• Fru xx

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Spännande och roligt Myran! Synd att du har besvär, hoppas det ger med sig. Då ska vi nog ruva ihop, jag ska troligen också på ET nästa vecka! Kliniken ringde idag, donatorn var på vul imorse, det såg bra ut, hon ska på vul igen på onsdag och sen ringer kliniken igen och då får vi förhoppningsvis datum för ÄP och ET till nästa vecka. Riktigt spännande!

• Fru xx

Håller tummarna stenhårt för dig NinaCamilla! Har du fått några speciella förhållningsorder gällande kost eller annat nu efter insättningen? En vän till mig gjorde ÄD i Riga och där hade de sagt att man skulle äta sött, gärna choklad, att embryona behövde socker. Ja och hon blev ju gravid, fick trillingar för ett tag sedan!

• Fru xx

Jag har inga planer på att träna alls efter ET, kommer nöja mig med promenader.

• Fru xx

Fortfarande inte fått datum för ÄP/ET Donatorn ska på nytt vul på fredag, sen ska dom ringa mig igen, hoppas nu det går bra med hennes stimulering, det är en himla massa vul hon får gå på, hoppas det inte är något knas... De säger fortfarande att det ska bli nästa vecka.

• Fru xx

Ok Lie, då ska jag inte oroa mig, vi får säkert datum snart! Förstår din känsla om testandet NinaCamilla, så har jag också känt, man vill men ändå inte... Normalt så går ju en vecka fort men när man ruvar och väntar på testdag så känns det som tiden sniglar sig fram! Förhoppningsvis kan du glömma de tighta jeansen minst 9 månader framåt, håller såklart tummarna för ett starkt och fint PLUS!

• Fru xx

NinaCamilla - Vad jobbigt, förstår att du blev ledsen och irriterad på kompisen! Folk som inte gjort denna resan själva fattar bara inte! De fattar inte hur jäkla jobbigt det är att vara ofrivilligt barnlös år efter år när alla andra runtomkring "skaffar" både ett, två och tre barn under tiden man själv försöker och försöker. Förstår att du vill vänta med att testa till helgen, jag håller tummarna stenhårt för att ni ska få plus på stickan! Håller såklart tummarna för er andra också, Myran och Midsomer! Idag ringde kliniken, det såg bra ut på donatorns vul och det blir ÄP nu på fredag och ET på måndag. Så på torsdag ska vi åka till Finland! Känns himla spännande och lite läskigt, trots en massa egna IVF och inseminationer så är detta något helt nytt vi testar nu. Tänk att man kanske kan vara gravid om drygt en vecka ifall det blir ET och det fäster!

• Fru xx

Ja roligt att äntligen vara på gång på riktigt, imorgon bitti åker vi till Finland! I övermorgon är det ÄP och sedan förhoppningsvis ET av ett fint embryo på måndag! Är nervös men glad och hoppfull Glad

• Fru xx

Nej vad ledsamt NinaCamilla och Myran, jag lider med er Hoppas så att det löser sig på något sätt och att ni får möjlighet till nytt försök med annat resultat om inte alltför länge.

• Fru xx

Vi är hemma från Finland nu och jag ruvar på två bra embryon. De var inte absolut toppklass enligt Avas egen klassificering, de hade fått klass 3 av embryologen men enligt läkaren var det bra embryon ändå, hoppas det! Det var 3-dagars embryon och de var båda 8-celliga. Vi fick även 7 embryon till frysen! Så vi är naturligtvis jätteglada men faktiskt även lite chockade över det fantastiska resultatet såhär långt. Vid alla våra egna ivf så var vi aldrig i närheten av såhär bra och fick aldrig något till frysen. Eftersom mannens simmare är dom samma så tycker jag att detta är ett rätt så klart besked om att mina egna ägg inte är så pigga och då var det ju helt rätt att gå vidare med ÄD. Vad gäller det där med Prednisolon så kan man få det i Finland också, det har jag fått. Tog Prednisolon 10 mg per dag från början, då när jag även började med Progynon och Trombyl. Nu har jag fått ökad dos Prednisolon till 30 mg per dag från ET-dagen och fem dagar famåt, sen ska jag minska till 10 mg per dag igen. Ska tydligen ha ökad dos under tiden som embryot ska fästa. Tar såklart även Progesteron vagitorier, 800 mg per dag. Så nu är det bara att ta medicinerna, försöka ta det lugnt och hålla tummarna att det går vägen!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011