• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Hej alla! Jag har haft besök sedan i torsdags och varit väldigt upptagen så jag har inte läst här på flera dagar. Dessutom har det ju varit STRÅLANDE väder, och då blir det inte mycket data-tid

JLD: Skönt att allt såg bra ut på VUL! Hoppas att du mår lite bättre nu också och kan slappna av och försöka njuta lite av graviditeten.

CT: Grattis till lyckad insemination! Jag ska hålla tummarna hårt i tre veckor!

Draken:  Jag håller tummarna för att allt ser bra ut på VUL på onsdag! Att du är symptomfri behöver ju absolut inte betyda att något är fel, även om jag förstår din oro.   

Tabbs: Men åh! Hur går det? Har mensen kommit?
    Prova Wild Yam nästa månad? Det är ju naturligt progesteron och kanske inte lika dyrt som progesteron på recept? Kram! {#emotions_dlg.flower}

• tm78

CT - Vad skönt! Grattis

Draken - Lycka till imorgon! Jag ska hålla alla tummar och tår hela dagen. Men jag känner på mig att det kommer att gå bra

JLD - hur har det gått idag?

Tabbs - Hur känns det nu? Jag är också väldigt nyfiken på den här immunförsvars-teorin och tror att det ligger mycket i det. Berätta hur du gör med prover osv. nästa månad!

Ego - jag har ÄL typ nu. Är på dag 9 idag, och ägget har antingen släppt idag eller så gör det det imorgon. Har inte testat, men tempar som vanligt. Det verkar som att min ÄL kommer tidigare och tidigare för varje månad (dag 12-11-10 och nu evt 9?). Undrar om det beror på bidrottninggelén?
    Men vi har oavsett bestämt oss för att hoppa över denna månaden av flera olika orsaker. Främst kanske för att jag psykiskt behöver en paus.

• tm78

CT: Håller med JLD till 100%. Tänk inte på jobbet, tänk på dig själv!

Draken: Vad härligt att höra! {#emotions_dlg.flower} Hoppas att du kan slappna av lite mer nu, och njuta lite av graviditeten!

• tm78

Den gången när jag faktiskt var gravid så kände jag absolut ingenting alls innan BIM-dagen, då blev brösten ömma. Alla andra gånger, när jag har haft 1000 olika symptom i flera dagar så har det ju varit falskt alarm. Så... Jag tänker inte avskriva dig än Flört

• tm78

Det låter ju verkligen lovande CT... Tungan ute Ett plus i påskägget då kanske? Jag håller tummarna!

Vi åker till svärföräldrarna ikväll och blir borta över helgen så jag kommer inte att läsa här på några dagar.

GLAD PÅSK till er alla!

• tm78

Åh, GRATTIS CT!! jag kände det på mig! Vad härligt att plussen tickar in i denna tråden.
    Tabbs, du och jag får hålla ihop. Satsar på februaribebisar åt oss bägge?
    Jag har haft en känslomässigt jobbig påsk med kombinationen PMS och nyheten att min svägerska är gravid. Jag är givetvis glad för hennes skull, men det var ändå tungt. Jag känner mig så fruktansvärt misslyckad.

• tm78

Hej igen alla!
    Vad gulliga ni är Jag vet ju att jag inte är misslyckad för att jag inte blir gravid, men känslan infinner sig ändå. Men framför allt tror jag att jag känner mig misslyckad som människa när jag faktiskt inte längre klarar att glädjas ens åt min närmaste familjs bebislycka. När min svägerska berättade för mig så bara stelnade jag och fick verkligen anstränga mig för att verka glad och inte börja tjuta. Jag ÄR ju glad för hennes skull, hon är världen snällaste och hon har haft sin beskärda del av olycka här i livet (cancer) så hon förtjänar all lycka i världen. Men ändå så har jag problem att bli glad, och det gör mig så otroligt ledsen att jag har blivit sån. Bitter, avundsjuk och smådeprimerad jämnt. Gammal sur kärring. Blää!! Det är inte en sån person jag vill vara, eller rättare sagt; det är inte en sån person jag är. Egentligen.
    Men nu ska jag verkligen försöka att låta vårsolen tina upp mig, och så har vi massor att se fram emot de närmaste månaderna, två 40-årsfester, två konserter, en roadtrip i fjord-Norge, lata dagar i sommarstugan, en hel sommar (solig tack!), mycket trädgårdsarbete och umgänge med familj och vänner. Det är ju inte så mycket annat man kan göra än att hålla sig sysselsatt och bara fortsätta försöka. Så, nu räcker det med ego gnäll.

JLD: Det låter jobbigt med magproblem, dålig sömn och låga järnvärden Förstår att det sliter på dig. Men jag hoppas att du ändå klarar att tänka att det är värt det. Tänk att om ett halvår så sitter du där med ett litet knyte i famnen! Och det är spökveckor du har, inget annat. Nästa vecka får du ju se den lilla igen, och då kommer allt att kännas bättre igen!

Draken: Skönt att höra att allt går bra med din graviditet också. Jag förstår din träningsdepression, men det är ju för en god sak... Ska du på någon ny kontroll snart?

CT: Har det sjunkit in än? Att du faktiskt är gravid?

Tabbs: Skönt att få ladda om batterierna lite på Sicilien, men det var ju tråkigt att ni blev osams just kring ÄL... Så himla typiskt. Förstår känslan av hopplöshet inför hela bebisprojektet. Jag tror som Draken, att man kanske mår bäst av att skita i allt. Men det är ju inte så lätt...

• tm78
    HjärtaÄLHjärta
    ca 5-7/4 Tabbs
    ca 21-23/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}  
    ca 21/4 Tabbs
    ca 7/5 tm78

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid
    v13 JLD1979
    v10 Draken
    v 5 CT11

Nalle BF Nalle
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • tm78

Jag har varit iväg hela helgen, på 40-årsfest, så jag har inte orkat/kunnat läsa här på flera dagar. Är egentligen fortfarande sliten, men det innebär väl att det var en bra fest Skrattande

CT, hur går det? Jag hoppas verkligen att allt är bra nu, och att blödningen bara var en "gravid-blödning". Det är ju faktiskt väldigt vanligt att få småblödningar, så det är säkert ingen fara. Men om jag förstår paniken som uppstår när man inte vet vad som pågår... Kram!

• tm78

Gud vad skönt JLD! Grattis!
    jag tycker också att Sixten är ett fint namn

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?