• Protea

Brittiskt pass till var bebis fodd i London?? Eller svenskt provisoriskt??

AllyZ skrev 2011-06-03 16:37:24 följande:
    Ok..

man kan inte fa pass utan samordningsnummer, nej, det har jag kollat.

Sa da ar det i princip kort redan om det stammer att det tar runt fyra veckor, plus att jag ar beraknad 30/11 sa vi prickar nog in alla julens ledigheter. Kommer tidigast fa pass i januari i sa fall.

Kommer att ringa och prata med dem for sakerhets skull men verkar inte positivt.

Far kolla upp det brittiska passet istallet. 
    Nu blir jag nyfiken. Jag trodde inte man kunde fa Brittiskt pass om foraldrarna inte hade brittiskt medborgarskap. Jag har bott i UK sedan 1995 sa jag ar permanent bosatt har. Skulle jag alltsa kunna soka brittiskt pass till min son ocksa?
  • Protea

Nu har jag last pa ett antal sidor pa natet och jag skulle visst kunna soka dubbelt medborgarskap till min son! Han har redan svenskt men brittiskt ar visst ocksa en mojlighet pga av att jag bor har sedan over 10 ar. Undrar om det ar vart det? Vad jag forstar sa kostar det over £500 att bara soka brittiskt medborgarskap. Ni som har dubbelt varfor gjorde ni sa?

• Protea

Varken jag eller min man ar britt och vi vet inte om vi blir kvar har. Sa Britt blir ju inte min son da.....som sagt vet inte om vi kommer att soka brittiskt pass. Vi far se. Vad jag forstar sa kan han ju fa brittiskt medborgarskap pga av att jag som EU medborgare bott har sa lange och vad jag forstar sa kostar det over £500 det var den summan for ett barn. Det ar annorlunda om ena foraldern ar britt. Sa vi far se, det ar ju ingen bradska!

Giftermal ar nog inget problem, jag har som svensk inte haft det i alla fall. Men om vi blir kvar har kanns det ju naturligt att han ska ha bada.

• Protea
    evaoregon skrev 2011-06-04 20:12:28 följande:
    Nu har jag och barnen både svenskt och amerikanskt medborgarskap, men om det gällde två EU länder så skulle jag inte bry mig så mycket om att ha dubbla medborgarskap.
    Precis...ju mer jag tanker pa det sa finns det liksom inga direkta bonus med tva EU pass... Jag har som sagt aldrig 'behovt' ha brittiskt pass for nagonting och jag har da bott har sedan 1993!
Svar på tråden Brittiskt pass till var bebis fodd i London?? Eller svenskt provisoriskt??