• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

CT- skönt att höra att det går så bra! Hur har det gått att komma hem?

Kram kram

• Tabbs2

Hallåj!
    Liten uppdatering efter läkarbesöket..
    Allt såg så jvla bra ut så...men vet inte om jag riktgt tror på henne(läkaren) för när jag frågade efter en del siffor så tyckte inte jag att de verkade så bra..tex AMH (äggreservern) va endast på 1, nånting (va 0.9 i januari) o d har ju jag fått för mig inte är så lysande..
    Ska nog ringa imorrn o be att de skickar alla provsvar så jag kan se vad exakt som står...
    spermaprovet sa hon ngt om 1,2 milj blalbla men inget om det totala så jag tycker inte att det säger så mkt..
    Men hur som, hon skickar en remiss till Hudinge nu för IVF så nu är vi inne i den karusellen iaf...
    Blev lite småsur oxå över att hon nu inte vill prova pergotime ngt hon sa sist..men men skitsamma...      

• Tabbs2

O en annan sak som stör mig som fasiken är när det känns som man inte riktigt blir tagen på allvar..eller vet inte hur man ska förklara men när läkaren säger saker som släpp det o åk på semester, ibland kan det räcka med att man skickar in remissen så blir man gravid osv..då blir jag lite smått irriterad;)

• Tabbs2

Hej igen,

Jag vet att AMH inte är konstant och att man inte ska titta sig blind på det.
    Men eftersom jag vet att mina värden inte är bra så stör det mig att läkaren säger det.
    Jag vill hellre höra fakta och sanningen. Typ du har det här värdet, det är inte så bra i din ålder bör man ligga på typ det här..men det är ändå ok och räknas som normalt bla bla.. Jag vill inte bli daltad med och dumförklarad! Jag vill kunna resonera om saker och teorier och känna att jag kan lita på att den infon jag får av läkaren är korrekt och inget som döljs eller slätas över med att det är normalt...
    Nu är det ju som min sambo säger att det inte ändrar ngt, men det är ändå så jag önskar att jag kunde bli bemött. Jag hade väl inte räknat med ngra svar, att de inte hittar ngra fel är väl bra...
    Sen blir jag sjukt irriterad när läkaren nästan försöker tvinga fram att man ska vara ledsen...jag var inte alls deppig igår men hon går på o säger att man fååår vara ledsen o att det kan vara bra att prata med kurator o hur känner vi nu när vi måste börja med IVF osv...Blä nä det är nog bara så att jag inte riktigt passar ihop med hennes läkarstil...:)

Hoppas IVF-läkaren blir en sån person som jag känner förtroende för...

CT- himla skönt att lilla dottern mår bra!!! Hon kanske bara blev lite spak efter vändingen? Hur mår du nu då?

Tjingeling- fasen va drygt att behöva vänta på mensen! Inte läst så noga men har du bokat ngt läkarbesök?
    Testar du med ÄLstickor eller tempar eller ngt annat?

Kram på er!

• Tabbs2

Tack Draken- men just nu känns d inte som d behövs... sambon sa också att vi kan gå till en annan läkare men det känns som d kvittar...vi får ju all den hjälp vi kan få så det är ju inte det som är problemet...

äsch vet inte vad jag vill ha sagt eg bara att det stör mig hur man blir bemött...o andra sidan är det säkert många som vill bli bemötta så som jag blir...de vill inte veta alla detaljer bara att allt är inom normala spannet så att säga...så är ju inte jag, jag vill veta allt som dom  vet så jag själv kan dra slutsatser, leta mer info, gå vidare eller något annat...jag vill veta vad man har arbeta med så att säga:)

Nu jobbar vi på med hemmaförsök innan IVF drar igång..ÄL borde va till helgen...

• Tabbs2

CT- som de andra redan sagt så förstår jag att det kan kännas jobbigt o tråkigt, men det är ju trots allt under en begränsad tid och tänk vad bra att sån hjälp finns så slipper hon förhoppningsvis besvär senare!
    Hur går det annars?

TM- hur mår du? tror du att BIM närmar sig?

Själv så tog mina ÄL-test slut i lördags utan att ha fått positivt.. men skitsamma ÄL borde ju rimligtvis komma när som...känns lite hopplöst o meningslöst men vi gör väl gör ngt halvhjärtat försök ändå...

Hur går det för er andra o era små?

• Tabbs2

Men Tjingeling fy fasiken va drygt! Har det hänt förut? Du har säkert nämt det ( o jag tror jag frågat oxå:) ) men har du pratat med  gyn om d?

• Tabbs2

Hej!
    TM- fy fasiken för mens:( Men snart är det nytt år o nya tag! 2013 kan bara bli bättre än föregående år!
    Jag ska åka till Gotland o oxå fokusera på annat än ÄL, mens, barn m.m.!
    Jo har nog haft ÄL kändes som d iaf..o vi fick till d utan press faktiskt- va ovanligt pilsk;)

Tjingeling- ngn mens?

Jag håller med TM i hälsningen till er nyblivna föräldrar o hoppas ni får en härlig jul!

Kram på er!

• Tabbs2

Hej på er! Hoppas ni haft en riktigt bra jul!? Tjingeling va himla skönt att mensen äntligen kom!! Själv är jag på typ äl+11... men känner inget så tror inte d blir ngt denna månaden... Har faktiskt kunna fokusera på helt andra saker:) Min sambo friade nämligen i onsdags!!:) Så nu blir det förhoppningsvis bröllop i september!!! Ha ett riktigt gott nytt år! Känner på mig att 2013 blir ett mkt bra år:)

• Tabbs2

Hej på er!
    Tack för grattis:)
    Det är så oerhört skönt att få fokusera på ngt helt annat! Jag planerar som en galning redan:) Det blir på Gotland så mkt är klart iaf... jag har ju eg entligen allt planerat redan sedan långt tillbaks;) nu ska det bara sjösättas haha:)

Tillbkas till vardagen idag med jobb o så...men känns okej..
    Åh fick förresten mens igår...nästa ÄL tänker vi nog pausa... Men vi kör på med IVF som planerat..så kanske kanske man iaf kan vara gravid till september...men räknar INTE med det...

Ska träna mkt nu har jag tänkt så jag är riktigt fit till bröllopet (armar, mage rumpa främst...armarna syns ju mest i armlös klänning...)- draken tips emottages gärna!!

Hur mår ni andra?

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?