Inlägg från: lyckligtlottad1982 |Visa alla inlägg
  • lyckligtlottad1982

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Fru xx Välkommen till tråden! Vad kul att du varit i tammerfors på första besök. Jag skall också göra ÄD i tammerfors. Jag bar planerad insättning vecka 32. Vilken läkare går du hos?

• lyckligtlottad1982

Fru XX. Vi har stått i kö sedan 28 dec 2010. Vi fick förslag på första donatorn 1 maj. Henne tackade vi dock nej till för vi tyckte att det kändes konstigt att donatorn inte hade samma ögonfärg som mig och min man. Därefter fick vi ett nytt förslag till donator 1 juni och nu är det förhoppningsvis dags för behandlingsstart imorgon om min mens kommer som den skall. :)

Läkaren jag går hos heter Mirka. Hon är helt ok. Inte så bra på svenska dock så det blir lite språkföbristningar. :P

• lyckligtlottad1982

Lägger till mig i listan. Jag ändrar listan lite så att den passar när man är igång med. Hoppas det är ok. :)

ÄD I FINLAND

Funderar ev. på ÄD:

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69
    Fru xx

Fått donator o väntar på ÄD:
    Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011

Ruvare:

Gravid:

Övrigt: 

• lyckligtlottad1982

Uppdaterar med kötid . :)

ÄD I FINLAND 

Funderar på ÄD:

Myrslok69
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)

Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat sedan 28 dec 2010)

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• lyckligtlottad1982

Uppdaterar igen. :)

ÄD I FINLAND 

Funderar på ÄD:

Myrslok69
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)

Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010)

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• lyckligtlottad1982

Mätte min slemhinna idag. Den skall vara minst 8mm. Min var 8,7 mm och treskiktad. Fint! Nu har jag mailat mitt resultat till Finland och väntar på besked om nästa steg.

Skönt! Jag har varit orolig för slemhinnan. Lättnad detta!

• lyckligtlottad1982

Vad härligt Lie1! Jag frågade faktiskt kliniken innan VUL om det var relevant. Men jag fick vara som svar att de ville veta slemhinnan tjocklek. Så jag tror inte det spelar någon roll egentligen. 

Vår donator var på kliniken idag och allt såg bra ut! :) Hon skall till dem igen på ultraljud på fredag och då får vi antagligen bekräftad dag för äggplock! Äntligen!  

• lyckligtlottad1982

Kliniken hörde av sig i morse och berättade att donatorn varit på ultraljud. Hon skulle komma tillbaka på måndag igen och förmodligen skulle man då kunna avgöra dag för äggplock. Undrar om äggblåsorna växer som de skall nu när de skjuter fram det hela tiden. Och hoppas min slemhinna inte hinner blöda ut fram till det är dags för insättning.

Men om det säger att det är såhär få vi anpassa oss till det och vänta och göra som de säger. Tiden går långsamt nu! 

• lyckligtlottad1982

Idag höra kliniken av sig igen. Inget ägguttag på onsdag utan först på fredag. Och insättning nästa måndag. Då kommer min slemhinna ha varit klar för insättning i två veckor. Undrar om det verkligen kan vara bra.. Och man undrar ju hur äggen mår, som inte verkar mogna speciellt snabbt.. 

Jaja, bara att göra vad man blir tillsagd. Vi har iallafall bokat flygbiljetter nu. Vi kom billigt undan. 

Ändrar i listan.

ÄD I FINLAND 
    Funderar på ÄD: 

Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors) 
    Fru xx 
    Amy69 (köat sedan mars)
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11) 

På gång:
    Lyckligtlottad 1982: ÄP 12/8 ET 15/8          (köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010) 
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8 

Ruvare:

Gravid: 

Övrigt: 

• lyckligtlottad1982

Lie: Nej, vad ledsen jag blir. Det är ju en ansträngning att äta hormoner, få ordning på slemhinna mm så det måste bli ett antiklimax när det inte blir av. Hoppas du hittar ett bra alternativ nu som gör att du slipper vänta.

Kram

• lyckligtlottad1982

Nu var ägguttaget avklarat och vår donator gav oss 17 ägg. Nu väntar att se hur många av de som befruktas och delar på sig som vi vill. 

• lyckligtlottad1982

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD: 
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inställt  

Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars) 
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11) 
    WannabeFler (köat sedan maj -11)

På gång: 

Ruvare:
    Lyckligtlottad 1982:  ET 15/8, 1 embryo, TD 29/8

Gravid: 

Övrigt:

• lyckligtlottad1982
    babybabybaby;

Frysningen kostar extra. 

Vi betalade 550 EUR för 6 st, inkl förvaring 3 år. 

Inga tester ingår i första besöket. Bara samtal då de lägger upp en behandlingsplan.Det är bra om man har gjort dessa tester innan man åker på första besöket. Inget måste, men det är bra att ha er utredning att utgå från när de lägger upp behandingsplanen.

Har du gjort  gjort några behandlingar tidigare?

• lyckligtlottad1982

Vårat försök lyckades tyvärr inte.  Jag uppdaterar listan.

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD: 
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inställt  

Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars) 
    WannabeFler (köat sedan maj -11)

NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11) , prel. vecka 41

På gång: 

Ruvare:

Gravid: 

Övrigt:

• lyckligtlottad1982

Tack lie! Vi är på gång igen och jag åker till Tammerfors för FET nästa fredag. Denna gången sätter vi in två embryon, samt kompletterar Behandlingen med kortison o blodförtunnande.

Men efter första försöket har verkligen hoppet dämpats väsentligt! Men jag känner mig ganska stark ändå!

Någon annan som hört något nytt?

• lyckligtlottad1982

Ninacamilla. Vilken del av landet bor du? Behöver du tips om läkare Göteborg så tveka inte att hör av dig.

Man bli helt matt av att leta efter hjälpsamma läkare i detta land!

• lyckligtlottad1982

Ninacamilla: oj vad oväntat! Snopet när man ställt in sig. Tur dr hittade en ny donator då snabbt..

Jag åker till Finland idag för insättning imorgon. FET för mig. Mina embryon klarade upptiningen idag. Nu får vi hoppas de fortsätter dela sig så det blir insättning imorgon!

• lyckligtlottad1982

Grattis Mårran 69!

WanneBefler: Vilken bra "skörd". Lycka till på insättning idag! Jag håller tummarna för att du får riktigt fina embryon att sätta in!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011