• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Zäta skrev 2011-06-02 13:54:56 följande:
    Hur länge ska tråden sitta? Flera veckor?

Jag opererade bort några när jag var yngre och det var inget konstigt med dem.. men jag har två i håret (eller på huvudet är det ju) med som börjar blöda när jag borstar.. lite äckligt. Vill gärna ta bort dem, men de är så hårda så det kanske kan vara svårt att få bort dem då och dessutom få träden att fästa i håret? 
    Läkaren sa att det kunda ta en vecka ungefär sen skulle leverfläcken och tråden trilla av av sig självt. :)
  • Oreos
    djevojka skrev 2011-06-02 14:51:22 följande:
    Ja en fråga till förresten, hur ser det ut efteråt?
    Vet inte.. Får lägga upp en bild när min trillat av pinn. Just nu är det knappt någon skillnad alls.. 
    Jag tror inte man får bort själva 'roten' men det utåtstående lär väl försvinna iallafall.
  • Oreos
    Callistrate skrev 2011-06-02 14:42:07 följande:
    Har nu gjort ett försök... Med en liten på armen. Tyckte att det var lite svårt, hoppas att jag lyckades knyta åt ordentligt. Inser att de på ryggen kan jag glömma att klara av på egen hand. Får se hur det går med den jag lyckades med. Fungerar det får jag väl se till att få hjälp med de övriga!
    Spännande,
    Jag snörpte min för kanske 5 timmar sen men märker ingen skillnad ännu.. Hoppas den dör snart.
  • Oreos
    SilverEmma skrev 2011-06-02 15:07:46 följande:
    Jag är livrädd för att jag ska knyta om en och det ska göra skitont, sen får jag ju inte upp knuten!! Aaahh!!
    Det var jag med.. Men det gör inte ont när väl snöret sitter där. Jag lovar.
  • Oreos
    Den allsmäktige skrev 2011-06-02 15:06:19 följande:
    Min sambo vägrar hjälpa mig :(
    Mäh.. taskigt.
  • Oreos

Min strypta leverfläck på magen.
    Ska bort hela helgen nu utan internet, men jag får lägga in en bild sen hur den ser ut efter helgen.

• Oreos

Det ser värre ut än vad det är. Det känns inget alls, inte ens om jag nyper i leverfläcken.. har funderat på att bara klippa bort den men är rädd att det ska blöda så mycket för den är ganska stor..

• Oreos

Måste bara berätta att min leverfläck på magen börjar bli svart nu.. Hoppas att den ramlar av snart. (Har ingen möjlighet att lägga upp en bild tyvärr.)

• Oreos
    Kojbe skrev 2011-06-02 17:59:35 följande:
    Nej nej givetvis inte
    Men OM det ser det minsta konstigt ut bör man låta de göra det.
    Better safe than sorry
    Oftast är det de (men inte alla) som 'kryper längs kroppen' som är farliga, dvs de man inte kan ta bort själv ändå..
    jag var och tog bort två för nån vecka sen och läkaren sa att han inte skulle skicka de på analys för han var säker på att de inte var farliga..
  • Oreos

Nu är jag hemma igen! :) Min leverfläck 'föll av' igår, med lite hjälp.
    Den skrumpnade ihop och jag knipsade bort den mellan naglarna.

Såhär såg den ut när den var skrumpnad.

Och nu är den utåtstående delen borta, bara en liten leverfläck och ett litet sår kvar.

Hur går det med era leverfläckar?

Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?