Inlägg från: lyckligtlottad1982 |Visa alla inlägg
  • lyckligtlottad1982

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Sissan, Sköldskörtelnär det minsta av mina problem. Det primära är att jag inte har några ägg eller fungerande äggstockar. Storleken på livmodern oroar mig lite, men jag vet inte om det är något problem eller inte att jag har en liten livmoder.

Jag bor i Göteborg. :) Någon mer? 

• lyckligtlottad1982

Idag har jag haft kontakt med kliniken. 

Tammerfors stänger vecka 27-29 så jag passade på att ställa mina frågor nu innan de går. För när de öppnar igen så har jag börjat med progynovan. Nu känns det som att det närmar sig! Kul! :)

• lyckligtlottad1982

Sissan: enligt prislistan kostar det 395€ att frysa embryona, så jag antar att det tillkommer. Har du bestämt dig för att prova ÄD nu?

• lyckligtlottad1982

Myrslok: Vad kul att du är nöjd med kliniken!

NinaCamilla: vi har också tackat nej till en donator. Vi har stått i kö sedan 28 december. Vi fick första förslaget på donator i början av maj. :)

Jag går också hos  ej kvinna som heter Mirka i Tammerfors. Är det någon annan som har henne?

Veckorna går galet fort nu. Tänk att vi är på G snart. Känns konstigt att längta till sista veckan på semestern. Måste ju njuta lite av semestern innan.. :) 

• lyckligtlottad1982

Förresten Myrslok: Vad sa de avseende statiken för att lyckas i Tammerfors nu? Pratade de om något sådant?

• lyckligtlottad1982

Myrslok: 40% både glädjer och skämmer! :S

Räknar ner: 7 dagar till semester
                        19 dagar till progynovastart

Kul! :)

• lyckligtlottad1982

Myrslok: vad kul att du gillar bloggen!  Det är verkligen jättebra terapi, men får ur sig allt på något sätt och att skriva av sig är ett mycket bra sätt att bearbeta detta med. Jag har försökt tidigare att träffa psykolog, bolla allt med min man, eller att pysa ut lite här och där bland vänner. Perfekt är det att bara kunna skriva av sig på mina egna villkor. Bloggen är anonym så ingen jag känner läser den. De som hittar till bloggen är personer i liknande situation. För era kommentarer blir jag jätteglad och det betyder mycket. Jag kan verkligen rekommendera detta! :)

Vi har flygit över till Tammerfors. Vi åkte med blue1 från Stockholm. Det är mycket bra priser om man bokar i tid och det går flyg varje dag. Inför vårat första besök blev det snorbilligt, men eftersom man vid ET inte kan planera i förtid så antar jag att det kommer bli dyrt att åka över då. Vi känner dock inte att vi något bättre alternativ än att flyga eftersom vi åker från Göteborg. Blir för långt att ta bilen. Speciellt hem efter insättning, så känns inte en sån lång slitsam bilresa som en bra idé. 

• lyckligtlottad1982

Amy 69: Beklagar ditt missfall. Jag hoppas att du snart kommer i form igen.

Vi var inte heller redo för ÄD direkt. Men jag tog in informationen direkt och bestämde mig ganska snabbt för att ställa mig i kö till ÄD, för att i ett senare skede bedöms om det känns bra eller inte. Det var varit en process men nu är det en självklarhet för oss att försöka med denna möjligheten till behandlingsmetod för att få barn. För mig var det en form av paradigmskifte och när jag väl vant mig så är det så det är. Men klart man funderar undrar hur detta kunde hända. 

Vi har stått i kö i Tammerfors sedan 28 december, men vi var på första besöket i mars. Ja, det var knepigt att de erbjöd en donator som inte matchade oss gällande ögonfärg. Ett sånt val vill man ju inte göra..

• lyckligtlottad1982

Hej tjejer, 

Någon som har förslag på ställen i Gbg att mäta slemhinnan som är billigare än charlanderska? Jag har läst någonstans om något ställe som tar emot en inför ÄD där högkostnadsskyddet gälller. Men minns inte var det var. 
    Någon från Göteborg?

Nu har jag vara en vecka kvar till progynovastart om mensen kommer om en vecka som den skall! Spännande! :) 

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011