Disan skrev 2011-06-01 14:26:42 följande:
Det beror helt på vilken färg och av vem du köper. Jag köpte min albino för 2500 kr, hon var då valp. Min pastell kostade 1500 kr och hon var då två år gammal, vilket eg är ett överpris, men jag misstänkte att hon var precis den som Majsan behövde som kompis så det fick kosta vad det ville, haha.
Mat kostar cirka 200 kr för en liten påse (man bör dock vara noga med att hitta ett bra foder) som räcker ganska länge om man bara har en eller två. (Kan också barfa dem, dvs ge rått kött, typ möss) Men de måste få kunna äta när de vill! Sedan behövs skålar till mat och vatten samt någon härlig gömma att gosa in sig i. Detta kan vara allt från dyra kryp in till gratis som de hittar själva, typ under spisen som mina gör eller bland kläderna i en garderob, tvättkorgen etc etc

Ett sele är bra och ha om man vill gå ut med den. Likaså transportbur om man skall resa.
Man kan inte bara gå ut och knycka en vild iller från moder natur då?
Jag har läst om mat, och det verkar vara så specifikt att jag nog i sådana fall skulle vara extremt försiktig med vad de skulle få äta. Krypin skulle de nog inte ha problem att upptäcka på egen hand, men i ett katthem så kan det nog vara en god idé med platser där bara illrar kan ta sig in i antar jag. Värna den illerska integriteten liksom.