• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

HjärtaÄLHjärta 
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78
    ca 5-7/4 Tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 10/4 CT11
    ca 15/4 tm78
    ca 21/4 Tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v10 JLD1979 
    v6 Draken 

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • Tabbs2

Draken- håller tummarna stenhårt idag:)

Lovar att berätta hur prover m.m. skickas:) det verkar vara lite småpill o krångligt men va fasen d löser sig!
    Just nu är jag bara sååå himla trött kan knappt hålla mig vaken på jobbet...längtar till lite semester nästa vecka!
    Allt det här tär lite på ens krafter kan man säga...

• Tabbs2

Draken- va underbart härligt:)!!! Sa hon ngt om hur missfallsrisken ser ut nu när du sett ett hjärta i vecka 8? Åh vad glad jag blir för din skull!

CT- gött att ni står i kö:)
    Jag hänger inte heller riktigt med vad du menar med att vara borta...Skäms
    Men jag hade nog kört på enligt er ursprunglinga plan (om ni hade en sån: ) att göra de två inseminationerna ni har kvar nu o sen hoppa på IVF:en...du behöver väl inte vara borta så mkt för inseminationens skull eller? Sedan vid en IVF så är det väl mer besök o mer hormoner m.m. då kan det ju va bra att ha jobbat ett tag på det nya stället innan det drar igång...o då kanske du inte heller behöver ta det på annan ort?

• Tabbs2

Hej på er!
    Nu byter jag snö o hagel mot sol på Sicilien i några dagar:)

Ska bli skönt att komma bort lite, ska ha ÄL också nu under semestern...men känner mig så himla less o orkeslös så jag vill faktiskt knappt tänka på det...

Ha det bäst under påsken!

Hoppas att alla får må bra!

Kram        

• Tabbs2

Men CT- GRATTIS!!!
    Det var baske mig roliga nyheter att läsa:) 

Åh va skönt att höra att Draken o JLD fortfarande är gravida:) trots depp o spökveckor o magont m.m.
    Hoppas hur som att ni haft en någorlunda bra påsk?

Vi har haft det skönt o varmt på Sicilien, känner faktiskt att det gav oerhört mkt ny energi!
    Dock så missade vi nog ÄL (som jag tror hade vi sex tre dgr innan ÄL), vi blev osams..så jädra typiskt...så chansen att det blir en januaribebis är nog minimal el obefintlig...   

Jag känner överhuvudtaget att jag inte riktigt orkar bry mig längre...om två månader har vi försökt i två år...det tar på krafterna...

Kram på er!          

• Tabbs2

CT- du är inte pushig:) Men vi har gjort en missfallsutredning o mer hjälp får vi inte i Sverige just nu...om det inte skulle bli så att det dröjer ett år emellan senaste graviditeten o nästa då kan vi få hjälp med typ IVF osv....Vi blir ju som sagt gravida med jämna mellanrum, men det stannar inte...
    Frågade om IVF men min läkare sa att det inte fanns något som visat att det skulle hjälpa de som har haft upprepade missfall...ÄL stimulering behövs inte eftersom jag har egen ÄL regelbundet...
    Nästa steg för oss är att skicka lite prover till Aten, sedan kanske man får fundera på privat IVF..men helt ärligt är jag inte alls sugen på det nu... adoption känns inte som ngt för oss i nuläget heller...
    Är inte så uppgiven trots allt just nu..det har liksom gått över det stadiet..till lite likgiltighet o är inte för tillfället speciellt sugen ens...men allt går ju i vågor....

TM- du o jag nu då:)
    Åh du är absolut inte misslyckad!! Man kan inte jämföra sig när det kommer till det här med att skaffa barn...
    Men förstår känslan av avundsjuka o bitterhet som dyker upp som ett brev på posten...

• Tabbs2

Draken- jag provade albyl senaste gången, då slutade det redan i v 6, tidigare har det ju gått iaf till v8 o v7..
    Vet inte vad jag ska tro riktigt... eller vad jag orkar riktigt..
    har gått på akupunktur i ett år, tempat i ett år, ätit alla möjliga grejer inkl barnalbyl från ÄL, slutat träna vid plus, slutat med kaffe från ÄL vissa månader, dricker ingen alkohol mellan ÄL o BIM, läst o läst o läst om alla möjliga o omöjliga teorier osv osv....jag pallar faktiskt inte mer nu...orkar inte att alla tankar hela tiden kretsar kring det här...orkar inte ÄL-testa, orkar inte hoppas o längta..jag är uttömd känns d som....just nu vill inte ens ha barn, nollställd...

Får väl se om d svänger snart...

• Tabbs2

Draken vad skönt att ha inskrivningen klar! En milstolpe:) O NUPP m.m e ju snart ju:)

CT- det inte så konstigt att man känner oro, men den blir ju än värre när man redan varit med om missfall...men försök intala dig att du inte kan påverka hur det går, så då är det väl bättre att känna lite glädje än att gå o vara ledsen o orolig..det är ju inte som så att man tar ut det ledsna i förskott-så att säga så- om det händer nåt blir man inte ledsen för man redan varit ledsen..nä så funkar d ju inte utan man blir helt knäckt..oavsett om man varit glad el ledsen o orolig innan...så då-summa summarum- är det bättre att vara lite glad tills en eventuell motsats bevisas:)
    svamel svamel...:)

Läste mina inlägg från igår o inser att de låter väldigt bittra..men det är just det som är saken, jag känner mig inte så bitter längre..jag har liksom släppt allt på ngt sätt...skön, konstig, tom känsla...hoppas det håller i sig..
    Ska självklart fortsätta försöka pricka in ÄL, äta mina diverse vitaminer m.m. men känner inte det där trycket över bröstet o paniken som jag känt tidigare...
    Har idag ingått en "klubb" med en arbetskamrat där vi ska gå ner några kilon, redovisa mat vi äter o träning m.m. Vi fyller till o med i på nätet så man får fina diagram m.m. Ungefär som fertilityfriend hahaha fast här handlar det inte om barn...jag behöver nog sådana saker att "hänga" upp mig på...

• Tabbs2
    Draken skrev 2012-04-11 18:47:03 följande:
    Tabbs, jag tycker att du är en väldigt klok person :)
    Hahaha:) jo men  visst...
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?