• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hejsan Fru xx o välkommen!
    Vi var också till Tammerfors i slutet av juni. Stått i kö där (=varit anmälda)sedan maj.
    Hoppas på att få ett ägg insatt innan årsskiftet....men får se hur det går!
    Vi gör egna försök sålänge ;)...  men knappast troligt att det "tar sig"...
    Fick ni någon månad de trodde på för äggdonationen?

• mirakel
    vänta, vänta, vänta......... på att få veta när det ska bli av.... o troligtvis är det ju ett tag kvar....

Funderar på om vi skulle göra en uppdatering på vart vi alla ligger i processen - från funderar på.. till fastställt datum lr redan genomförd ÄD. Jag känner iaf att jag måste läsa igenom alla svar för att få reda på/komma ihåg vart just NI var.

Kanske nåt sånt här, Kopiera texten nedan o lägg till ditt alias :) Högst frivilligt naturligtvis! Fyll på med rubriker om du tycker det fattas någon!! 

ÄD I FINLAND 

Funderar ev. på ÄD:

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator: Myrslok69

Fått donator o väntar på ÄD:

Gjort ÄD:

Övrigt:

• mirakel

Hej, Uppdaterar med kötid... 

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors) 
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)

Fått donator o väntar på ÄD: Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010)

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• mirakel

Hejsan allihop!!
    Jag som startade denna tråd har varit lite frånvarande..... känns som om det är evigheter kvar tills vi får ett datum....
    Men tråden lever ju ändå!! Tack vare er!! Jag är jätteglad för det! :)

I nästa vecka ska vi iaf på psykologsamtalet = ett steg framåt!   

Välkomna alla nya!!

Och välkommen du oxå som kanske bara funderar på om äggdonation är något för dig! 

Lie1 - Ledsamt!! Styrkekramar!

lyckligtlottad1982 - hoppas det går vägen för dig nu!

Bollan - tror att de flesta här har valt/tänker välja AVA kliniken i Åbo eller Tammerfors (eller?) Funderar du på o prova i Finland?     

NinaCamilla -  skönt att ni inte fick vänta hur länge som helst på ny donator! Man måste kunna säga nej utan att riskera o hamna sist i kösystemet....

LullyHill -   har ni gjort några ÄD försök någon annan stans emellan 2007-8 o nu? vilket flyg reser du med till Tammerfors? ok priser?

Kramar till er alla därute!    

• mirakel

Hej på er!! Vart har hon tagit vägen den där människan som startade den här tråden?? Undrar ni kanske... Men jag är här o läser era inlägg o är glad att ännu fler hittat hit o förhoppningsvis har utbyte av att ventilera frågor, förhoppningar o sorg precis som det var menat! Att jag inte varit aktiv har en orsak. Vi har- precis när psykologsamtalet var avklarat o allt var grönt inför äggdonation- på något mirakulöst otroligt sätt blivit spontant gravida! Vill inte sticka er i ögonen med detta, men kändes knasigt att inte höra av dig alls... Tråden hoppas jag får leva kvar o utvecklas och av hela mitt hjärta önskar jag att det går vägen för er alla!! Jag har varit på ett kubb-test idag som gick vägen! Däremot är jag sjukskriven för blödningar från en sk föreliggande moderkaka. Men hoppas på att det ska ordna sig! Stor kram till Dig!

• mirakel

Hej Lie1 o alla andra!!

Jag är här o kollar till er ibland :)

Dustpuppy - samtalet är mest till för att se om ni är vettiga individer o att ni förstår vad ni gör/ger er in på! 
    Jag var nervös innan...men det var väldigt basic... o över på mindre än en timme!

Kort info för er som inte vet:vi har stått i kö till äggdonation i Tammerfors men (otroligt) blivit gravid spontant på vägen dit.

Graviditeten går framåt... moderkakan ligger fortfarande illa. (sk. föreliggande moderkaka) så inget jobb, träning,sex,powerwalks....ska bara ta det väääldigt lungt.... 
    (vecka 16 nu - så förhoppningsvis kommer den flytta sig när bebis o livmoder växer)
    Mår illa em kvällar..... o däckar varje kväll vid 19.00!!
    Men är ändå naturligtvis, fantastiskt lycklig över att ETT liten ägg fanns kvar trots allt o att det FASTNADE någonstans!!

Den 28e ska jag på "stora" ultraljudet. Har ju redan gjort sådär 6 ultraljud pga moderkakan o fått se det lilla pyret sprattla runt!! :)

Hoppas det ökar med donatorer nu (lite fortare kom ni i Tammerfors kanske fram nu när vi hoppade av...) o att det går vägen för er alla!!!!

Kram!

• mirakel

Hej, imorgon ska vi kontakta Tammerfors igen.... För på UL i v 18 upptäcktes att vår bebis dött i magen. Så ledsen!! Fick föda ut vår lilla lilla pojke... Ibland är världen så himla grym....

• mirakel

Tack för ert stöd! Och kramarna! Fast jag inte har aning om vilka ni är så värmde det faktiskt!! Vi är åter i kö till Tammerfors... Hoppas på att komma dit innan sommaren, men måste ju landa i detta o bearbeta sorgen nu först! Känns ändå som att vi, jag o sambon har mycket stöd i varandra och att vi kommer grejja det.! Kramelikramar till alla som vill ha.

• mirakel

Hej!
    Välkommen Plingelan!! Roligt att du OCH din man hittat hit :) ! Vilka historia du har...
    Jag känner en sådan enorm.... tacksamhet att jag har barn - det gjorde jag såklart redan innan mittt sena MA - men nu ännu mer!
    Jag  har alltid sett det som så självklart att det aka funka...aldrig ifrågasatt det.....  någonsinn i mitt liv.... men man lär så länge man lever!
    Men jag undrar vad 17 det ska vara för mening med att, som många, hamna i klimakteriet innan man ens börjat tänka barn...
    SÅ BRA att äggdonation nu finns som ett hopp och ett alternativ!!
    Anledningen till att vi valt just Finland är ju dels att jag är för gammal för att stå i kön i Svedala :) och att vi vill ha en "känd" donator. (OM barnet vill veta vem det är någon gång)

Är det någon av er som hört ngt. ang. Island där??? o vet något om klinik? Jag är bara nyfiken - men har hört att de oxå har kända donatorer...men jag hittar ingen klinik o ingen info....

För er som ev. undrar: Jag har jobbat ett par veckor nu och det går bättre o bättre..... men jag tillåter mig att gråta när det känns för jäkligt! 

Fru xx - så härligt o vara igång!! Hoppas det går vägen!!

Lie1 - när man plussat ...ska man väl få reda på donatorns ålder - det sa de iaf till oss...lr kanske det måste gå lite längre... men man måste få reda på det tills man ska till MVC iaf. HOPPAS det håller i sig för dig!! Det kan i början kännas som molvärk - o inte alls vara något konstigt!! utan livmodern som växer o hormoner som sprutar :) o lika med illamåendet o andra symtom - det kan variera i styrka!  

Vädur 78 jag undrar oxå - någon som vet?

Morsan11- välkommen! "Känd"  donator är skälet för oss. OM barnet vill kan det vid 18 års ålder få reda på vem donatorn är! De flesta länder har anonym donator!!

GOTT NYTT ÅR!! 2012 ska bli ett fantastiskt år! för oss alla hoppas jag på!          

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011