• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Hoppas att alla har haft ett fint nyårsfirande och en bra start på det nya året Glad

Jag avslutade det gamla och startade det nya året med mitt livs värsta mensvärk... Rynkar på näsan Blöder som en stucken gris också, det har jag aldrig gjort förr - men som jag har förstått det så är det vanligt att mensen ändras efter att man har haft missfall? Vad har ni andra för erfarenheter på det området?
    Jag hade ett "spökstreck" på en vanlig CB test på BIM-1 så det skulle evt. kunna vara ett tidigt missfall, men jag föredrar nog att tänka att det är mensen...

Hur som helst så blir det nya tag i januari!! Jag ska bara tjura lite över denna månadens "misslyckande" först...

Hur går det för dig Catarina? Och hur går det för er andra?

• tm78

Draken: Jag tror inte att alkohol ska kunna påverka ÄL-tester, men jag är lite osäker. Håller tummarna för att det har tagit sig i alla fall!

Catarina: Styrkekram, verkligen! Usch vad jobbigt allt låter Rynkar på näsan Hoppas att det var en tillfällig svacka bara, och allt är bättre med sambon nu. Och hoppas att du har blivit av med grav.symptomen.... Kram igen!

Tabbs: “Lycka till” med ÄL i veckan Tungan ute

Ego: Jag har ätit bidrottninggele sedan dag 3 denna cykeln (för jag fick inte tag i det tidigare) och idag (på dag 9) har jag redan börjat få ÄL-flytningar och molvärk. Hoppas att det är ett gott tecken?! Enligt mina beräkningar ska jag inte ha ÄL förrän på lördag, men det verkar ju kunna bli flera dagar tidigare... Vi ska ha besök hela helgen så det passar ju i och för sig bra att ÄL kommer tidigare Tungan ute

• tm78

Skrev fel igår, dag 10 var det ju då och dag 11 är det idag så då ligger vi ju nästan exakt lika Tabbs Glad
    Och då är det kanske egentligen inte så konstigt att jag har flytningar och värk redan. Kan bara inte minnas att jag har haft det flera dagar förr... Men än så länge har jag inte fått utslag på ÄL-test. Har en del tester kvar hemma, så jag tänkte att jag skulle använda upp dom - men nästa månad hoppar jag nog över testandet (hoppas ju förstås att jag slipper testa av rätt anledning...) Problemet just nu är att vi är dunderförkylda bägge två, så lusten är inte helt på topp... Men några gånger i veckan ska vi nog lyckas få till Tungan ute

Starkt att låta bli att testa Draken...! Jag håller tummarna stenhårt för att mensen håller sig borta och att det är ett fint plus när du väl testar!

• tm78

Jag trodde igår morse att ÄL-testen var positiv, men nu är jag lite osäker på om den egentligen var det... Jag tyckte att strecket var precis lika kraftigt/tydligt som kontrollstrecket, men det är ju ibland svårt att se.
    Tempen har inte stigit i alla fall, och igår eftermiddag + idag på morgonen var testen negativ (nästan helt osynligt streck). Flytningarna har försvunnit med, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro?! Fortsätter att testa några dagar till, och tempar ju varje morgon så vi får se vad som händer. Jag har kanske en månad utan ägglossning? Obestämd Men då borde jag inte fått så tydliga flytningar och så tycker jag? Jaja, det är minsann inte så lätt att tyda kroppen alla gånger... trots att man har bott i den i 33 år!! Tungan ute

Väntar spänt på ditt testresultat i helgen Draken! Glad

Skönt att allt känns bättre Catarina! Glad

Hoppas att du får en tydlig positiv ÄL-test ikväll Tabbs! Glad

• tm78

Det var nog ägglossning igår som du skrev Tabbs... Tempen var i alla fall högre idag. Och vi har gjort det vi har kunnat hela veckan, trots förkylningar... Tungan ute Så nu är det bara att vänta och hoppas i två veckor...

Hur går det för dig? Fick du positiv ÄL-test igår kväll?

• tm78

Catarina: Skönt att det känns bättre. Hoppas att utredningen ger er några svar och lite mer lust och glädje! Det kräver verkligen energi att försöka få barn...

Draken: Tråkigt med mensen, men tur ändå att du inte verkar ta det så tungt den här månaden. Vissa månader vill man ju mest gräva ner sig när mensen kommer och man inser att det inte blev något den gången heller. Men andra månader är det liksom helt ok.

Tabbs: När har du BIM?

Ego: Jag tror att jag hade min ÄL i onsdags eller torsdags, på dag 12 eller 13 - alltså lite tidigare än beräknat. Men har varit förkyld + varit hos tandläkaren och dragit ut visdomständer så temperaturen har varit väldigt upp och ner och svårtolkad den här månaden. Jag har heller ingen bra känsla den här månaden så jag är redan inställd på mens. Men å andra sidan hade jag en bra känsla förra månaden och trodde faktiskt inte på de negativa testerna...men när mensen kom var jag ju tvungen att kapitulera. Rynkar på näsan
    Denna gången har jag bestämt mig för att inte analysera minsta lilla stick i magen, och inte inbilla mig att jag är gravid innan det finns en positiv test som kan bevisa det. Lättare sagt än gjort, men det är bara att bita ihop och vänta ut BIM den 28.e januari!
    Jag försöker att tänka att det är bra om jag inte blir gravid denna månaden - då kan jag dricka vin med mina systrar när vi ska ha en mysig spa/middagshelg tillsammans den 3-5 februari. (fast jag vill ju hellre ha en baby än ett glas vin...Tungan ute )

• tm78

Välkommen J1979, eller vad man nu ska säga. Detta är ju inte en tråd man egentligen vill vara i på grund av temat - men det är fantastiskt stöttande tjejer här och en positiv anda Glad

Jag fick också tillbaka min mens 4 veckor efter MF-blödningens första dag, och gjorde precis som Tabbs - testade med billiga gravtester varje vecka fram tills att jag såg att allt hcg-hormon var ute ur kroppen (tog 3 veckor).

Hehe, Tabbs vi skulle ju inte känna efter denna månaden... Och det har jag GIVETVIS INTE gjort Drömmer Men jag är tröttare än vanligt och lite yr, klökte mig i morse (fast det gjorde jag förra månaden också!), vaknat 2 nätter av att jag varit kissnödig och nu sitter jag här på jobbet med uppknäppta byxor för jag är supersvullen i magen... hm... Haft en del flytningar igår och idag också. Jag hoppas så att jag håller på att gå sönder - men jag har ju varit skengravid förr...
    Har lovat mig själv att inte testa förrän tidigast torsdag nästa vecka, men vi får se hur länge jag klarar det. Har nämligen flera tester hemma, både billiga och CB...

• tm78

BIM är den dagen du enligt din cykel ska ha din mens - som du ju inte vill ha. Alltså kallas det "beräknad icke mens". Inte svårare än så Glad

Jag beställer teststickor härifrån: http://www.billiga-tester.se/

• tm78

En pakt? Hm... Ja, det kanske kan få mig att motstå frestelsen att testa för tidigt Glad Kanske alltså Tungan ute Men om jag knäcker innan nästa torsdag så lovar jag att åtminstone erkänna det för er Tungan ute
    Men just nu är alla symptom som bortblåsta - så det är nog tyvärr en skenis denna månaden också. Blir så trött på mig själv Rynkar på näsan

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?