Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Draken skrev 2012-02-09 15:25:07 följande:
    Hmm, finns det någon möjlighet att urinen var mer utspädd när du testade förra gången (icke morgonurin, druckit mycket)?

Testar du med samma stickor?

Hur länge sedan nu är det du hade ditt MA?

Å så sista frågan, kan du ha missbedömt ÄL (du fick positivt ÄL-test och trodde det var ÄL men egentligen reagerade ÄL-testen på hcg som fanns kvar...) och så hade du ÄL senare och har lyckats bli gravid? Obestämd
    Det var på morgon urin, dag och kvällsurin då jag testade två dagar som visade ÄL hela tiden. Tog även gravtest samtidigt och det visade negativt då.

Det är samma stickor jag använder för både grav samt ÄL-test.

Den 16 jan så var jag på sjukhuset och fick tabletter för att stöta ut embryot så jag räknar det som MA datum även fast jag började blöda redan den 14e jan.

Tror inte det då gravtest visade negativt samtidigt som ÄLtest visade positivt 2 dagar på raken.

Jag hoppas att det är en riktig ÄL helt enkelt så ikväll ska jag hoppa på karl när han kommer innanför dörren Flört
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979
    tm78 skrev 2012-02-09 16:24:28 följande:
    Jodå, jag är på ÄL + 4 idag både enligt mig själv och Fertility Friend... Har redan börjat känna efter såklart och blir galen på mig själv, det är ju omöjligt att känna något så här tidigt. Det vill säga; det är omöjligt att känna något som faktiskt har med en graviditet att göra så här tidigt - men jag känner ju massa inbillade symptom hela tiden Skäms
    Har provat typ allt samtidigt denna månaden (bidrottninggelé, rosenrot, grapefruktjuice och varannandag-sex)... Vi får se om något av det har gett resultat... Annars ska jag nog inte försöka med något nästa månad. Om jag kan låta bli...

Jag förstår att du tycker dig känna alla möjliga symtom... jag känner av bde graviditet och ÄL symtom nu tack vare testen imorse.

Vad är bidrottninggele och vad gör man med den?

Vad gör man med rosenrot?

Grapefruktjuice?

På vilket sätt säger man att dessa kan hjälpa en bli gravid? kanske är nått man skulle ge sig på och prova :)

• JLD1979
    CT11 skrev 2012-02-09 16:25:28 följande:
    Hej! Idag var jag på röntgen, HSG. Jag tyckte det gjorde otroligt ont, men är rätt klen vad gäller smärta.. Men sen fick jag gå hem, somnade direkt och nu känner jag mig vimsig och darrhänt.. Skumt! Men det de såg var ganska intressant. Inte ens när hon pumpade in mer vätska för tredje gången kom det in vätska i höger äggstock. Höger äggstock är tydligen helt igenkloggad och typ inte ens i bruk. .. Jag får se vad läkaren säger men för mig låter det som höger äggstock inte ens kunnat fungera under hela året som vi försökt få barn och därmed har jag haft 50% chans att bli gravid. Eller?? Vad tror ni om det?
    Tyvärr vet jag inget om detta men... Kan man inte spola igenom den på nått sätt så att det blir full och fri pasage igen då måntro? Att man kan få den brukbar igen? *hoppas hoppas*
  • JLD1979
    tm78 skrev 2012-02-09 20:20:49 följande:
    Bidrottninggelé stimulerar ägglossningen. Det är tabletter, och man ska ta dem mellan mens och ägglossning.
    Rosenrot ökar könshormonernas aktivitet och ska öka fertiliteten. Hur vetenskapligt bevisat det är vet jag dock inte... Det är också tabletter, som man tar mellan mens och ägglossning.
    Grapefruktjuice ska göra så att man får mer fertilt sekret. Vet inte hur vetenskapligt bevisat detta är heller. Men det skadar ju inte att prova tänkte jag Skrattande Det står massa om alla tre sakerna här på FL.

Lycka till med testerna i morgon förresten! Om du fick ett svagt streck på en grav.test så kan det ju faktiskt vara så att du redan är gravid igen... {#emotions_dlg.flower}
    kalas. Då har jag lite kvällslektyr :)
    Tack!
  • JLD1979
    CT11 skrev 2012-02-09 23:18:30 följande:
    hej, alltså.. Vet inte riktigt.. Hon pratade om äggstock och inte äggledare men så var hon ju oxå röntgenläkare och inte gyn. Men hon var helt tydlig med att det var ovanligt och konstigt och att vänstra "äggstocken" var perfekt. Hon såg i högra någon slem klump bl.a. Som kan göra att det inte kom in kontrastvätska. Jag har återbesök hos min läkare 21a feb. Det kommer att bli mycket spännande och höra vad hon säger!!
    Jag håller tummar och tår för att det räcker med en spolning så är allt bra igen!
    Klen tröst kanske men min syster har PCO på sin ena äggstock men läkarna sa till henne att hon har bra chanser ändå för att hon har en som är frisk och helt fri fr PCO.

Som sagts innan. Kroppen är jäkla bra på att anpassa sig och börja använda den friska delen om man har två och en av dem är sämre. Precis som med syn och hörsel. Det andra örat el ögat börjar kompensera för det dåliga örat/ögat. Tror äggstockarna gör samma sak.

Kram!
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-02-10 09:59:02 följande:
    JLD- tänkte bara fylla på lite infon om bidrottninggelen m.m.:)
    Bidrottninggelen ska oxå bidra till att bygga upp en bra slemhinna så att ägget fäster fint. Man ska ta det från mens till ÄL, helst på kvällen (tydligen har det ngt med hormonerna att göra)

Rosenrot ska man också bara ta fram till ÄL, har läst på många sidor att de tror att det kan bidra till missfall (om man skulle äta det efter ÄL...)

grapefruktjuicen är precis som tm sa för att det ska bli lätt för spermierna att simma in:) precis som det sägs om bisolvon:)

Andra  preparat som det finns en del trådar om är EPA glandin och munkpeppar (angus cactus)...

tm- hoppas det tatt sig den här månaden:) test nästa helg eller tidigare:)

Ct- hoppas att du får bra svar av läkaren sen då!

Draken- hoppas tentan gick bra igår??

ha en bra helg!
    åå gissa vem som kommer köra på alla saker samtidigt Skrattande
  • JLD1979

Draken - Hur gick tentan?

ag gjorde min stickor imorse igen.
    De visa exakt likadant som de gjorde igår morse.

Stark ÄL och svagt svagt gravid.

Kan testerna i påsarna vara sabbade under frakten? Men å andra sidan är de samma påsar m stickor som  jag använde mig av vid MA och innan MA för ÄL och graviditet och då funka de... jag fattar inte...

Vill köpa ett digitalt gravtest samtidigt som inte för jag kommer bli så ledsen om den visar tt jag inte är gravid samtidigt som jag vill veta. Vill inte säga nått till sambon än heller å bygga upp hans förhoppningar och sedan var det inte så.... 

Vi myste igår iallafall men han vet inte varför. Likabra det. Så han får känna att det var en spontangrej fr min sida och inte att en ÄL sticka gav utslag. Just nu så behöver han nog få känna det...

Kram på er och hoppas att ni får en underbar start på helgen!

• JLD1979

Fixerad!
    Driver mig själv till vansinne men nu har jag iallafall vart på apoteket och köpt två st digitala clearblue gravtester.

Ska göra ett test imorgonbitti på morgonurin. Köpte två för säkerhetsskull. Hade jag inte köpt två utan bara ett så kan man ge mig fan på att det skulle visa blankt.

• JLD1979

Clearblue digital: Gravid 1-2 v.
    ÄL sticka: fullt utslag
    Gravsticka: svagt gravid men starkare än igår.

Den 27 jan efter MA så slutade jag ge utslag på att vara gravid på mina gravstickor. Det är samma stickor jag använt nu efter...

Så frågan är om jag inte är gravid igen iallafall. Å det gör mig rädd.. Jag har ju inte haft nån mens sedan MA...
    Hur farligt är det? Risk för MA igen? Skador på bebisen? Mest rädd å orolig nu å hur säger man det till sambon när jag velat ha skyddat sex just för att ha en mens innan vi försökte igen?

Det sjuka är att vi bara har haft sex 4 ggr efter mitt MA då jag inte känt nån direkt lust alls..

Vet inte riktigt hur jag ska reagera... Vågar inte vara glad å rädd för nytt MA osv... Känner mig som blank... Vad gör jag nu?

• JLD1979

Tack så mycket för ditt inlägg! Helt plötsligt så känns de som att jag vågar andas igen :)

Känns overkligt dock då vi har haft skyddat sex. Fattar det inte riktigt själv. Känner inte av nått heller. Kan dock bero på att jag varit magsjuk en vecka nu så jag är allmänt trött, hungrig å grinig av det.

Ska självklart smitta av mig av gravidbaciller till er andra

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?