• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Åh, så typiskt att han är bortrest Draken!

Tabbs, det är inte kört innan mensen kommer... Men, jag vet vad du menar. Man kan verkligen bli lurad av sin egen kropp ibland. Jag håller tummarna i alla fall!

Ego: Nu har jag tagit mig förbi den värsta knäcken, både psykiskt och fysiskt... Smärtan och tårarna är borta Tungan ute Istället försöker jag att fokusera på det som är BRA med att jag fick mensen igen:
    -Jag hinner träna mer och bygga upp en starkare kropp som “lätt” klarar en graviditet
    -Jag hinner bygga upp vitamin- och mineral (järn!)-lagret ännu mer
    -Vi hinner bygga upp den ekonomiska bebis-bufferten ännu mer
    -Jag hinner gå upp lite mer i vikt (Jag har haft en BMI på ca 17, och det är ju givetvis alldeles för lite - även om jag mår bra och inte har några ätstörningar. Men jag har gått upp ca 3 kg sedan i november, och BMI är nu 18.4. Yay!)
    -Jag kan dricka vin med mina systrar nästa helg
    ...eller nåt sånt. Jag försöker tänka positivt i alla fall...

• tm78
    Tabbs2 skrev 2012-01-27 09:34:34 följande:
    Tjiho- första dagen på mensen kan ju faktikst vara första dagen på nästa graviditet:) bring it on:)
    Härligt positivt tänkande! Glad
    God helg till er alla!
  • tm78

Skoj med listor Glad Jag lägger till mig själv och hoppas att jag få se mitt namn flyttas längre och längre ner...

HjärtaÄLHjärta 
    27/1 Draken
    7/2 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}
    10/2 (ca) Draken
    22/2 tm78

PlusPLUSPlus   

NalleBÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNGNalle

GravidGRAVID VECKAGravid

BabyFÖDDABaby  

• tm78

Hej tjejer Glad
    Jag har varit bortrest hela helgen - på spa med mina systrar. Det var helt underbart! Har ni möjlighet någon gång, så åk till Victoria Park Spa i Malmö. Fantastiskt mysigt! Skönt också att komma hemifrån lite och tänka på något annat - även om det såklart är nästan omöjligt att koppla bort bebistankarna helt...

JLD1979:
    Svårt det där med jobb... Jag vet hur jobbigt det är att gå som vikarie hela tiden, jag gjorde också det i många år. Det krävs nog en del mod att starta eget - men tänkt så skönt det måste vara att vara sin egen chef! Go for it Glad

Draken:
    Hoppas att det har gått bra med omtentan i helgen! Hoppas att blödningen var en nidis och ingen tjuvstart på mensen Glad

Tabbs:
    Hur går det - har du börjat få några ÄL-känningar än?

CT11:
    Skönt att det rullar på så fort med era undersökningar!

Ego:
    Det är inget nytt med mig. Har haft lite ÄL-känningar, men inte i närheten av lika mycket som normalt. Men det är ju fortfarande några dagar kvar så vi får se vad som händer de närmaste dagarna.

• tm78

Tabbs2 skrev 2012-02-06 10:39:04 följande:
    tm- låter skönt med spa:) ska du förresten köra med ÄL-test den här gången? jag ska ju försöka att inte göra det...känns lite svårt när man har sånt jädra kontrollbehov:)

Nej, inga ÄL-stickor denna gången. Har två kvar hemma, och tänkte egentligen testat i morse - men dels så glömde jag det och dels så har jag haft en tempökning så ÄL kanske redan har varit? Utan att jag egentligen har märkt det. Men vi har kört varannan-dag-principen denna månaden så förhoppningsvis har det hela tiden funnits några simmare redo... Återstår att se om ca 2 veckor!
    Men jag tycker egentligen att det är ganska svårt att tyda tempen, den hoppar upp och ner hela tiden och skillnaden före och efter ÄL är inte alltid så lätt att se. Jag hoppar mellan ca 36.0-36.5 innan ÄL och 36.4-36.9 efter ÄL. Ni andra som tempar (någon?), hur brukar era kurvor se ut? Lätta att tyda?
    Jag testar nog kanske imorgon om inte tempen har stigit ytterligare då...

• tm78
    Draken skrev 2012-02-06 08:34:30 följande:
    Åh, vad skönt det lät och mysigt att få umgås med dina syskon.

Blödningen var nog tyvärr ingen nidblödning. Har fortsatt komma lite brunt blod och nu imorse är det rosa. Känner mig väldigt ogravid och tror mensen kommer vilken dag som helst. Nu är det iaf lite drygt ett år sedan mitt sista missfall så nu får jag också en utredningSkrattande Tänkte ringa och boka en tid efter jag har tentat på torsdag. 

Ja, hur är det med er övriga? Hoppas ni också haft en fin helg.
    Jobbigt att det har gått ett helt år, men skönt ändå att det äntligen är dags för utredning! Hoppas att ni får lika snabb hjälp som CT! {#emotions_dlg.flower} 
  • tm78
    JLD1979 skrev 2012-02-06 12:25:09 följande:
    ... är man inte knäpp sen innan så blir man det av att försöka bli gravid.
    Skriver under på det... Tungan ute
  • tm78
    Tabbs2 skrev 2012-02-06 12:35:00 följande:
    tm lägger du in dina tempar på fertilityfriend? där får man ju hjälp att tyda tempen o när ÄL är osv...tycker jag va smidigt...
    Så här ser bågra av mina kurvor ut o då kan man be FF sätta ut ÄL (röda lodräta) m.m.

Nej, jag har bara gjort egna diagram och försökt tyda dem själv. Ska prova FertilityFriend ikväll och se om jag kanske blir lite klokare!
  • tm78
    Tabbs2 skrev 2012-02-06 12:36:32 följande:
    O en annan sak: det är ju viktigt att tempa på samma tid o efter minst tre timmars sömn osv... kan va lättare att få mer rättvisande tempar om man tempar analt ockås..men du kanske redan tänkt på allt detta?:)
    Jo, det gör jag. Tempar alltid på morgonen när jag vaknar och det är ju alltid samma tid (förutom på helgerna, då blir det 1-2 timmar senare). Fast jag tar tempen i munnen.
  • tm78

ÄL-tester reagerar också på hcg, så det kan vara en reaktion på att du fortfarande har hcg kvar i kroppen.
    Eller så har du helt enkelt ÄL en av de närmaste dagarna Glad Om gravtesten var supersvag så tror jag inte att det är omöjligt. Mys så mycket ni orkar, för säkerhets skull Flört

Det är ju väldigt svårt att beräkna när mensen ska komma tillbaka igen efter MF, och cykeln (+mensen) kan bli helt annorlunda. Jag hade ingen ägglossning alls månaden efter min abort/MA, och när mensen kom så var den MYCKET rikligare, längre (8 istf 3 dagar) och ondare... Och det har den fortsatt att vara, blä! Fördelen är att cykeln verkar ha blivit några dagar kortare.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?