• cicci85

Britax Multi-Tech eller Maxi-Cosi Mobi?

Jag köpte ny stol till sonen när han va 2 år, valde då mellan MT och mobi. Han satt bäst i multi-techen så den blev det! Nu fyller han snart 3 år och sitter jättebra i den, väldigt nöjd med den är jag! Men tyvärr kommer den med största sannolikhet inte att funka tills han väger 215 kg och får börja åka frmaåtvänd, så det blir till å köpa en Britax twoway sen som är den rymligaste stolen.

multi-techen ger inte det bästa benutrymmet men det är inga problem, de sitter bra ändå.

• cicci85

Leoella skrev 2011-06-08 22:15:08 följande:
    Vi har en Britax multi-tech. Mycket bra stol, lätt för sonen att ta sig i och ur själv. Och sen kan man ju vända den framåt och använda ytterligare flera år. Sonen är 104 cm och väger kring 18 kg. Viss sitter han med böjda ben, men det stör honom inte.
    Jag kommer inte använda min MT framåt, dels för att den är sjukt tung och för att den bara är godkänd till 25 kg framåtvänd och jag ser ingen anledning att vända barn framåt innan de är för stora för att åka bakåtvända.
  • cicci85
    vi och pyret skrev 2011-06-08 21:42:50 följande:
    Vi har en multitech, den tar lite plats men vi är nöjda med den. Däremot kommer vi att köpa en britax hi-way som stora sonen får sitta i när det är dags för lillebror att byta stol. Enl babyproffsen är det den stolen som har absolut mest benutrymme. (britax är klarar även bakåtvänt till 25 kg)
    Britax TWOWAY är ännu rymligare än hi-wayen, som jag tycker är en trång och liten stol. Twowayen ger bra benutrymme och funkar bakåtvänt till 25 kg, den är mycket högre i ryggen så de växer oftast inte ur den på längden innan de är för tunga.
  • cicci85
    Rollindynamite skrev 2011-06-09 21:31:41 följande:
    På Babyproffsen sa dom till oss att barnet ska vara minst 1½ år om man ska ha Multi tech för den e så rak i ryggen, det var den vi ville ha från början.

Det håller jag inte alls med om, eller det är olika i olika i bilar. I min v70 har jag snarare problem med att den lätt får för mycket lutning. I pappas mondeo sitter den perfekt, den har hårdare säten och de är annorlunda vinklade.

• cicci85
    Mia386 skrev 2011-08-22 21:05:45 följande:
    MT, Lutar lite, men inte alls mycket. Jag kan fota vår när jag får tillfälle, ska opereras i morgon så kommer ta ett par dagar innan jag kan visa. :) 

Men det beror ju på hur man monterar den, hur mycket den lutar... Och det beror även på hur hårt/mjukt ästet är...
Svar på tråden Britax Multi-Tech eller Maxi-Cosi Mobi?