Inlägg från: Trasseltroll |Visa alla inlägg
  • Trasseltroll

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Jag är med och provar! Skrattande Läste tråden igår innan jag skulle sova och jag var tvungen att testa på en gång... Hoppas verkligen att det funkar! Har velat bli av med mitt födelsemärke länge men inte orkat ta tag i att ringa en läkare. Dessutom sitter det på ett lite pinsamt ställe, så fungerar det här är det ju kanonersSkrattande

• Trasseltroll
    Laurora skrev 2011-06-08 19:30:26 följande:
    Då har vi på samma ställe! fan vad fult jag tycker det är
    Jag med! Men det jäveln håller jag på att strypa nu: D Sambon tycker inte jag är klok i huvet...
  • Trasseltroll
    Edalia skrev 2011-06-08 20:47:34 följande:
    jag har inte lika bra tålamod som ni

jag försökte mig på att knyta men tyckte inte att det blev perfekt så då tog jag bara saxen och klöpp!
    Nu blöder jag Obestämd
    HAHAHA! Visserligen har jag sneglat på nagelklipparen, men vågar nog inteFlört Hur länge och hur mycket blödde det? måste ha gjort ont!
  • Trasseltroll
    Björnmossa skrev 2011-06-09 13:32:31 följande:
    Jag klippte en gång. Tvättade av med sprit, kokade nagelsaxen och körde. Det blödde rätt rejält, droppade på golvet, men lite tryck och sen några plåster gjorde susen. Minns inte hur lång tid det tog innan det läkte men inte jättelång tid, ett par dagar kanske.

Min snörade gör ont och kliar (kan vara plåstret över iofs), har inte ändrat färg särskilt... ska man dra åt hårdare?
    Modigt! Jag är inte rädd för smärta, men klippa...? njaaa...jag testar nog att strypa den först, sen får vi se!

Mitt kliar också! Och jag har fortfarande känsel i födelsemärket...trodde känseln skulle försvinna? Den har iofs blivit mycket mörkare så nått händer ju iaf. Ska prova ta ett nytt snöre och dra åt hårdare.
  • Trasseltroll
    vackrastarflow skrev 2011-06-09 19:16:31 följande:
    Succé!!!! Min är nu borta!! WOOOO!

Det gick fortare än jag trodde Iförrgår var den nästan normal, igår kväll så började den bli mörk och nu för 10 minuter sen drog jag loss den Känseln i min var kvar fram till idag. Det var under dagen som känseln försvann och så kom den av nu. Trodde att det skulle ta längre tid pga känseln och storleken, men när den skrumpnar går det fort!
    Men jag bytte snöre tre gånger under processen som startade söndag kväll.

Nu ser det ut som någon förklarat innan, som ett myggbett eller en nyklämd finne med ett litet sår i mitten.
    Jihooo! Skrattande Grattis! Jag knöt ett till snöre igår...idag tänkte jag att jag skulle ta bort dom båda snörena som satt och knyta på ett helt nytt. Skulle försöka klippa att snöret men råkade väl peta med spetsen i födelsemärket så det började blöda... Så jag gav upp och knöt ett tredje snöre runt istället! Har massa trådar som hänger mellan bena nu eftersom den sitter i troskanten!Cool Känner mig heeeet...
  • Trasseltroll
    lollisen skrev 2011-06-10 10:32:49 följande:
    Då har du tur som inte fick ett stort missprydande ärr, själv hade jag inte samma tur alls. Många läkare prioriterar inte hur resultatet blir, då de enbart vill avlägsna fläcken eller så, men ibland kan man ha tur..
    Jag fick också jättefula ärr när jag tog bort 5 stycken på ryggen...det var vid två olika tillfällen och två olika läkare. Ena gången skars 2 bort och den andra gången blev det laser på dom andra 3. Lika fula ärr blev det av båda varianterna! Ser ut som att jag har blivit skjuten eller nått... Som ärr efter skott alltså. Sen har jag lasrat bort en i ansiktet också och det blev bra...men tyvärr växte den tillbaka igen: (
  • Trasseltroll

SÅ! Den blev svart, hård och ihopskrumpen men ville inte lossna, så jag klippte bort den i morse!Skrattande Kändes knappt och blödde inget så den lär ha varit stendöd... Så skööönt att vara av med den!!

• Trasseltroll
    Björnmossa skrev 2011-06-12 18:19:47 följande:
    Funderar på det men lär väl inte kunna klippa så nära kanten att det inte blir kvar lite skorv, eller? Hur gjorde du?
    Jag klippte så nära under "skorven" som jag kunde komma (tror jag...jag var nyvaken och halvblind utan glasögon och linser) och trodde definitivt att det skulle bli kvar brunt från märket...men ingenting faktiskt! Nu har det blivit en liten var-skorpa bara. Kommer nog bara att bli ett vitt platt ärr som det ser ut nu!: )
  • Trasseltroll
    Björnmossa skrev 2011-06-20 19:45:26 följande:
    Bara de som putar ut då va? Jag har klippt en men avbitartång verkar smidigare faktiskt.

Har avlägsnat ett antal milier också :D. De flesta med nål, två med nageltång.
    Milier? är det dom platta? hur gör du det i sånna fall?
    lollisen skrev 2011-06-20 20:58:55 följande:
    Men berätta nu hur stora era är så att även jag kan ta mod till mig nångång! Hahaha...
    Min var väl inte så stor i diameter. Kanske 3 mm bred. Men den var lååång (!!) haha! Sjukt äcklig såg den ut och jag är så nöjd över att den är borta!
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?