Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

CT11 skrev 2012-02-01 15:55:39 följande:
    Hello!
    Jag väntar och väntar... Ingen mens. Mina bröst är knappt ens pms-iga och jag har inga andra symptom på att den är på väg. Tyvärr är jag hemma med magsjuka (bläää) så det kan vara det som gör att den inte dyker upp. Jag väntar dock spänt, första dagen på mensen ska jag kontakta röntgen och på tredje dagen ska jag ta blodprover. Som pco-donna är det lite nytt att lära sig! Sambon lämnade sitt prov igår så det är klart. Han har också lämnat blodprov och vi ska få svar på allting nästa gång vi träffar läkaren. På sätt och vis är det här jätte bra, men jag kan inte hjälpa att starkt känna hur onaturligt det är och hur jag hade trott och velat att det skulle gå mer av sig själv. Varför är inte barnaskapandet så naturligt som man har lärt sig att det ska vara? Med den man lever med och har givit sitt liv åt, så bara går det här "naturliga" emot. Usch, jag kommer inte ifrån en gnagande känsla av att det känns fel.. Men men. Jag tror det är mitt ego som skriker. Har alltid sett på mig själv som kompetent och "duktig" och detta är verkligen inget som jag kan kontrollera och göra "rätt". . Vi hade sex några gånger denna cykel, men efter missfallet var jag inte så på, och jag har testat negativt nu flera dagar i rad, som väntat.  Min syster är gravid med sitt andra barn, suck. 

Är det någon av er som funderar på Bidrottninggelé? 
    jag förstår att du känner och tänker som du gör. Svårt att ta ett sånt nederlag på ett lätt sätt :(

Vad är bidrottning gele? Hur funkar det? Har hört om bisolvon oxå...
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-02-02 09:33:14 följande:
    CT- bra med positiva tankar kring PCO :) Ingen mens än?
    jag har ätit bidrottninggele av o till i ett år ungefär. Äter från mens till ÄL...

Draken- kan mycket väl vara nidblödning! Blodet kanske inte kom ut med en gång? Jag hade en brun flytning som nidblödning den första gången... Hoppas hoppas:)

Hur är det med dej JLD nu?
    Allt är bara bra. Väntar in min mens som borde komma den 10e feb.

Nja... allt är nte bra... jag behöver byta jobb. Jobba nånstans där min normala arb.dag inte är mellan 07,30-18,30. Samtidigt som det känns jobbbigt att byta jobb när man försöker bli gravid och så är det detta med pengar/mammapenning och föräldraledighet.

Jag jobbar inom ekonomi. Funderar på att starta en enskild firma och sedan gå som konsult via den hos bemanningsföretag eller så är jag privatperson anställd på en lönelista = jag får själv se till att betala min skatt och lägga undan pengar för semester osv.

Svårt. Är en ny värld att sätta sig in i men kn va värt det då jag har fastnat i vikarieträsket där jag oxå alltid lkyckas få jobb där jag jobbar häcken av mig för att sedan få gå å jag är alltid vikarie till nån som är ppå föräldraledighet. Ödets ironi?

Tycker oxå att jobberbjudanden kommer som i en klump och alltid när man inte är på jakt efter dem. Idag har så mycket med kontakter att göra oxå när det handlar om jobb.

Helgen var annars bra. Igår låg vi i sängen till kl 15. Såg tv, åt frukost och bara njöt. Ingen stress. Sedan klädde vi på oss och åkte på middag. Nu ska vi snart iväg och storhandla för att sedan åka hem och städa och tvätta. Skön helg. Jag behövde den.

Har ni andra haft en fin helg?
  • JLD1979
    tm78 skrev 2012-02-05 22:17:38 följande:
    Hej tjejer Glad
    Jag har varit bortrest hela helgen - på spa med mina systrar. Det var helt underbart! Har ni möjlighet någon gång, så åk till Victoria Park Spa i Malmö. Fantastiskt mysigt! Skönt också att komma hemifrån lite och tänka på något annat - även om det såklart är nästan omöjligt att koppla bort bebistankarna helt...

JLD1979:
    Svårt det där med jobb... Jag vet hur jobbigt det är att gå som vikarie hela tiden, jag gjorde också det i många år. Det krävs nog en del mod att starta eget - men tänkt så skönt det måste vara att vara sin egen chef! Go for it Glad

Draken:
    Hoppas att det har gått bra med omtentan i helgen! Hoppas att blödningen var en nidis och ingen tjuvstart på mensen Glad

Tabbs:
    Hur går det - har du börjat få några ÄL-känningar än?

CT11:
    Skönt att det rullar på så fort med era undersökningar!

Ego:
    Det är inget nytt med mig. Har haft lite ÄL-känningar, men inte i närheten av lika mycket som normalt. Men det är ju fortfarande några dagar kvar så vi får se vad som händer de närmaste dagarna.
    Va skönt att få komma iväg, bryta vardagen och bli lite ompysslad. Det förtjäna du verkligen!
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-02-06 08:25:49 följande:
    Jag har själv en enskild firma (inte helt optimalt nu när jag pluggar dock...) och det är en frihet att kunna välja sina jobb och sina arbetstider... Jag startade den under tiden som jag hade ett fast jobb och gick över på firman när jag visste att jag hade jobb. Det finns ju de som säger upp sig och kör direkt också men då gäller det att man har ekonomin redan buffrad för ett tag framöver...
    Visst är det här med mammapenning ett orosmoment. Jag tänkte också så när jag började plugga igen. Å andra sidan vet man ju inte hur lång tid det tar och då gör jag hellre det jag vill och så får det lösa sig istället för att bli bitter efteråt...men det är ju bara min "sanning"...

Lät som om ni haft en skön helg. Det var ni värdaGlad    
    Det är lite så vi/jag har tänkt. Starta upp denoch samtidigt söka jobba som jag är på det jag har och sedan gå vidare därifrån. Måste göra nått... Vill inte vara där jag är nu med tanke på att jag har börjat märka att det gör mig sjuk. Hemma fr jobbet idag pga min stressmage.  jag måste bort och som ni alla säger... man vet ju inte hur lång tid det tar innan det verkligen händer och under tiden gäller det att må bra.

Så det börjar bli dags att göra nått åt saken. Inte bara för min skull utan även för min sambos. Hur kul är det för honom att hans sambo kommer hem och somnar i soffan och han får göra allt som laga mat, diska, tvätta osv för att jag inte orkar. klart han blir förbannad och bråkar om det och vill att jag ska sluta.

jag förstår honom samtidigt är det inte så jäkla lätt att bara hitta ett nytt jobb och sluta när man jobbar mellan 07,30-18-18,30.

Tanken på friheten och styra mina egna tider och faktiskt få betalt för det och jobba för min/vår skull och inte andra chefer som får en fet bonus för att jag sliter häcken av mig och får magproblem är otroligt lockande.

Tack för ditt peppande svar :)
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-02-06 08:34:30 följande:
    Åh, vad skönt det lät och mysigt att få umgås med dina syskon.

Blödningen var nog tyvärr ingen nidblödning. Har fortsatt komma lite brunt blod och nu imorse är det rosa. Känner mig väldigt ogravid och tror mensen kommer vilken dag som helst. Nu är det iaf lite drygt ett år sedan mitt sista missfall så nu får jag också en utredningSkrattande Tänkte ringa och boka en tid efter jag har tentat på torsdag. 

Ja, hur är det med er övriga? Hoppas ni också haft en fin helg.
    vad skönt att kunna få en utredning och ett svar samt därifrån kunna få hjälp med exakt det ni behöver för att lyckas å slippa gissa och testa nya saker i hopp om att det ska funka hela tiden. Glad för din/er skull :)
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-02-06 10:39:04 följande:
    Hej på er igen!

Näe va tröligt Draken- låter inge vidare med bruna flytningar så länge...men nu får ni ju den där utredningen iaf...ja shit va tiden går...idag för ett år sedan hade jag ÄL som blev en graviditet...ja vem faan trodde att man skulle sitta här ett år senare utan varken bebis el graviditet...??
    Men konstigt nog känns det inte så jädra nattsvart just nu...jobbigast brukar ju iof vara mellan ÄL o BIM men men...just nu känns d ok!

Vi har fortf lite strul med krånglande el men vi har i alla fall varmt  vatten o värme:)

Åkte skidor igår igen- superhärligt! Tog med en av hundarna som draghjälp:)

tm- låter skönt med spa:) ska du förresten köra med ÄL-test den här gången? jag ska ju försöka att inte göra det...känns lite svårt när man har sånt jädra kontrollbehov:)

jld- låter ju ganska tungt det jobbet du har nu...låånga dagar...kan du inte som Draken nämnde starta ngt vid sidan av medan du har jobb o komma igång så? Men förstår det är ganska läskigt o "slänga" sig ut så i ovisshet...men det kan ju vara såå värt det:) Håller med om att det känns "dumt" att söka nya jobb när man försöker bli gravid o så, men man vet ju faktist inte hur lång tid den här cirkusen kan ta..så jag tycker man ska försöka sluta tänka så mkt o köra lite mer på magkänslan!

CT- ja typiskt att det alltid kommer fler förslag än man kan hantera:) men pengar är inte allt! det viktigaste är ju trots allt att man trivs! Vem vet det "lättare" jobbet också kan leda till ngt annat?
    ja livet ter sig verkligen konstigt.

Så mysigt att åka ut så med vovven :) Kvalitetstid verkligen.
    Önskar jag kunde ha hund igen :(

Jo jag ska ge mig på det. Med facit i hand så kan det fanimej inte bli sämre. tt läsa det Draken skrev var verkligen inspirerande och peppande.
  • JLD1979
    tm78 skrev 2012-02-06 12:06:15 följande:

Nej, inga ÄL-stickor denna gången. Har två kvar hemma, och tänkte egentligen testat i morse - men dels så glömde jag det och dels så har jag haft en tempökning så ÄL kanske redan har varit? Utan att jag egentligen har märkt det. Men vi har kört varannan-dag-principen denna månaden så förhoppningsvis har det hela tiden funnits några simmare redo... Återstår att se om ca 2 veckor!
    Men jag tycker egentligen att det är ganska svårt att tyda tempen, den hoppar upp och ner hela tiden och skillnaden före och efter ÄL är inte alltid så lätt att se. Jag hoppar mellan ca 36.0-36.5 innan ÄL och 36.4-36.9 efter ÄL. Ni andra som tempar (någon?), hur brukar era kurvor se ut? Lätta att tyda?
    Jag testar nog kanske imorgon om inte tempen har stigit ytterligare då...

Jag skulle inte va nå bra på att tempa mig. För glömsk. Hade svårt å hålla koll på stickrna med. Sedan blir jag så manisk kring det så det skulle sluta med att jag satte tempen bakom örat dygnet runt för att alltid vara redo och inte missa det :-/

Tycker stickor är svårt att tolka med... är man inte knäpp sen innan så blir man det av att försöka bli gravid.
  • JLD1979

Hm... min mens borde ha kommit nu så för skoj skull, i brist på annat å göra så tog jag både grav.test och ÄL test (stickor).

Nu är grejen den att ÄL-stickan ger fullt utslag för ägglossning. Det hade jag även 2 dagar i rad för ca 14 dagar sedan. Grav.testet visar ett svagt svagt positivt.

Hur går detta ihop?

Nu måste jag ju testa mig om en stund igen med båda stickorna. Jag borde ha min mens nu å varken ha ÄL el vara gravid.

• JLD1979
    tm78 skrev 2012-02-09 12:01:07 följande:
    ÄL-tester reagerar också på hcg, så det kan vara en reaktion på att du fortfarande har hcg kvar i kroppen.
    Eller så har du helt enkelt ÄL en av de närmaste dagarna Glad Om gravtesten var supersvag så tror jag inte att det är omöjligt. Mys så mycket ni orkar, för säkerhets skull Flört

Det är ju väldigt svårt att beräkna när mensen ska komma tillbaka igen efter MF, och cykeln (+mensen) kan bli helt annorlunda. Jag hade ingen ägglossning alls månaden efter min abort/MA, och när mensen kom så var den MYCKET rikligare, längre (8 istf 3 dagar) och ondare... Och det har den fortsatt att vara, blä! Fördelen är att cykeln verkar ha blivit några dagar kortare.
    För 2,5 veckor sedan så tog jag även ett gravtest och då hade jag inget HCG kvar i kroppen efter MA. Det va då jag hittade min ÄL igen några dagar efter det oxå.

Tycker detta är skumt. Förra ÄL så hade vi kondom för att inte bli gravida för att låta det gå en mens emellan innan vi försökte igen. Så detta är väldigt skumt. Hoppas det är en ÄL för gravid borde jag inte kunna vara.

ÄL är bra skit däremot Skrattande

Tack för det snabba svaret. har suttit på nålar här. Ska testa ikväll igen och även imorgonbitti.
    Kram
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-02-09 14:39:34 följande:

JLD- Om du är hundra på att tidigare gravtest varit negativa o hundra på att du inte kan vara gravid, så tror jag på ÄL! Det kan ju vara så att kroppen e lite knas efter MF/MA. Den kanske gjorde ett försök till att ägglossa för 14 dgr sen när du hade utslag men sen släppte inget..så nu försöker den igen...Så ligg i för säkerhets skull:)

Men om det finns en chans till graviditet så kan ju som redan sagts ÄL-test ge utslag för det... Har iof oxå hört att man kan få utslag med ÄL-test vid mens oxå...

hör av dig hur d går:)

Jag ska testa imorgonbitti igen på morgonurin. För det var det jag provade på tidigare idag. Återkommer när det är gjort imorgon :)

Tack för hjälpen.
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?