• Anonym (arg o sarad)

Hur "hämnas" bäst pa ett ex..

Jag är sa arg pa min f.d pojkvän, han har behandlat mig som skit och jag har gjort sa jävla mkt för honom... och han har bara fatt mig o ma daligt pa flera sätt och nu när jag fatt nog vill jag att inte bara att han ska komma undan med en sur tjej typ. Jag vill att han ska fa "lida".. ja pratar saklart "bara" förnedring sasom han förnedrat mig och inte na hemskare än sa typ.. men VAD kan man göra för na bra. Han bor inte pa samma ställe som mig sa ja undrar om man kan göra nat via nätet eller sa för o förnedra det aset ordentligt nu. 

Kan man skicka han ett datavirus som förstör hans dator (som JAG köpt at honom när vi var ihop), han fick en telefon av mig, den har jag redan spärrat..  men ja vill ända förnedra honom inför andra pa na vis...

Kan ni komma pa na taskigt man kan göra mot nan som behandlat en som skit. Han ska inte fa göra det och sen ga o ma bra med sig själv bara..  

• Svar på tråden Hur "hämnas" bäst pa ett ex..
  • MumToBe2011

Kan förstå dig, dock tror jag att du lägger ner mer tid och negativ energi på honom än vad han gör på dig. Det bästa du kan göra är att övertyga dig själv om att det var han som förlorade något !

• Anonym (karma)
    Polly S skrev 2011-05-31 19:34:31 följande:

så länge du hämnas vinner han eftersom du sänker dig till hans nivå och ger honom makten att påverka dig.

strunta i honom och lev ditt liv, bli lycklig istället.

Jag HATADE såna svar när jag satt i TS situation. Jag ville också straffa exet. Men det enda man gör då är att öppna sitt hjärta ÄNNU mer och visa hur sårad man faktiskt blivit. Man skämmer bara ut sig själv så det ger fel effekt. Och andra kommer se på dig TS som en galning även om du lyckas få honom att förnedras inför dom.

Alla som har sårat mig, har fått vad de förtjänat. Av karma. Inte av mig. Jag behövde inte göra något, det kom till dom ändå. Ha tålamod. Sänk dig inte till hans nivå för karma kommer ikapp dig också då.
  • Anonym

Jag skulle säga att bästa sättet att hämnas på sitt ex är att satsa stort på sitt eget välmående, träna, få ur dig frustration och må så sjukt jäkla bra att det är uppenbart att du gått vidare i livet och är lycklig med det (till slut kommer du må bra).

Skit samma i om han aldrig kanske kommer få reda på hur fantastiskt bra du mår utan honom - det kommer kännas bra att inför dig själv kunna erkänna att du faktiskt mår fantastiskt bra och då kommer du inte längre fokusera på honom. Och skulle det bli så att han faktiskt får reda på hur grymt bra ditt liv är så är det en väldigt trevlig bonus?:P

• Anonym

Gnid in hans ytterdörr med hundskit.

• Adut 27
    MumToBe2011 skrev 2011-06-01 10:32:22 följande:
    Kan förstå dig, dock tror jag att du lägger ner mer tid och negativ energi på honom än vad han gör på dig. Det bästa du kan göra är att övertyga dig själv om att det var han som förlorade något !
  • Smilla124

Åh jag sitter oxå o funderar på hämnd på mitt ex som sårade mig djupt o sen bara efter 11 år hoppade in i en ny relation och lever som inget har hänt,han hade kontakt med tjejer på en eskortsida och dessutom la upp sig på en bisexuell sida för att sälja sig till män pga dålig ekonomi sa han,kan man bli bisexuell över en natt???Fattar ingenting men äcklad och utnyttjad känner jag mig ,även om vårt sexliv inte va ok så gör man välslut innan man pysslar med sånt skit men varje gång jag tagit upp det så har han isigt att jag inte behöver tänka på det   då jag hade dåligt samvete för att jag inte haft sexlust på flera år men han har aldrig sagt att han inte vill vara kvar i relationen utan gått bakom ryggen och fått sex på annat håll, jag kastade ut honom.

• Anonym (Tänk ett varv till)

Den typ av hämnd du pratar om och som flera i tråden pratar om är ingen riktig hämnd. Det är ju mer att bekräfta för honom att du fortfarande bryr dig om honom, han har fortfarande en stor inverkan på ditt liv, han är fortfarande en viktig människa för dig.

På det sättet bekräftar du att det ändå var ok allt det han utsatte dig för.

Den enda riktiga hämnden, 
    som är mera av din egen revansch och din seger över honom,
    är:

Lev lyckligt!
    Starta ditt nya lyckliga liv där han överhuvudtaget inte har den minsta lilla påverkan på dig och ditt liv, han har ingen som helst betydelse för dig.

Han finns inte i ditt liv.
    Du är lycklig.

• Anonym (...)

Det gör man inte, såvida man inte är en bitter barnunge... Den bästa "hämnden" är att släppa och gå vidare.

• Anonym (få frid)

Bäste hämnden mot ett ex är att vara fri och lycklig och inte ge han en tanke vare sig på hämnd eller andra sätt. Var bara lycklig. Skit i han.

• Anonym (fae fdc)

Vi får väl hoppas att TS fått frid i avslutet nu efter x antal år

• Anonym (L)

Hoppas verkligen TS kunnat gå vidare nu 12 år senare.

• Anonym (M)

Jag förstår dig, jag har blivit sådär rasande arg några ggr. Jag känner att man visst ska få känna av när man betett sig riktigt dåligt mot någon. Men...efter olika sorters hämnd så har jag ångrat mig varje gång. Det har varit skönt i stunden och sen inte, det har inte fått mig att må bättre utan tvärtom.

Så mitt råd är - låt dig vara sådär ursinnigt arg, få det ur systemet. Det är en fas när det tar slut på fula sätt, inget konstigt. Men det snabbaste sättet för dig att bli mindre arg är att stänga av allt som rör exet och fokusera på dig själv. Lägg energin på dig själv och dom du tycker om istället.

• Anonym (vinnare)

Det mesta är sagt redan, hoppas du förstår TS att det inte finns något sätt att vinna genom att försöka skada exet på olika sätt. 

Snarare är det så att du kommer framstå som en fullständigt galen kaninkokerska och han blir vinnaren då han stärks i att det var rätt att dumpa dig. Omgivningen kommer känna likadant.
    Resultatet blir att du uppfattas ännu mer som förlorare och bitterheten blir bara värre.

Ta hand om dig själv, gör allt du kan för att ta bort allt som påminner om honom. Glöm honom. Bli framgångsrik, bli lycklig, visa för dig själv att han inte existerar för dig längre.

Svar på tråden Hur "hämnas" bäst pa ett ex..