Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

tm78 skrev 2012-03-05 21:42:22 följande:
    CT: Styrkekram! Hoppas att det känns bättre idag. Det tar verkligen på krafterna att kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden

JLD: Usch, det låter fruktansvärt jobbigt Hoppas att illamåendet snart släpper.
    Jag håller tummarna för att VUL går bra imorgon. Det är ju väldigt vanligt med småblödningar i graviditeten, och så länge du inte har haft ont eller blödit mycket så är det nog ingen fara alls.

Draken: Svårt det där med Vemdalen. Jag vet faktiskt inte hur jag hade gjort. Ring KK och fråga om råd?
    Uppdatera våra listor förresten...? Gravidbacillerna kanske smittar fler av oss om vi får svart på vitt att gruppen gör framsteg

Tabbs: Skönt att blödningen har slutat, men gud vad drygt att blöda i 11 dagar!
    Jag tror inte att det är någon fara att ta ett cellprov imorgon, det bör väl inte påverka ägglossningen på något sätt?

Ego: ÄL har passerat, men jag är lite osäker på när egentligen. Det var i fredags (dag 10) enligt tempen och FF, men jag hade tydligt positiva ÄL-tester både på lördagen och söndagen...?!? Jag hade dessutom ganska ont i vänstra äggstocken fram tills igår, så själv tror jag kanske mer att ÄL var igår. Idag har jag i alla fall börjat med Wild Yam. Blir spännande att se hur skengravid jag blir av det Obestämd
    Vad är Wild yam?
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979
    HjärtaÄLHjärta 
    8-9/3 Tabbs 
    4/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    22-23/3 Tabbs
    19/3 tm78
    ca. 3 mars

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken

GravidGRAVID VECKAGravid 

v7, JLD1979
    v5?? Draken   

Nalle BF Nalle
    121024, JLD1979

BabyFÖDDABaby 
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-03-06 15:29:54 följande:
    Hmmm, jaha, har fått olika svar från olika läkare ang skidåkningen så meningen är väl att jag ska tänka själv...Obestämd

TM, vad är Wild Yam? 

CT, snyggt kök! Nu blir jag också sugen på att fixa...

Tabbs, klart sambon ska bli friskGlad

JLD, hur har det gått idag? 
    Grattis till ditt Plus!!!
    Hur mår du?
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-03-07 08:44:17 följande:
    Tack snälla! Jag har haft en massa mensvärksliknande ont men nu känner jag inte så mycket... Så knäpp man är...när det gör ont tror jag att det ska gå fel och när det slutar göra ont tror jag också att det är fel...

Åh, vad skönt att allt var som det skulle. Glad för din skullSkrattande 
    Tack. Jag har oxå haft min bedkärda del av "mensvärk". Hade massor igår kväll/natt. Det är mest kvällarna nu som jag har problem. De timmar som jag mår bra så bara njuuuuuter jag. :)

men jag förstår hur du menar. På ett sätt vill jag må konstant illa för då e d som d ska så att säga. Mår jag bra å inte känner  nått så nojjar man ju halvt ur och undrar va som är fel.

Så lite knäpp är man allt :)
  • JLD1979
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 24/3 Tabbs 
    ca 7/4 CT11
    ca 15/4 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v9 JLD1979 
    v6 Draken 

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby 
  • JLD1979

Hej tjejer,

Länge sedan jag orkade skriva. Har dock läst lite här inne ändå. Här händer det grejer minsann :)

Grattis Tabbs!
    CT, mina tankar går till dig på torsdag!

och jag hoppas att graviditetsviruset smittar allihopa här inne!

Jag blev igår sjukskriven för depression. hade det för 7 år sedan så jag kände igen symtomen och tog kontakt med min läkare jag hade då. Så nu är jag sjukskriven på 100% och hoppas att det vänder och att jag inte åker på nån förlossningsdepression i framtiden :(

Mitt illamående har lättat. Det är inte lika intensivt längre och så är det oftast vid em och kvällstid. Annars har jag inte så många symtom på graviditeten. vet inte om det har att göra med att jag mår dåligt psykiskt och därför som inte kan "se" gravsymtomen längre. Men det gör mig orolig över att jag har fått MF igen bara det att kroppen inte har stött ut d et än.

Kan man boka ett privat UL nånstans på nått sätt i Stockholm?

Kram på er!

• JLD1979

Tack för de stöttande orden. Hoppas oxå på att vår och ett VUL ska kunna lätta upp mig. jag får ju ingen psykofarmaca då man inte kan säga säkert att det itne påverkar fostret/barnet.

På tal om vår... nu kommer ju pollénallergin... kan man ta allergimediciner under graviditet?

• JLD1979

CT: Här hålls tummar och tår!

VUL gick bra idag. *lättad*
    Hjärtat slog och allt såg normal ut. Nu kan jag släppa den biten iallafall. *andas ut*

• JLD1979
    Draken skrev 2012-03-24 08:53:18 följande:
    Gud så skönt! Skrattande Själv håller jag på att noja ihjäl mig till vårt VUL på onsdag...
    Jag förstår dig. man blir knäpp. Skräckblandad förtjusning men det ska nog gå bra ska du se :)
    PÅ tisd ska jag ta b lodprov inför KUB-test.

Är i v 10 nu.
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?