• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Mirakel & Myran: Nu håller jag tummar och tår för er att ni kommer iväg denna vecka som kommer och att det kommer fungera för er. Go girls
    Myran: Skönt att det gick bra med er hund Inte kul när något sådant händer. 

Wannabefler: Förstår oron, men snart är du i vecka 11  Jag var också orolig men man måste bara intala sig att det ska fungera vidare. Hur mår du annars?

Lyckligtlottad: Förstår att du längtar till första UL. Jag kände heller inget i början av graviditeten. Utan det är bara hålla i hatten tills första UL, och sen får man faktiska bevis. 

Här är det fullt med grininga barn, de är i någon 4 månaders fas nu som passeras. Som tiden flyger iväg
    Snart ska de börja få smakportioner..haha Deras miner lär se underbara ut.
    Ha det bra alla så får jag följe sen under rubriken Fått Barn.

Kram på er och ha en trevlig söndag{#emotions_dlg.flower}         
  • Lie71

Wow Myran Vilket resultat. Hoppas det gick bra idag på kliniken.
    Vila nu på hemvägen. Kram

Välkommen tillbaka, Tigermamma. Hoppas det går bra för er.

• Lie71

Så kul att läsa om alla er som skriver här, Nu händer det grejer

Mirakel, allt kan gå eller hur. Ruva lugnt iaf  
    Men vilken stress att språkförbistringen blev så, men en GLAD överraskning när DU kom dit.
    Vi hade få ägg bägge gånger så jag förstår din känsla.

Myran: Tråkigt med din hund att det inte blev bra, men försök inte stressa.
    Annars får du stå på händerna så det går långsammare för dig...  

NinaCamilla Snart är det din tur, nu hoppas jag verligen på 3:e gången gillt för dig/er. Kram

Alla ni andra som är på väg över, Lycka till.

Kram Lie71        

• Lie71

Jag bad också om 2 st insatta med andra donatorn och fick samma svar som du,
    om de inte är toppkvalitet så får du 2 st. Så ta chansen för som sagt man blir inte yngre.
    Jag fick 2 st som var klassade 2+3 och det fungerade som sagt.
    Det känns ju som chansen ökar lite i att något fäster i och med att man får 2 st,
    Sen att bägge fäster, ja du, det får man ha med i beräkningen   
    Och genom att de som tinades gången innan inte klarade sig så ville vi än mer få 2 st vid ET med den nya donatorn.
    Och vi fick ju inte många ägg som klarade sig hela vägen heller med någon av donatorerna, och då kändes det som att det är helt klart värt det.

Nu har vi våra tvillingar och det känns helt OK. Och oh ja Det är jobbigt många gånger men helt klart värt det  
    Jag älskar de små liven och den glädje de tillför i vårat liv. Man smälter vid minsta lilla leende de ger en.
    Skämtar lite snyggt med karln att nu är han på andra plats i den ligan     

• Lie71

Lyckligtlottad: Så hemskt med din operation, Jag hoppas den som är kvar blir en stark krabat som kommer förgylla erat liv i många år framöver. Förstår oron just nu efteråt och osäkerheten som man kan känna.
    Jag hoppas det går bra hela vägen för er, KRAM 

• Lie71

WOW Fru xx, vilken historia Som det kan gå ibland när man minst annar det.
    Häftigt med trillingar. Kram 

• Lie71

Rättar dig lite NinaCamilla

Första donatorn och ET: Endast 1 ägg oavsett vad jag ville. Och 2 ägg till frysen. Minus som resultat.
    Första donatorn: FET Inget ägg klarade sig vid upptining.

Andra donatorn och ET: Två ägg efter att jag bett om det, MEN ENDAST om de inte var toppkvalitet alla.
    Så de bestämde där med på AVA. 2 var framplockade när jag kom dit.Och 2 till frysen.

Och endast Progynon och Crinone som mediciner från AVA.
    Levaxin tjatade jag mig till via svenska sjukvården och en super bra husläkare som förstod vikten av det. 
    Började med det och Folsyra långt innan första ET.   
    Så där blev det för oss   

• Lie71

Idag är det precis ett år sedan vi klev in på kliniken och min sambo lämnade sitt bidragHjärta
    Och på fredag är det 1 år sedan insättningen som resulterade i mina små guldklimparBabyBabySolig 

• Lie71

Nu äntligen är det DIN / ER TURSolig
    Då håller jag tummar och tår att du blir Gravid så du får din efterlängtade Baby
    Ha nu en trevlig resa och in fin insättning och en ännu bättre hemresa.
    Lycka till nu, Kramar Lie71 

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011