Vi har en Maxi Cosi Mobi och den passar jättebra åt vår dotter på 14 månader, det finns massor av benytrymme för henne att växa in i, vi köpte också ett löst nackskydd till för att hålla huvudet på plats. Den är hög så dottern ser ut bra! Vi lutar den sällan då hon inte sover i bilen ändå men ibland är funktionen bra att ha tycker jag och dottern gillar mest att sitta väldigt upprätt i ryggen så man kan ju välja utan att flytta på stolen.
Den sitter som sten bakom passagerarsätet i vår Ford Focus C-max!
Jag ser bara 2 problem med den, den tar stor plats i baksätet så det blir trångt i passagerarsätet fram, men till fördel för barnet, det finns bra med benplats, men hon behöver ju inte benplatsen ännu, så det känns ju dumt att den bara kan placeras på ett sätt. Det andra problemet är att den inte är så hög i sätesryggen så den fungerar nog inte så länge för långa barn, men vår dotter är liten av sig hittills så för oss passar det bra.
Vi har också en Britax Hi-way 2 i min mammas lilla Citroen C3, den sitter hon också jättebra i och den tar väldigt mycket mindre plats i bilen, då man kan sätta den längre in på sätet, tror inte att Mobin skulle ha gått in i den lilla bilen! Den kostade strax över 2000 på rea!