• WannabeFler

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Neeeeeeeeej Mirakel, vi som alla hoppades så för er skull! Det var dags för framgång nu efter era motgångar. Ta det lugnt nu, drick ett glas med något gott och kramas med mannen. Sen får ni fundera på om, när och vad ni ska göra härnäst. Varma styrkekramar t dig. Och Tigermamman, du har min fulla förståelse för att det känns oroligt. Jag håller fortfarande mina tummar för dig. Är det testdag i nästa vecka? Vore så kul med fler plus i tråden. Tack NinaCamilla också för dina tummar. Vågar inte tro något än. Sista juni är det första testdag.,, Alla fina tjejer här; ha en skön sommar och för er som har motgångar; ge inte upp! Vi kämpar tillsammans och stöttar varann. Kramar från Wannabefler = Tänkerblifler ;)

• WannabeFler

Hej vänner! Så tråkigt Tigermamman! Försök att njuta vinglaset och ta nya tag med FET. Det ska gå, men enligt statistik tar det ofta 3-4 försök.. Vi får se om långtidsodlung gav resultat och ökade chanser för vår del. I helgen är det första testdag. Känner mig inte alls gravid och har inga symtom. Ja förutom att jag känner mig överkänslig och nära t gråt. Men det kan lika gärna vara medicinerna... Bara stel och orörlig efter en olycka i helgen då jag vred knät ur led. :( Tack och lov hamnade det rätt igen när jag fick hjälp att sträcka benet. Alla fina kloka och tappra, ge inte upp! Det finns ju de som lyckats här. :) Kramar

• WannabeFler

Hej severina, välkommen till tråden! Ett varmt tips är att du läser denna tråd från början till slut: då kommer du att finna svar på alla frågor tror jag. Det går nog inte att säga vilken klinik som är bäst då de flesta av oss bara har prövat en och inte har nåt att jämföra med, med på AVA har många blivit väl bemötta. Kostnad vid första äd är ca 70000 men sen tillkommer mycket som resor, egna mediciner, infrys och upptiningsförsök. Efter 3-4 försök säger statistiken att 80% blir gravida. Vi är inne på får andra insättning med ett långtidsodlat embryo och har säkerligen hittills lagt ut över 100 000 krinor. Men vad gör man inte för att lyckas? :) Hur långt har du kommit i processen? Kram

• WannabeFler

Hej tjejer. Har samlat mig nu och slemhinnan har blött ut. Hann inte testa innan blödningen kom. Nu pausar vi till åtminstone till september och försöker spara ihop till nästa FET. Lite trött på allt och ibland på väg ge upp hoppet. Funderar på om man ska börja göra sig av med gamla barnsaker då det är så liten chans att det kan bli en till... Förlåt mig tjejer för min negativa inställning. Känner mig deppig idag. Men vi kommer igen! Kram!

• WannabeFler

Hej! Åh, Fru xx nu håller jag mina tummar så hårt jag bara kan och hoppas hoppas att du blir gravid! Att känna graviditetssymtom en vecka efter FET är nästintill omöjligt att avgöra om det har med graviditet eller andra omständigheter att göra. Så misströsta inte. Varm kram!

• WannabeFler

Hej! Fru xx, hur går det för dig, vännen? Jag och maken har 7 embryon kvar men magert på kontot :(. Försöker därför leva snålt och spara pengar till nytt försök. Inför förra FET kom aldrig min mens så vi fick manipulera fram den med mediciner. Skulle gärna vilja att den kom av sig själv innan vi tar nya tag. Vi siktar på ett nytt försök med långtidsodling och om något embryo klarar det, FET i okt el nov. Hur har ni andra det? Kram

• WannabeFler

Nu känns det så där tungt på tråden igen... :( Så ledsen för er skull Fru xx. Vi hade verkligen alla här önskat ett plus för dig. Och kämpa på Lie1! Havandeskapsförgiftning är jävligt och orättvist, du har kämpat så för att komma dit du är. Hur mår du nu? Och hur är det med dig Dustpuppy? Mår du bra? I nästa vecka öppnar Ava Åbo igen så då får jag ringa och meddela mitt negativa besked och planera för fortsättning. För ett sidta tredje försök ska jag jävlar i mig göra innan jag ger upp. Men som du skriver Fru xx, minst 100 000 har redan rykt. Och även om själva FET kostar 1500 euro så är det ju tillkostnader för resa, medicin och ultraljud... Suck, så orättvist att det ska handla om så mycket pengar! Ta nu lite tid för er själva och gör en god sommardrink med jordgubbar, lime och fruktsoda. (Och lite rom eller vodka; ni som inte ruvar eller är gravida ;)) Vi ni har receptet så kan ni höra av er. Kramar

• WannabeFler

Lie; Varmaste grattiskramar!!! Hoppas ni alla mår bra! :) När jag går igenom alla era olika historier verkar det som att det är färska embryon och ET som har resulterat i graviditeter här på tråden, eller har jag missuppfattat? Är det någon som blivit gravid efter FET? Berätta gärna så jag får upp hoppet lite... Nej då. Självklart ger jag inte upp. Satsar på nytt FETförsök i oktober. Hoppas ni alla trots allt haft lite skönt i sommar. Varma kramar

• WannabeFler

Fru XX, inte är ni ensamma inte! Vi är ju här. :) Fast i den nära vänkretsen är det förståss en annan sak... Suck. Vi får i alla fall äta brie och dricka vin... Kram t er alla!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011