• Fru xx

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Åh massor av grattis Lie!!! Vad härligt!!! Glad
    Är så glad för er skull!

Välkommen hit Plingelan! Det är en tuff tid du har bakom dig men bra att du fått hjälp och kunnat bearbeta det och ser framåt mot en annan möjlighet att få barn på. Önskar dig/er all lycka!

Själv har jag börjat behandlingen nu. Tog min Procren Depot spruta på juldagens morgon. Van IVF'are som man är så var det inga problem. Hade lite ont på stickstället sen under dagen men inget farligt alls. Var lite seg och trött sen på eftermiddagen/kvällen men annars har jag inte känt av några biverkningar, än så länge i alla fall. Har ni andra fått mycket biverkningar av Procren? Hade mycket mer värmevallningar och huvudvärk och trötthet när jag nedreglerade med Suprecur vid egen IVF.

God fortsättning önskar jag er alla och ett Gott Nytt År!

• Fru xx

Spännande NinaCamilla, då är det ju snart dags för er att åka över! Håller tummarna! Nu börjar jag känna av procren sprutan tror jag minsann, har haft mer eller mindre konstant huvudvärk nu i typ två dagar och svettats massor på natten och sovit dåligt. Mensen kom igår så då är man väl nedreglerad nu. Ska på första vul den 9:e och sen blir det medicinstart med det andra efter det, progynon, prednisolon och trombyl. Längtar till månadsskiftet när det börjar bli dags för ÄP på donatorn och sen förhoppningsvis ET för mig!

• Fru xx

Usch vad jobbigt Myran! Förstår att du blir ledsen och känner med dig. Kram!

• Fru xx

Plingelan - ET står för embryotransfer alltså insättning av embryo. DET står för double embryotransfer alltså insättning av två embryon. FET står för frozen embryotransfer alltså insättning av fryst embryo. ÄP står för äggplockning. VUL står för vaginalt ultraljud.

• Fru xx

Jag instämmer, sååå jobbigt med allt snack från alla "välmenande" som inte själva varit i vår situation och inte alls fattar vad de snackar om! Men även om man blir ledsen, arg, besviken osv så menar dom flesta ju ändå väl. Men just därför är det så skönt att ha alla här inne på FL, här finns ju andra som vet precis hur det är, man är inte ensam!

• Fru xx

Åh vad härligt att det gått bra Lie! Har du alltså inte varit på något vul än? Spännande att se ifall det är en eller två... När ska du på vul? För de gör väl inte vul på mvc?

• Fru xx

Håller tummarna för att det blir en Finlandsresa NinaCamilla! Och att det blir dubbelinsättning!

• Fru xx

Jo skulle ju berätta också att jag var på vul idag, allt såg bra ut enligt gyn. Har mailat kliniken idag och hoppas på att få börja med medicineringen som planerat i övermorgon. Nu rullar det på, känns bra!

• Fru xx

NinaCamilla - härligt att du fick grönt ljus! Det fick jag med! Började med medicinerna igår. Tar Progynon 2 mg tre ggr/dag, Prednisolon 5 mg två ggr/dag och Trombyl 75 mg en ggr/dag. Vad tar du? Har en vän som gjort ÄD i Riga och hon fick börja med Prednisolon och Trombyl först vid ET. Hon hade också mycket lägre dos av Prednisolon. Så jag har dubbelkollat med Ava och jag skulle börja med allt på en gång, men glömde fråga varför det är annorlunda. Håller tummarna för att ni får båda två insatta!

• Fru xx

Lie - ja det är himla skönt att äntligen vara på G! Det är torsdag och då är du på vul idag ju! Håller tummarna stenhårt för att allt är bra! Spännande att få veta ifall det är en eller två...

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011