• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Lycka till idag Tabbs! Själv sitter vi i väntrummet...

• Draken

Men trög jag är. Borde ju ha skrivit när jag kom därifrån...

Hmm...jadu...blev väl som jag anat. Om inget händer innan feb 2012 skulle vi höra av oss... Det var typ det. Hon gjorde även en vanlig gynundersökning och allt såg normalt ut. Pratade lite om TSH-värdet som bör ligga i nedre normalspannet (0,20-4,00) och mitt ligger på 1,1 vilket är bra. Har bestämt själv att inte oroa så mycket förrän i januari nu...(så känns det nu iaf...)

Hur gick det för dig Tabbs?

• Draken

Vad bra att du känner dig lugnGlad Alla jag har träffat på UG har varit helt fantastiska.
    Intressant iofs att hon bedömde att ta prover på dig men att vår läkare inte gjorde det...utan bad oss vänta ett tag till...

Hmm, jadu, svårt beslut. Jag tror att jag hade väntat om läkaren föreslagit det. Det sista man vill ska hända är ju ett ytterligare missfall pga något som skulle kunna rättas till, eller?

• Draken

Har varit sååååå dålig på att skriva på sista tiden. Är så mkt i skola och på jobb nu...
    Vill bara säga att jag tänker på er och önskar att vi alla kan få den finaste julklappen som finns...
    Välkommen till tråden mtt78!

• Draken

Kommer bara med en liten instickare... Usch, vad tråkigt Catarina. Lider med dig. Bli arg och sörj och sedan på det igen. Det kommer gå någon gång.

Julkramar till er andra också.
    (fick mens förra veckan...har nog ÄL snart men inte orkat räkna)

Tabbs, bra att du är i trygga händer. :D

• Draken

Catarina, jag vet precis hur du känner. Det här är fasiken aldrig något man blir klok på och inte ens de som vet mest har svar.
    2-3 veckor är ju en evighet när man är i den situationen men det positiva nu är ju att du har ditt besök inbokad. :)

Jadu, jag bör ha ÄL i dagarna men vet inte riktigt när. Är i valet och kvalet om jag ska köra med de CB jag har kvar el skita i det... Fick precis veta att en av våra närmsta vänner blivit gravid -inte helt planerat- och det var nog de vi trodde skulle vara sist... Blir så jävla arg på mig själv att jag inte riktigt kan glädjas med andra som jag verkligen vill glädjas med. Känner mig som en jäkla bitterfjant... Andra saker i livet kan man ju iaf göra ngt åt men det här...som att vinna på Lotto (kanske lite större chans men ändå...)

Catarina, har du något roligt inplanerat här framöver? Brukar hjälpa mig att hitta på en massa saker som kommer bli svårare att göra när man väl sitter där med en liten i magen.

Nu jäklar kämpar vi tjejer så ska vi se att 2012 blir ett lyckoår. Kram till er alla!

• Draken

Catarina, Tabbs har rätt. Det finns ju många som blöder och det gått bra ändå. Förstår dock att du inte vill hoppas för mkt. Så hade jag också känt. Hur känns det nu? 

Tabbs, när har du BIM? Kanske för tidigt för test?

• Draken

Ja, vi känner nog alla igen oss Tabbs! Jag försöker alltid tänka att den dagen det visar sig att det gått vägen har denna jäkla långa väntan fört något gott med sig. Det bara måste vara så.

Tack för att du också finns och en bamsekram!!!!!

• Draken

Ups and downs...det visar ju att vi lever iaf Drömmer

Jag använde dem iaf...kunde inte låta bli (bra karaktär, ehh). Fick positivt 1 jan men kan ju inte säga att 31/12 var en helnykter dag direkt och det ska väl kunna påverka? Var så himla sent. Dag 19...men å andra sidan var min mens lite skum den här gången så vem vet...

Lite roligt att vi ligger så olika i menscykeln iaf. Då har man alltid någon att hoppas åtHjärta  

• Draken

Catarina, usch vad drygt. Det kan ju ibland ta lite tid innan hormonerna går ur kroppen. Men tro mig, det gör de snart.

Är nog inte alltid så lätt att vara kille i sådana här situationer heller. Det är ju våra kroppar det handlar om hela tiden. De vill ju såklart lika mkt som vi men det är vår ägglossning, vår mens som kommer och vi som fysiskt är med om mf/ma. Nu vet jag ju såklart inte hela historien men lätt hänt att han känner sig hjälplös kanske?

Ingen tröst just nu kanske men det kommer kännas bättre snart. Styrkekramar

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?