Under månaderna som gått har hon fortsatt att spela på att hon varit gravid, men jag är övertygad om att hon bluffar, eftersom det finns så många signaler och tecken på att hon inte är det eller någonsin har varit. Vi pratar inte längre sedan någon månad tillbaka, och därför har jag heller inte kunnat se på henne hur det ligger till, annat än att jag sett henne på håll och då inte kunnat se någonting. Men våra gemensamma barn har heller inte reagerat på något sätt  och inte heller andra som varit i kontakt med henne, och det borde klart synas vid det  här laget då hon dessutom är smal som en sticka.

Jag går nu i princip bara och väntar på det dystra beskedet att hon fått "missfall". Min fundering nu är hur vanligt detta egentligen är. Min teori är ju att hon valt att bli "gravid" för att om hon nu inte kan få mig tillbaka, åtminstone hindra mig att gå vidare i mitt nya förhållande och sabotera det.   

Har någon erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Ljög om graviditet som hämnd?
  • Anonym

be henne göra ett nytt test så får du detta ur världen, du ska ju inte behöva gå runt och inte veta eventuellt barn som kommer till världen. Gå och köp ett test ta med dig någon, låt henne göra det, saken ur världen om det inte stämmer ;)

• leanos

Sprang av en händelse in i henne igår, och fick en bra uppfattning om storleken på magen. Visade sig att hennes mage var plattare än min, och jag är inte överviktig om man säger så...

Hur kan hon leva med sig själv efter en sådan här uppenbar lögn...?

• jådåsåatt
    leanos skrev 2011-06-13 12:27:56 följande:
    Sprang av en händelse in i henne igår, och fick en bra uppfattning om storleken på magen. Visade sig att hennes mage var plattare än min, och jag är inte överviktig om man säger så...

Hur kan hon leva med sig själv efter en sådan här uppenbar lögn...?
    Fast i 16-17 veckan  syntes det inte ett dugg på mig och jag är långt ifrån överviktig så det i sig är nog inte mycket att gå på. Dock verkar ju allt annat skumt som sagt.

Om hon började med en lögn är det ganska svårt att ta tillbaka den sen, speciellt när det handlar om något så här allvarligt. Antagligen ville hon väl bara skada dig på något sätt och nu är det för sent för henne att dra sig ur. Kan du inte förklara att du inte kommer bli arg(fast det kommer du ju) och be henne berätta sanningen bara. Är du snäll och vänlig när du ber kanske det är större chans att hon ger med sig.
  • leanos

ja det är nog egentligen enda alternativet för henne att köra med öppna kort för att komma ur det här med hedern i behåll. Men lätt blir det nog inte för vare sig henne att erkänna, eller för mig att få henne att säga som det är...

• Dalton

Jag gissar på att hon kommer få ett missfall vilket ger henne ännu mer sympati och per automatik gör dig ännu sämre.

• MrC

Tyvärr vanligare än man vågar tro. Jag har varit med om det 2 ggr.
    Första gången hade hon planerat abort, men hon hade berättat sanningen för en gemensam kompis som avslöjade bluffen för mig. Andra gången fejkade hon missfall. Detta erkände hon senare under alkoholpåverkan.

Den första gjorde det som hämnd för att jag gjorde slut och den andra för att hon ångrade att hon gjorde slut och ville ha tillbaka mig.

TS är alltså en kopia av mitt andra fall.

• Anonym (lögn eller inte)

Har inte läst allt men vill bara säga att fast du sprang in i henne och hennes mage va plattare än din så betyder de inte att hon inte är gravid.. De va en tjej här på FL som skrev förut att hon fått reda på att hon varit gravid i vecka 18 och hon fick ingen mage på flera veckor till hon passera vecka 20 utan att man såg de på henne..

Men varför inte som någon har sagt köp ett test och be henne göra de då får du ju de på svart och vitt..

• Anonym

Kan bara hoppas att det inte stämmer och att du kan släppa det här och gå vidare

• leanos

MrC som har varit med om detta; om du idag har kontakt med dina ex, hur förhåller de sig till att de fejkade graviditeten om ni ens pratar om det? Hur gick de och du vidare? Jag ska ju trots allt förhålla mig till mitt ex i ett antal år framöver med tanke på de barn vi har gemensam vårdnad om...

• Anonym

Vet faktiskt flera som gjort såhär..så tror inte alls det är så ovanligt. Tyvärr. De jag känner till har dock gjort det för att försöka få tillbaka killen ...funkade i ett fall (det var ju så synd om henne när hon fick "missfall"..), nu har de barn och är gifta och han är djupt olycklig..men "kan" inte lämna.

Tycker du ska hålla kontakten till ett minimum (endast om barnen), hämta, lämna. Tror inte att hon är gravid. Om hon är det så har hon antagligen släppt "galenskaperna" och är inte lika bitter längre när barnet kommer. Och det bästa är väl att låtsas som att det var ett riktigt missfall i framtiden så slipper ni onödigt tjafs. Hon mår ju uppenbarligen inte bra om hon gör såhär.
    :/

• leanos

Ja, det där är ytterligare en aspekt jag känner igen mig i, att inte "kunna" lämna. Nu hade det gått så långt att jag skrivit kontrakt på min  lägenhet, och flytten var bara omkring två veckor bort, när jag fick beskedet om hennes "graviditet". Men hon kämpade in i det sista, använde barnen som argument att de skulle tvingas till BUP, bli förstörda för livet och hata mig i all tid och evighet etc, etc. Men jag stod fast vid mitt beslut att flytta. Hade det inte varit för min nya kärlek, är det dock möjligt att jag flyttat tillbaka... Sådan makt hade hon över mig, och har i viss mån även idag... och att spela på en graviditet är ju så klart en klockren strategi!!
    Har läst på mycket om känslomässig manipulation senaste tiden, och kommit fram till att det finns mycket inslag av det i vad jag nu går igenom. Pådyvlad skuld, lögner, projicerade samvetskval och riktad vrede mot mig och min familj är numer vardagsmat för mig i alla hatiska mail och sms som dagligen strömmar in. Allt i ett försök att hämnas och få mig att må illa på samma sätt jag gjort henne illa. Den energi och fokus hon lägger på att attackera, hota och förnedra mig, är energi hon skulle lagt ner på att ta sig vidare i livet. Men den drivkraft hon har att krossa och förgöra mig ger uttryck för att vara så stark och intensiv, att den helt tar över hela hennes liv och tillvaro. Man kränker henne helt enkelt inte ostraffat! Man säger INTE emot henne ostraffat! Då får man räkna med hennes vrede! Och man får även räkna med andras vrede, då hon inte är sen att vinna över omgivningen på hennes sida och förklara för alla vilket elakt monster jag är..
    Så nej, hon mår inte bra... Och för henne finns bara en lösning på det problemet, och det är att se till att ingen annan gör det heller...

• Anonym (Anonym)

Hej! 

Hur har ni fått reda på att det är lögn?

• Anonym (Hm)

TS är inte kvar på forumet och tråden gammal.  

Svar på tråden Ljög om graviditet som hämnd?