• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tack va ni är fina! Och, tror det är helt normalt att känna sig låg. Nästan alla livsomställningar och förändringar har en stark påverkan p livet och själen. Kram!!!

• CT11
    Tabbs2 skrev 2012-04-09 15:06:30 följande:
    Men CT- GRATTIS!!!
    Det var baske mig roliga nyheter att läsa:) 

Åh va skönt att höra att Draken o JLD fortfarande är gravida:) trots depp o spökveckor o magont m.m.
    Hoppas hur som att ni haft en någorlunda bra påsk?

Vi har haft det skönt o varmt på Sicilien, känner faktiskt att det gav oerhört mkt ny energi!
    Dock så missade vi nog ÄL (som jag tror hade vi sex tre dgr innan ÄL), vi blev osams..så jädra typiskt...så chansen att det blir en januaribebis är nog minimal el obefintlig...   

Jag känner överhuvudtaget att jag inte riktigt orkar bry mig längre...om två månader har vi försökt i två år...det tar på krafterna...

Kram på er!          
    Tabbs- låter underbart med Sicilien! Och att tanka energi.  

Vill absolut inte vara pushig eller störig.... men är det inte så att ni kan söka mer hjälp nu..? Jag tänker undersöka din sambos simmare till exempel, är det gjort? Eller någon ÄL-stimulering? Du kanske har berättat längre tillbaka i tråden, minns inte. Men jag förstår känslan otroligt väl av att snart inte orka mer, så det kliar i mina fingrar att komma med olika "lösningsförslag". IVF? Adoption? Allt som kan lindra känslan av hopplöshet...  

Stor kram till dig{#emotions_dlg.flower}
  • CT11
    tm78 skrev 2012-04-09 23:04:40 följande:
    Åh, GRATTIS CT!! jag kände det på mig! Vad härligt att plussen tickar in i denna tråden. Tabbs, du och jag får hålla ihop. Satsar på februaribebisar åt oss bägge? Jag har haft en känslomässigt jobbig påsk med kombinationen PMS och nyheten att min svägerska är gravid. Jag är givetvis glad för hennes skull, men det var ändå tungt. Jag känner mig så fruktansvärt misslyckad.

Åh! Du är INTE misslyckad!!!!! Det känns så men känslorna är inte hur verkligheten egentligen är. Stor kram tm
  • CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 29/3 tm78
    ca 5-7/4 Tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 10/4 CT11 
    ca 15/4 tm78 
    ca 21/4 Tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    9/3 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v11 JLD1979 
    v8 Draken 
    v 5 CT11

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121026 ♥
  • CT11

Hej! Tiden går låååångsamt här på jobbet... Är inne och kollar om ni har skrivit ngt här på fl typ varje kvart! Mår väldigt illa och har rätt kraftig värk i magen. Kan inte alls ta in glädjen utan är mest helt stiff av oro för missfall och hur jag ska klara av ett barn. Stundvis ljusnar det och jag känner lite lycka. Förra grav var jag mer " i himmelriket". Det är jag definitivt inte den här gången.

• CT11
    JLD1979 skrev 2012-04-12 13:19:17 följande:
    Var på läkarbesök idag. Ska nu få järndropp. Gud så skönt å slippa känna sig så sjukligt trött. Fick även veta att man kan äta zyrlex som gravid mot pollénallergi. Fick remiss till dietist för att maximera mitt näringsintag nu när jag har svårt att äta pga smärtor. Jag har ju levt på smörgåsar, keso och yoghurt för det är bland de få saker som jag inte får ont av att äta. Ska se om dietisten kan ge tips på vad jag kan äta och få mer näring i mig än vad jag får nu.
    ♥ BF 121026 ♥

Skönt! Så tacksamt med all hjälp man kan gå nuförtiden. Hur ser ni på leverpastej? Är det ok att äta som gravid? På tal om mackor..
  • CT11
    Draken skrev 2012-04-12 14:31:56 följande:
    JLD, bra med tips. När hade du ditt KUB inbokat nu igen? CT, som Tabbs skrev, leverpastej är helt ok. Har du bokat inskrivning eller väntar du? 

Tackar! Ja jag väntar faktiskt med inskrivning. Vågar inte riskera det jobbiga i att avboka.. Jag ringer om jag passerar vecka 8 tänker jag.
  • CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 5-7/4 Tabbs
    ca 21-23/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}  
    ca 21/4 Tabbs
    ca 7/5 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v13 JLD1979 
    v10 Draken 
    v 6 CT11

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • CT11

Hello! Jag åker till Paris nu, sambon ska springa marathon. Louvren väntar mig! KRAM och ha en trevlig helg! Solig

• CT11

faan faan faaan måste bara skriva igen, tog just ett nytt test med veckoindikator. Det var 23 dagar sen som jag inseminerades, men veckoindikatorn stod fortfarande på 2-3 veckor. Det BORDE stå 3+???? Det stod att det kunde bero på hcg-nivån hos varje kvinna som är olika, men vad tror ni? Har det stannat av och inte producerar hcg längre? Blir så jävla fucking skitorolig. Har dessutom inte kännt så mycket de senaste 2 dagarna, sover lugnare och känner mig sugen på kaffe. Inte så mycket sötsug heller som tidigare. Faaan faaaan faaaaaan.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?