• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Den allsmäktige skrev 2011-06-05 22:05:08 följande:
    Jag har strypt åt ett stort äckel på sambons mage, han tycker det gör ont... Ska det vara så?
    För mig kändes det ingenting efter den var strypt.. men det är säkert olika för alla.
  • Oreos
    Callistrate skrev 2011-06-05 22:32:48 följande:
    Min är som sagt öm sedan jag ströp den ordentligt idag. Det gör inte väldigt ont, men det känns. Det beror väl på hur känslig din sambo är Väldigt ont ska det nog inte behöva göra.
    Låter konstigt, min kändes inte alls.. Kanske möjligtvis liiite öm om jag nöp i den..
  • Oreos
    Nape skrev 2011-06-05 22:59:49 följande:
    Uh, jag har en (eller flera egentligen) men jag vågar inte. Är svimfärdig bara av att läsa i tråden.

Jag har en precis vid örat och den är stor som en ärta (eventuellt lite större) och känns "grov".

Hm, men vårtmedel såg jag att någon tipsade om i tråden. Pensla en gång per dag i en vecka. DET ska jag testa! *springer och letar efter barnens vårtmedel*

Ska jag rapportera i tråden hur det går?
    Ja gör det, spännande att se hur/om det funkar. Glad
  • Oreos
    Bellini2 skrev 2011-06-05 23:08:48 följande:
    Jag vill bara understryka det Kojbe säger: var jätteförsiktiga med vad ni gör! Leverfläckar KAN vara cancer och bör tas om hand av läkare. Hudfärgade skin tags är kanske en annan sak men de här på bilderna ser inte ut att vara att leka med.
    Om du menar mina så har en läkare kollat på dom innan. Han har inte sett någon som han är orolig över. Så dom får jag leka med hur mycket jag vill..

Men jag tycker samma sak, man ska vara lite försiktig.
  • Oreos
    vackrastarflow skrev 2011-06-05 23:16:03 följande:
    Callistrate skrev 2011-06-05 23:10:22 följande:
    Jag tyckte också att det var svårt. Fick ju göra om det idag...

Jag har flera stycken på ryggen - men vet i sjutton hur det ska gå, även jag är väldigt singel...
    Jag blötlade tråden så blev den lättare att ha med att göra. Vi får ha en hudflärpsdejt
    Får jag också vara med?
    Jag har några till jag vill få bort men behöver en hand till för att få det att funka.. Får muta en kompis tror jag.
  • Oreos
    Den allsmäktige skrev 2011-06-05 23:26:35 följande:
    Nu ska mina som är under armhålan bort! Ska tvinga sambon imorgon, jag har ju faktiskt snörat honom *sur*. Äntligen kanske jag vågar lyfta upp mina armar i luften? Mina är helt hudfärgade så de ska nog inte vara några problem att knipsa!
    Ska du rent knipsa av dom? Inte strypa? :-O
  • Oreos
    lollisen skrev 2011-06-08 10:50:45 följande:
    Usch, jag VILL men jag VÅGAR inte.... Min känns för stor och den sitter nog på helt fel ställe oxå skulle jag tro...
    Ta och ring sjukvårdsrådgivningen och hör vad dom säger. :)
  • Oreos
    Callistrate skrev 2011-06-08 19:11:00 följande:
    I morse lossnade min... (med lite hjälp) Nu ser det ut som ett insektsbett ungefär. Bildbevis kommer... (kanske senare ikväll, annars imorgon )
    Som med min också. Fick du bort allt eller är det lite kvar?
    För mig är det lite kvar, men jag är glad att jag fick bort det utåtstående..
  • Oreos
    Den allsmäktige skrev 2011-06-09 19:08:14 följande:
    ÄR NI REDO?! Här kommer bilden!!!
    OBS OBS OBS!
    KÄNSLIGA VARNAS!!!
    (Jag pluggar till SSK och till och med jag tycker det ser för jävla äckligt ut...)
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

Den har varit liten, skrumpen och brun innan, men nu är den rosa och svullen stor som en kidneyböna Kräks.
    Men den har skurits av från höger, så den är påväg av nu! :)
    Coolt!
  • Oreos
    Callistrate skrev 2011-06-09 20:54:29 följande:
    OK, here goes

Ni har sett bilden före... Här kommer först en bild på när den var helt ihopskrumpnad & sedan en bild från idag (inte så skarp). Inte speciellt tjusigt ännu, men den är iaf platt!

Ser precis ut som min gör nu också, jag tror det är omöjligt att få bort hela, men man får åtminstone bort det utputande..
  • Oreos
    lollisen skrev 2011-06-09 21:39:15 följande:
    Ååååh vad jag blir inspirerad att strypa min jävel som jag har mitt på tinningen! Ser för vidrig ut! Den är som skrivet stor som en typ böna/ärta... den är helt ofarlig, en fettumör sa läkaren.
    Den är ju liksom smalare längst ner, som en svamp. Så det skulle absolut INTE vara svårt att snara åt (hehehe) men frågan är, kan det vara 'farligt*.... :-/
    Oj, vad töntigt det där lät... kanske.. haha... Men iallafall, det kan väl inte vara farligt va?
    Jag skulle nog gjort det, men det är ju helt beroende på hur 'modig' man är.. typ.. Tungan ute Jag tror inte det är farligt att göra så med den.

I helgen pratade jag med min mormor som jobbat på BB förr, och då sa hon att man gjorde precis lika om bebisar föddes med en 'stump' (tydligen en liten knöl vid lillfingret). Då knöt man tydligen åt och sen föll den av efter nån vecka...
  • Oreos
    lollisen skrev 2011-06-09 21:50:37 följande:
    Sant... Sen slipper man ju stoooora fyla ärr som blir av suturerna de sätter vid sånt här... Hmmm... Ska försöka få sambon att berätta vart vi har tråd...

Ska det vara tunn sytråd? eller vad kör ni med?
    Stooora fula ärren ser ut såhär, Jag tog bort en medelstor i nacken, ett stygn blev det.
    Jag är känslig för plåster så tänk bara på lilla såret i mitten. Det som knappt syns.

• Oreos
    lollisen skrev 2011-06-10 10:32:49 följande:
    Då har du tur som inte fick ett stort missprydande ärr, själv hade jag inte samma tur alls. Många läkare prioriterar inte hur resultatet blir, då de enbart vill avlägsna fläcken eller så, men ibland kan man ha tur..
    Ja det är sant, och alla läker ju olika också.. För mig spelar det ingen roll om jag får ärr, bara jag blir av med dom. Flört  Vart på kroppen satt de du tog bort?
  • Oreos
    lollisen skrev 2011-06-13 11:23:18 följande:
    Är det någon som vet hur infektionsrisken ser ut när man gör på detta sätt? Jag vet, jag är fortfarande lite harig...
    Björnmossa skrev 2011-06-13 13:56:57 följande:
    Jag tror det är lugnt. Har läst på lite om kallbrand och det är den fuktiga som leder till infektion men det här är torrt. Vi är dessutom flera som fått ok från läkare.

Har dock spritat lite runt om ändå för att det kändes fräschare så.
    Jag tvättade och spritade ingenting, läkaren sa heller inte att jag skulle göra det. Men det kan nog vara bra om man vill vara på den säkra sidan.
    Jag skulle tro att infektionsriskerna är lika med att ha tex ett vanligt litet sår eller myggbett.
  • Oreos
    Marre79 skrev 2011-06-17 16:05:04 följande:
    Min har blivit skrumpen och svart, men när jag försöker dra loss den gör det ont....Ska jag vänta lite till innan jag drar loss den eller ska det göra lite ont?
    Du kan ta en nagelsax och klippa om du vill bli av med den fort. det gjorde jag och det kändes knappt.
  • Oreos

Roligt att se att så många hakat på. :)

Jag skulle strypa en till på magen ikväll, jag råkade dra åt lite väl hårt och skar av den med sytråden, det blödde, mycket. Och gör fortfarande om jag lyfter på plåstret..

• Oreos
    Sarve skrev 2011-09-12 13:33:01 följande:
    Oj oj! Ser att det är längesedan någon skrev här. Ska se om jag kan väcka tråden till liv igen med ett par frågor: Går det att ta leverfläckarna med vårtmedel? Och hur stora leverfläckar (i diameter närmast huden) kan man ta med snöre? Jag har en LF som är 5mm vid "roten", så den känns inte riktigt aktuell att ta med tråd. =P
    Min som jag snörpte var rätt stor, det enda är väl att det kanske blir kvar lite rötter om den är stor, annars tror jag inte det är någon fara.
    Har aldrig hört någon som provar vårtmedel, men om du provar så kan du få berätta hur det gick.
  • Oreos
    Björnmossa skrev 2011-09-12 15:58:59 följande:
    Jag tog några stora och fick ett platt märke istället. Lite besviken men det är ändå en förbättring.
    Samma här, hade helst velat få bort dom helt, men det är ju en klar förbättring att de inte står ut iallafall..
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?