• anette90

ensam nybliven mamma

jag har sån ångest, jag har precis blivit mamma till en underbar liten tjej, men jag kan inte sluta tänka på att jag typ inte har någon framtid, att mitt liv kommer cirkulera runt henne, och att jag kommer tappa bort mig själv och vad jag vill, och mina drömmar.
    jag blev oplannerat gravid och kände inte att abort var något alternativ. pappan lät mig välja mellan honom och barnet. så jag får ensam vårdnad..
    jag älskar lilltjejen så himla mycket, men samtidigt saknar jag mitt gamla liv så mycket, och det skäms jag för!

• Svar på tråden ensam nybliven mamma
  • anette90
    Pycke skrev 2011-06-02 15:52:42 följande:
    Jag kände precis likadant när min dotter kom (dock bor jag ihop med pappan till barnet).

Egentligen så älskade jag henne. Ändå mådde jag så dåligt och önskade att hon aldrig blivit till. Det kändes som ett misstag att jag behöll. Min framtid var förlorad och jag skulle aldrig kunna ligga och mysa med pappan igen för vi skulle inte ha tid och bla bla bla. Många sådana tankar. 

För mig gick det över efter 2 veckor ungefär. Behöver du prata eller så är det okej att skriva. Det är jättevanligt att känna som du gör!

simonesmamma.blogg.se (användarnamn: guest, lösenord: secret)
    marianorrman@hotmail.se 
    det känns verkligen skönt att veta att man inte är ensam, och att det faktiskt går över. men det är konstigt att det inte pratas mer om sånt här, så att man är förberedd på at det inte bara blir guld och gröna skogar när barnet är fött.. tack för alla svar, det känns bättre:)
  • anette90
    Pycke skrev 2011-06-02 20:50:28 följande:
    Jag fick veta att man "kunde bli lite deprimerad" några dagar efter att man kommit hem. Tänkte mig mer att man skulle vara lite ledsen.. inte önska bort sitt barn!
    jag vet!! det känns ju som att man är världens värsta männska som ens tänker så. jag tror kanske jag hade för höga förhoppningar på den här tiden när jag var gravid..
Svar på tråden ensam nybliven mamma