Vi är hemma från Finland nu och jag ruvar på två bra embryon. De var inte absolut toppklass enligt Avas egen klassificering, de hade fått klass 3 av embryologen men enligt läkaren var det bra embryon ändå, hoppas det! Det var 3-dagars embryon och de var båda 8-celliga. Vi fick även 7 embryon till frysen! Så vi är naturligtvis jätteglada men faktiskt även lite chockade över det fantastiska resultatet såhär långt. Vid alla våra egna ivf så var vi aldrig i närheten av såhär bra och fick aldrig något till frysen. Eftersom mannens simmare är dom samma så tycker jag att detta är ett rätt så klart besked om att mina egna ägg inte är så pigga och då var det ju helt rätt att gå vidare med ÄD. Vad gäller det där med Prednisolon så kan man få det i Finland också, det har jag fått. Tog Prednisolon 10 mg per dag från början, då när jag även började med Progynon och Trombyl. Nu har jag fått ökad dos Prednisolon till 30 mg per dag från ET-dagen och fem dagar famåt, sen ska jag minska till 10 mg per dag igen. Ska tydligen ha ökad dos under tiden som embryot ska fästa. Tar såklart även Progesteron vagitorier, 800 mg per dag. Så nu är det bara att ta medicinerna, försöka ta det lugnt och hålla tummarna att det går vägen!