-
-
Tycker det känns som om tiden går i slow motion. Varje vecka (och dag) är iaf ett nytt rekord... :)
Jag hoppas så att ni båda, Tabbs och Tm, får ett plus snart. -
Tm, en del människor är ju helt oförstående... Självklart är det okunskap men den vetskapen gör ju inte att det svider mindre. Håller med Tabbs, det är nog bra att svara något tillbaka så att de förstår att orden sårar. Tror att det är lätt att man inte säger något och deppar i det tysta...vilket egentligen bara leder till en ond cirkel. Ju fler som förstår att det är ett känsligt ämne, och ffa när man är 30 +, desto bättre.
Vad som får dig att känna dig bättre kan nog bara du svara på men tycker Tabbs kom med en massa bra förslag. Lite stimulans, våga göra något du inte gjort förut kanske?
Ja, min BF försvann. Ska uppdatera listan. Nupp-testet är tor 3/5 14.30. Gulp!
Tabbs, det är bra att du har känslor. Tror du inte att din man uppskattar att du visar hur du känner? Ni hinner nog bli "sams" igen tills det är dags -
-
CT, har du bra kontakt med din syster? Tänkte om hon kunde ge dig råd om det fanns något som hjälpte henne. Jag tror också på att försöka ta tag i det på en gång. Annars kanske det blir hundra resor värre längre fram i graviditeten eller tom efter.
Tabbs, jag är övertygad om att din man uppskattar dig till fullo och då får han humöret på köpet. Det är ju du! Bra att ni är sams igen.
Trevlig helg! -
Välkommen Snöuggla! JLD har beskrivit det så bra här så jag kan bara instämma. Denna eviga noja som inte fanns där första graviditeten. Jag har precis som du två MA i bagaget. Båda gångerna såg jag hjärtljud i vecka 6+...för att två veckor senare visa att embryot inte levde... MA är ju så jäkla lömska. Jag är nu i vecka 12 och har NUPP inbokat på torsdag. Vandrar precis som JLD mellan hopp och oron att fostret inte lever. Men, men jag ska försöka...och tycker att du också ska...tänka att vi väntar barn och inte missfall tills motsatsen är bevisad. :)
Som sagt är du så välkommen hit. Det finns helt underbara människor i den här tråden när man behöver pepp och stöd. Hur mår du förresten?
JLD, vad kul att se dina bilder! Du har ju fått en liten bulle där nere. Å vilken fin bild från NUPP. När har du ditt nästa UL inbokat? -
Snöuggla, jag tror att det absolut bästa är fokusera på det positiva. När jag hade mina MA hade jag en massa symptom kvar medan hos vän till mig försvann alla symptom på en natt men det gick jättebra. Så försök att njuta av de dagar du inte mår illa istället.
Jag försöker tänka lite som du gör ang storleken också. Vid båda mina tidigare MA blev jag tillbakaflyttad mer än en vecka och den här är normal. Gjorde VUL i vecka 8. Då var den 10 mm. Precis som Tabbs skrev är det ju ovanligare med tre missfall också...
Tack för ditt "lycka till"! Jag ska hålla tummar och tår för er också. -
CT, när du var på ditt vul, kommer du ihåg om läk nämnde något om blod/vätska i livmodern? Det kan man ju ha utan att det är farligt och kommer ofta ut som du beskriver... Hur mår du annars?
-
CT, vad skönt att du känner dig lugnare. Du ska se att det ser alldeles prima ut nästa gång du ska på VUL. El hur gjorde du? Bokade du ett nytt?
Tm, ja ibland behöver man en paus. Här får vi vara när vi vill och känner för det.
Tabbs, lycka till med testandet. :)
Ego, nojan här igen...har fått en beige-rosa flytning...och när jag torkade mig en gång till blev det än värre. Tur att vi ska på Nupp på torsdag men har fått för mig nu igen att den inte lever... Grrrrrrrr!!!! -
CT, ja, störningsmoment var ordet! Nu har det inte kommit något mer rött...men något beige-brunt slemmigt...vad det nu kan vara.
Har vare sig ansträngt mig, haft sex eller är speciellt hård i magen. Får hoppas på att det var rester av blodet som läkaren såg på vårt vul.
Usch, förstår att du nojar för slaget i magen. Dock tror jag att du kan vara lugn. Det lilla fröet ligger så väl inbäddat i livmodern. Tänk alla i länder där abort varit förbjudet som försökt få missfall med hjälp av slag och fysiskt våld och misslyckats. Men vad onödigt. Hoppas du inte har ont?