• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Draken- Jag planerar att gå minst 2 dgr på ngt pass, sedan hemmaträning varje dag (tänkt ha ett litet minipass som jag kör varje dag..) plus mkt promenader varje dag (gör jag ju redan med hundarna men ska öka längd o fart lite)..önskar att jag tycket det var kul att jogga det hade varit toppen att göra en dag i veckan...

• Tabbs2

Tjingeling- ÄL testen visar när hormonet LH peakar. Det är det hormonet som säger till ägget att släppa, så oftast kommer själva ägglossningen inom 12-48 h efter peaken så att säga...Det varierar lite från person till person hur lång tid det tar innan ägget släpper efter ett positivt test. Men man brukar väl säga att man ska köra på from dagen för positivt o nån dag farmåt... Jag har dock märkt att jag ibland faktiskt har ÄL samma dag som det positiva testet. enklast att veta när ägget faktsikt släppt är att tempa..har du provat det?
    Tycker det är bra att kombinera ÄL-test och temp..ÄL-testet indikerar att ÄL är på g o tempen visar när det släppt...

• Tabbs2

Om du vill prova att temap så gå in på fertilityfriend.com de har jättemktbra info samt bra verktyg att använda för att lägga in sin temp o så...
    Jag brukar även använda clearblues digitala ÄLtest så slipper man tveka om det är positivt eller inte...för att det ska bli lite billigare kan man använda vanliga tills man tror det är positivt o då dubbelkolla med digitala...

• Tabbs2

tm- förstår din känsla så himla väl, det är så jädra sugigt att man inte kan påverka ngt utan som sagt bara vänta...jag vet inte hur man ska göra riktigt för att slippa ifrån den känslan...kan ni inte planera ngn resa eller börja på ngt nytt roligt? gå ngn kurs?köpa hund;)
    När ska ni göra nästa IVF vet du det?
    Försök stå ut, jag tror som du att det kommer att kännas lite lättare när det blir vår...
    Min räddning var helt klart det här bröllopet! Jag går helt upp i det (mer än vad jag hade gjort annars tror jag) så himla skönt att kunna fokusera var enda tanke på ngt annat än barn... just nu är jag inte ens sugen på att starta IVF:en o d..
    Träningen har jag kommit igång med o kör en detoxkur nu:)

I övrigt stämmer jag in i alla TMs ovanstående frågor m.m. till er andra!

• Tabbs2

TM- säger som de andra redan sagt.. det är jätteviktigt att du tar sånt här på allvar, prata med någon innan det går alldeles för långt! Lättare att bryta det nu än sen!
    Också jätteviktigt att man på ngt sätt försöker hitta glädje i det man har, så man inte hela tiden bara går o väntar på ett annat liv...vet att  det är sjukt svårt men tror att det är nödvändigt med mycket mental träning på det området...
    massa kramar till dig!

• Tabbs2

CT- förstår att det är tufft att se sitt lilla barn iklädd någon sån anordning överhuvudtaget...o att det känns tråkigt att ni inte kan göra som ni vill med henne, bada m.m. Men är det inte så att de flesta barn som får en sån här ändå blir helt bra? och hoppas verkligen att det inte är ngt ryggmärgsbråck!

Hur har ni andra det?

Spännande tjingeling- hoppas hoppas att det tagit sig:)

TM- fått mens?

Själv så råkade vi få till det på dag 14 hmmm vore ju "typiskt" om det tog sig nu...;)

• Tabbs2

Tjingeling- strunta i ÄL-testen tycker jag:) de kan man inte riktigt lita på så här efter ÄL..de kan ge utslag på mens o allt möjligt... Näe vänta lite o kolla ev med gravtest eller om du kan vänta till BIM..;)

TM- hur går det??

Å hoppas ni andra o era bebisar mår bra?

Vad sa de på bvc CT??

Igår fick vi hem bekräftelse på att Huddinge sjukhus tagit emot vår remiss ang IVF... stod att det var ca 3-6 mån kötid så det var ju kortare än vad vi trodde..så nu kanske vi väntar ändå ist för att använda vårdgarantin...

• Tabbs2

CT- vad himla skönt att det var en ofarlig grop:)

TM- härligt att vara igång igen...nu ska du se att det är er tur!! Låter himla skoj att planera resa också:) bra att fokusera tankarna på!

Tjingeling- hoppas du fick en rolig helg med mkt vin:) o att du laddar upp inför nästa försök:)

Draken- det kan ju vara jädrigt drygt med renovering .särskilt om det är saker som "måste" bli klara o göras fort... annars tycker jag att det är kul att få sätta sin egen prägel o få att nytt o fräscht:) Skönt iaf att bebis mår fin fint:)

Jag har också haft en bra helg, mkt vin:) o igår träffade vi vår bröllopsfotograf o d kändes kanon!

• Tabbs2

Hallåj!
    Hoppas ni alla haft en bra helg?

CT- kanske är babyblues? Skönt att du redan har ngn att prata med iaf...
    Du ska se att kontrollen kommer gå bra:)

TM- hur går det? vad sa VUL i fredags?

Tjingeling- laddar upp inför Äl?:)

Själv så börjar nog min bröllops"hysteri" läggas sig tyvärr... Jag har planerat allt i rekordfart o nu finns nästan inget kvar att göra...typiskt mig... Det medför ju också det tråkiga att jag börjar tänka på barn igen...
    Min sambo tycker det verkar urbota dumt att vänta o tycker inte att det skulle göra ngt alls om jag va höggravid på bröllopet (säger han ja..:) ) Men nu har vi ju inte "väntat" eftersom vi fick till det runt äl o nästa månad kommer vi väl köra på som vanligt...
    Jag har inte fått mens än men den borde väl komma någon av de närmsta dagarna...
    Inte hört ngt mer om IVF:en så det dröjer nog några månader innan vi får komma på första mötet...

Kram på er!

• Tabbs2

Hallåj!

Tjingeling, kör på som attans innan jobbresan så kanske det finns några seglivade simmare kvar:)

tm- håller tummarna att något klarar upptiningen!! Hur funkar det annars? får ni köra på med hemmaförsök också samtidigt?

Spottings idag så mensen e nog på g...

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?