Virvla skrev 2014-10-22 23:20:50 följande:
Kul att kunna vara till någon hjälp, det som är så bra med sådana här trådar????
Behandlingen brukar börja med en spruta Procren, för att nedreglera dig så att det blir lättare att synka dig med donatorn.
Sedan är det östrogentabletter Progynon som hjälper slemhinnan att växa till och bli redo för att ta emot ett ägg. De fortsätter man med ganska länge även efter ett plus, fram till första VULet tror jag det var. Var beredd på ökade flytningar nästan som ÄL-flytning...
Progesteron vagitorier fick jag, men tror några har fått Crinone gel. Vagitorierna ska tas i relativt hög dos 3x3/dag tas från ÄP fram till v 12, med nedtrappning enl schema sista veckorna.
Fertinova gav även en spruta Gonapeptyl, den kan ha viss effekt för att öka chans till infästning och minska risk för tidigt missfall. Den fick jag i samband med insättningen i Helsingfors.
Jag fick även sprutor Klexane (blodförtunnande liknande Fragmin) och Prednisolon, men det var mitt eget initiativ. Kan nog skilja mellan olika läkare om de vill förskriva det. Trombyl hade jag hemma så det la jag till första tiden, det har en annan verkningsmekanism än Klexane.
Det var allt jag kommer på (kommer ihåg) just nu?
Du beskriver så bra med alla mediciner, saknar att fertinova ger oss tydlig information om behandling och mediciner. när var och hur. Man får veta vart efter.
Jag har tagit både crinone och progesteron mic vagiatorer och mår mycket sämre av progesteronen vagiatorerna. Vad är största skillnade på dom eftersom man måste ta större dos av progesteron vagiatorerna. Läkarna säger att det inte är någon skillnad men eftersom jag mår så mycket sämre av progesteronen så måste det vara något.
Hur mår man av progynon tabletterna?