Inlägg från: iaseia |Visa alla inlägg
  • iaseia

Leva med hund med HD...

Om hon inte visar någonting så kör på bara. Behöver ju inte sluta illa, vet hundar som har haft D som tävlat på elit nivå.
    Börja med att simma regelbundet, släpp lös och låt henne springa fritt som hon vill så ofta som möjligt.
    Finns även foder att ge tror de bara säljs av vetrinär, Hills är det ia lla fall.
    Min kompis blandras gick på det, han hade dåliga höfter, hur dåliga  fick man inte veta eftersom de inte görs på blandraser. 

Glucosamin är en självklarhet tycker jag.

Minsta lilla haltande eller liknande skulle ja åka till vetrinären. 

• iaseia
    snorkan01 skrev 2011-06-01 11:18:03 följande:
    Jag undrar om någon vet hur ofta man helst ska simma med sin hund? Vi hade nämligen planerat 1 gång/vecka men nu verkar det bli så att vi får minska till 2 ggr/månad eftersom min sambo kommer jobba i en annan stad ett tag och jag inte har möjlighet att ta mig iväg och simma själv.. Skulle 2 ggr/månad ge någon märkbar effekt i långa loppet? Hur ofta har ni simmat?
    Jag simmar nästan varje dag på sommaren, skulle hon få problem med höfter hade jag nog valt att simma i alla fall en gång i veckan på djursjukhuset. Men det är ju ganska dyrt men vad gör man inte för sin älskling.

Har du ingen möjlighet så går de ju inte, två gånger i månaden är bättre än inget.
    men ja hade nog gjort i alla fall en gång i veckan.

Svar på tråden Leva med hund med HD...